رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از بابلسر تا رامسر به هم دوخته شده است

 

 از بابلسر تا رامسر به هم دوخته شده است

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران:
90 درصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز مازندران غیربومی است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران گفت: 90 درصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مازندران غیربومی و جنبه خوش‌نشینی دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام اسدالله‌ جعفری پیش از ظهر امروز در همایش چشم‌انداز 20ساله سیمای شهری مازندران در دانشگاه آزاد آیت‌الله آملی با انتقاد از اینکه ساخت‌وسازها به گونه‌ای شده که شهرهای مازندران به صورت یکپارچه در آمده است، اظهار داشت: بررسی‌هایی نشان می‌دهد این شهرهای از بابلسر تا رامسر به هم دوخته شده است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی قطب حیاتی مازندران است اما ساخت‌وسازهای غیرمجاز آن را در معرض نابودی قرار داده است، افزود: تبدیل اراضی کشاورزی به مناطق مسکونی کشاورزی مازندران را تحت ‌تاثیر قرار داده است.
جعفری با اعلام اینکه بخش مهمی از اراضی آسیب‌دیده و در معرض خطر متعلق به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: اگر این معضل برطرف نشود چیزی از کشاورزی مازندران باقی نمی‌ماند.
دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه 90 درصد ساخت‌وسازها در اراضی کشاورزی مازندران متعلق به خوش‌نشینان است، گفت: هزینه‌هایی که برای این خوش‌نشینی پرداخت می‌شود بسیار بیشتر از منافعی است که از وجود این افراد به دست می‌آوریم.
وی با اشاره به اینکه 954 قطعه اراضی جنگلی و جلگه‌ای در مازندران از شرق تا غرب استان شناسایی شده است، ادامه داد: متاسفانه 200 قطعه از این اراضی در مورد تجاوز قرار گرفته است.
جعفری با تاکید بر اینکه سهم تجاوزات به اراضی غرب مازندران بیشتر از سایر مناطق است، افزود: این تهدیدات موجب بروز خسارت در زمان وقوع سیل شده است.
وی با بیان اینکه تعرض به جاده‌های استان از جمله دیگر ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: وجود سالانه بیش از 10 هزار فقره تصادف و هزار نفر کشته در سال در اثر وجود این تجاوزات به حریم راه‌های استان است.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران با اشاره به اینکه وضعیت ساخت‌وسازهای در مراکز شهری نیز نامطلوب و ناهمگون است، افزود: اگر مبلمان شهری تعریفی دارد چرا این تعاریف اجرا نمی‌شود و یا سلیقه‌های مختلف در آن اعمال می‌شود.
وی راهکار جلوگیری از این معضلات را اجرای درست قوانین در بخش‌های مختلف و جلوگیری از اعمال نفوذ افراد در این زمینه عنوان کرد.
انتهای‌پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد