رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

یک فقره پروانه تاسیس به ظرفیت 30 تن در رامسر صادر شد

 

یک فقره پروانه تاسیس به ظرفیت 30 تن در رامسر صادر شد

بابلسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات مازندران گفت: 50 درصد ظرفیت ماهیان پرورشی کشور متعلق به مازندران است.

حسن حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماهیان خاویاری از گونه های با ارزش و اقتصادی دریای خزر بوده که در سالهای اخیر به دلایل مختلف در معرض خطر قرار گرفته است.

وی افزود: پرورش این گونه های مهم با اهداف تولید ماهیان خاویاری به عنوان یکی از با ارزش ترین پروتئین آبزی، توسعه صنایع جنبی نظیر بسته بندی و عمل آوری، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، امکان صادرات محصولات تولیدی و ارز آور بودن، کاهش فشار صید بر ذخایر ماهیان خاویاری دریایی محصولات درآبهای داخلی دردستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در یک دهه اخیر، چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستانهای ساری، بابلسر و رامسر احداث و به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید سالانه این مزارع حدود 90 تن گوشت ماهیان خاویاری در سال بوده که معادل 50 درصد ظرفیت تولید کشور است.

حبیب نژاد افزود: نتایج حاصله مبین آن است که پرورش ماهیان خاویاری به ویژه گونه فیل ماهی در مازندران امکان پذیر بوده و از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است.

مدیرکل شیلات استان میزان سرمایه گذاری انجام شده تاکنون در بخش ماهیان پرورشی را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این مزارع 20 نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: یک فقره پروانه تاسیس به ظرفیت 30 تن در رامسر صادر که عملیات احداث مزرعه انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و استعلامهای سه فقره دیگر به ظرفیت 210 تن در حال پیگیری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد