رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرودگاه رامسر تا یک سال و نیم آینده بین‌المللی می شود

 

فرودگاه رامسر تا یک سال و نیم آینده بین‌المللی می شود

استاندار مازندران خبر داد:
پیش‌فروش صندلی‌های پرواز ساری بغداد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به استقبال مردم مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری به بغداد گفت: صندلی‌های این پرواز تا پایان سال پیش فروش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عراق با محوریت استان مازندران و اقلیم کردستان عراق که در سالن اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بلیط این پرواز تا پایان سال پر است و حتی ممکن است یک پرواز پاسخگوی نیاز مازندران نباشد.
وی در ادامه همکاری بین کردستان عراق و مازندران را با تحولات پیش آمده در عراق به فال نیک گرفت و افزود: موجبات همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور از طریق مناطقی که بین جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق وجود دارد فراهم است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه در هفته آینده هیئت سیاسی اقتصادی ایران به سرپرستی معاون اول رئیس جمهور به کشور عراق می‌رود، گفت: یکی از بنگاه‌های اقتصادی مازندران نیز در این سفر حضور دارد.
وی با اعلام اینکه مازندران با داشتن نوار ساحلی دریای خزر 340 کیلومتری با کشورهای همسایه دارای سه بندر اقتصادی فعال است، اظهار داشت: بندر امیرآباد به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب موقعیت ممتازی دارد که به هیئت اقلیم کردستان در عراق پیشنهاد می‌کنم از بندر امیرآباد بازدید داشته باشند.
طاهایی وجود سه فردوگاه در استان مازندران را از دیگر قابلیت‌های این استان برای توسعه روابط تجاری با کردستان عراق برشمرد و خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی ساری می‌تواند در این زمینه بسیار نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه رامسر نیز تا یک سال و نیم آینده با افزایش طول پرواز به جمع فرودگاه‌های بین‌المللی می‌پیوندد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این فرودگاه زمینه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم می‌شود.
استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران نیمی از برنج کشور را تولید می‌کند، ادامه داد: تولید 40 درصد مرکبات کشور در این استان و وجود کارخانه‌های لبنیات، صنایع بسته‌بندی از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان است که می‌تواند در توسعه روابط تجاری با کردستان عراق موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه 14 شرکت فنی و مهندسی مازندران در عراق فعال هستند، گفت: 107 میلیون دلار کالا سال گذشته از عراق به مازندران صادر شده است که این میزان تمام ظرفیت مازندران نیز بلکه توانمندی زیادی در استان برای توسعه روابط اقتصادی وجود دارد.
طاهایی ارتقای سطح مناسبات اقتصادی مازندران با کردستان عراق را خواستار شد و اظهار داشت: 40 نفر از تجاز مازندرانی با مجوز سازمان توسعه تجارت مردادماه امسال به کردستان عراق سفر می‌کنند.
انتهای پیام/غ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد