رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

افتتاح فاز نخست مسجد امام حسین رامسر

 

افتتاح فاز نخست مسجد امام حسین رامسر
همزمان با میلاد امام علی صورت گرفت؛
افتتاح فاز نخست مسجد امام حسین رامسر

خبرگزاری فارس: همزمان با میلاد امام علی (ع) با حضور امام جمعه و مسئولان و جمعی از مردم منطقه رمک، فاز نخست مسجد امام حسین (ع) رمک شهرستان رامسر افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عضو هیئت امنای مسجد و عضو ستاد نوسازی مسجد با تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در چنین روز باشکوهی شاهد افتتاح فاز اول این مسجد هستیم.
فتح الله کاکویی افزود: این امر مگر با همت و تلاش مردم منطقه رمک ممکن نبود که چه به صورت مادی و چه معنوی حامی ما بودند.
کاکویی در ادامه با اشاره به اهمیت مساجد در نشر و گسترش ارزش‌های الهی، مساجد را مکانی برای حل مشکلات معنوی و اجتماعی مردم بیان کرد.
وی تعمیر و آبادانی خانه‌های خدا را اقدامی قابل تحسین و توشه‌ای برای آخرت دانست و بیان کرد: همان طوری که ما در ساخت این مسجد شاهدیم هیچگونه اعتباری برای نوسازی به این مسجد تعلق نگرفته است و تمام هزینه‌هایی که تاکنون صرف ساخت این مسجد شده است از کمک‌های مردمی است.
وی تصریح کرد: نوسازی مساجد امری است که بدون حمایت مردم و خیرین مقدور نخواهد بود.
در ادامه حجت‌رحیم نصیریان عضو ستاد نوسازی مسجد امام حسین (ع) رمک نیز اظهار داشت: احداث این مسجد در زمینی به مساحت 700 متر مربع با زیربنای 740 مترمربع در سال 87 آغاز شد که فاز اول آن در زمینی که 10 سال قبل به قیمت 40 میلیون ریال خریداری شده بود با زیربنای 315 متر مربع امروز به بهره‌برداری رسید و شامل آبدارخانه، کفش‌دارخانه و دو طبقه خواهران و برادران است.
وی اضافه کرد: فاز دوم این مسجد نیز در جایی که مسجد قدیمی قرار دارد بنا خواهد شد که تاکنون برای ساخت این مسجد هیچگونه اعتباری دریافت نکرده‌ایم و تمامی هزینه‌ها به همت اهالی و خیرین منطقه از محل کمک‌های مردمی بوده است و تاکنون 740 میلیون ریال هزینه شده و برای اتمام پروژه علاوه بر این حدود 3 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد : برای اینکه بتوانیم کار فاز دوم را استارت بزنیم نیازمند 500 میلیون ریال اعتبار اولیه هستیم که باید از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود و اگر اعتبار لازم چه از محل کمک‌های مردمی و چه از منبع اداره اوقاف و امور خیریه و یا هر دستگاه ذی‌ربط دیگری تزریق شود این پروژه ظرف یک سال به بهره‌برداری کامل میرسد.
نصیریان با اشاره به اعتبارات بازسازی و نوسازی مساجد در استان گفت: از اداره اوقاف و امور خیریه نیز خواستاریم که از محل اعتبارات بازسازی و ساخت مساجد که در استان مازندران حدود 7 میلیارد ریال است بخشی را نیز به این مسجد اختصاص دهند تا فاز دوم این مسجد نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان از مردم و اهالی منطقه خواست تا کمک‌های خود را برای نوسازی و احداث فاز دوم مسجد به شماره حساب 0206046603000سپهر بانک صادرات به نام هیئت امنای مسجد امام حسین رمک واریز کنند.
انتهای پیام/غ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد