رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اجرای طرح اردوگاه‌ گردشگری به جای چادرخوابی در رامسر

 
اجرای طرح اردوگاه‌ گردشگری به جای چادرخوابی در رامسر
مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:
اجرای طرح اردوگاه‌ گردشگری به جای چادرخوابی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طرح راه‌ا‌ندازی اردوگاه‌های گردشگری برای مقابله با چادرخوابی در مازندران مراحل نهایی خود را طی میکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسدالله محمدپور ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه مقابله با چادرخوابی برای اقتصادی شدن گردشگری ضروری است، اظهار داشت: این طرح در چهار شهر ساری، بابلسر، رامسر و محمودآباد به صورت پایلوت انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه برای اقتصادی شدن گردشگری در استان ساماندهی و مقابله با چادرخوابی‌ها در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: در این طرح نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و منابع طبیعی و میراث فرهنگی مشارکت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی استان که مقصد میلیون‌ها مسافر از سطح کشور است پدیده اجتماعی چادرخوابی است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و هدایت این مسافران به اردوگاه‌های گردشگری مهم است، بیان داشت: اعتبارات استانی برای این طرح در نظر گرفته میشود و در حال حاضر زیرساخت‌های اولیه برای این طرح از قبل آماده شده است.
محمد‌پور با بیان اینکه پس از اجرای این طرح در چهار شهر استان در سایر شهرستان‌ها عملیاتی میشود، گفت: مردم نباید تنها گرفتاری‌های حضور گردشگر را شاهد باشند بلکه باید اقتصادی شدن حضور گردشگران را احساس کنند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن تاکید زیادی بر بحث سفر و گردشگری شده است که عبرت‌آموزی گردشگری را باید مد‌نظر داشت، تصریح کرد: سفر آشنایی از اقوام گوناگون را به همراه دارد و در این بخش از بین بردن نقاط ضعف‌ گوناگون ضروری است.
محمدپور افزود: صنعت توریسم و جهانگردی یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنایع در جهان محسوب می‌شود و در بسیاری کشورها از این صنعت پویا در برای نیل به درآمد سرشا، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی و ... استفاده می شود.
این مسئول استانی خاطرنشان کرد: مازندران به سبب برخورداری از مواهب الهی و طبیعت بسیار زیبای و وجود همزمان کوه، دریا، دشت و...جایگاه ویژه‌ای در جذب مسافران در بین استان‌های کشور داشته تا آنجا که در بسیاری از برهه‌های زمانی جز سه استان برتر مسافر خیز در سطح کشور معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: استفاده از این فرصت برای رشد و توسعه استان امری ضروری بوده که از آن می‌توان به‌عنوان فرصتی طلایی در مناسبات و موقعیت‌های استانی نام برد.
محمدپور با اشاره به اینکه میزان چادر خوابی در مازندران به دلیل سیاست‌گذاری و نرخ‌گذاری ویلاها و اماکن استیجاری استان کاهش یافته است، گفت: برای جمع آوری و ساماندهی تابلوبدست‌ها و جانمایی کیوسکهای اطلاع رسانی، نیاز به حمایت نیروی انتظامی و شهرداری‌ها داریم که سبب رشد اقتصادی و رشد فرهنگی منطقه میشود.
وی در پایان یادآور شد: هرچه قدر اطلاع‌رسانی بیشتر باشد استفاده مهمانان از ظرفیت‌های گردشگری بیشتر میشود و سبب رونق اقتصادی می شود و توقع ما حمایت توسط رسانه‌ها و دستگاه های ذی‌ربط است.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد