رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از اوضاع فرهنگی رامسر چه خبر؟

 

از اوضاع فرهنگی رامسر چه خبر؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
اعتبار ساخت مجتمع هنری چالوس تامین شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اعتبار ساخت مجتمع هنری چالوس تامین شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی ابراهیمی در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در غرب استان اظهار داشت: چهار پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرب استان مازندران در دستور کار بود که پروژه عمرانی شهرستان نور از سال 81 کلنگ‌زنی شد و سال 89 به بهره برداری رسید.
وی با اشاره مطالعه احداث مجتمع فرهنگی شهرستان چالوس افزود: زمین مناسب برای احداث این مجتمع در اختیار ارشاد قرار گرفت و اعتبار مورد نیاز نیز از محل اعتبارات نهاد ریاست جمهوری و استانی تامین شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اعلام به اتمام رسیدن مجتمع فرهنگی امام خمینی در شهرستان تنکابن افزود: زمین مجتمع فرهنگی شهرستان رامسر نیز به میزان 5 هزار متر تهیه شد که پیگیر اعتبارات استانی و ملی این مجتمع هستیم.
ابراهیمی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی ارشاد در غرب مازندران به برگزاری همایش سراسری علمی پژوهشی نیما یوشیج در سال 89 شهرستان نور اشاره کرد و افزود: همایش ادبی نقطه سرمز ‌در سال 85، جشنواره سراسری شعر فجر در سال 86، همایش رضا خراط در سال 87 و جشنواره هنرهای تجسمی در سال 89 مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که با تولیگری ارشاد مازندران انجام شد.
وی با اعلام اینکه از زمان شروع فعالیت دولت نهم تاکنون 135 نمایشنامه در شهرستان تنکابن و عباس آباد برگزار شد، اوج برگزاری نمایش در دو شهرغرب مازندران را مربوط به سال 88 با برگزاری40 نمایش اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در دو شهر تنکابن وعباس از صدور 144 مجوز فرهنگی در این بخش خبر داد و افزود: از زمان حضور دولت نهم در کشور حدود 196 مجوز هنری نیز در این دو شهر نیز صادر شد.
ابراهیمی مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری ارشاد در رامسر را اجرای نمایش، نمایشگاه عکس، نمایشگاه کتاب، همایش هنری، همایش فرهنگی عنون کرد و افزود در سال 89 حدود 15 نمایش در رامسر برگزار شد.
وی به صدور 42 مجوز فرهنگی هنری ارائه شده در رامسر اشاره کرد و بیان داشت: دو کارگاه آموزشی هنری نیز در شهرستان رامسر مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل ارشاد مازندران در مورد برنامه‌های اجراشده در شهرستان نوشهر نیز افزود: در سال 89 نیز 21 نمایشنامه در این شهرستان اجرا شد و شش نمایشگاه عکس، 20 نمایشگاه کتاب مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در این شهرستان اجرا شد.
وی تعداد مجوز فرهنگی هنری صادر شده در سال 89 در شهرستان نوشهر را 27 فقره عنوان کرد و بیان داشت: سه کارگاه آموزشی و هنری در این شهرستان برگزار شد.
ابراهیمی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزارشده در شهرستان نور افزود: در سال 89 نیز9 اجرای نمایش، هفت نمایشگاه عکس، هفت نمایشگاه کتاب از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در این شهرستان اجرا شد.
وی با اعلام صدور سه مجوز فرهنگی هنری در سال 89 در شهرستان نور به برپایی چهار کارگاه آموزش هنری در این شهرستان نیزاشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران اوج مجوز صادرشده در غرب مازندران را مربوط به شهرستان چالوس عنوان کرد و بیان داشت: در سال 89 تعداد 77 مجوز فرهنگی و هنری در این شهرستان صادر شد.
وی در پایان با اشاره به اقدامات فرهنگی در شهرستان چالوس مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را اجرای مسابقه هنری، نشست فرهنگی، نمایشگاه نقاشی، طراحی و همایش فرهنگی و هنری عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20

نظرات 1 + ارسال نظر
داریوش فریاد رامسر سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:13

سلام شاید مطبم بدرد خبری نخورد که آبروداری کردی ؟ باشه آقای رادان دیدی چه کار داره میکنه شاید از حرف های منم به وجود آومده
قتی ارتحال امام « ره » می شود !!!

چند سالی است انگاری مرقد امام در شمال کشور واقع شده است !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد