رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی در بیمارستان کتالم رامسر

 

عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی در بیمارستان کتالم رامسر

گزارش فارس از مشکلات درمانی مردم کتالم؛
عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی و 1001 مشکل کتالمی‌ها

خبرگزاری فارس: عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی در بیمارستان کتالم رامسر سبب مشکلاتی فراوانی در این شهر شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، بیمارستان کتالم توسط خیر دوراندیش کتالم احمدنژاد برای خدمات‌رسانی به مردم این شهر و حومه آن احداث شد.
این بیمارستان در ابتدا درمانگاهی با سابقه‌ای بیش از 50 سال بود و اکنون مدتی است که به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن اجاره داده شده و توسعه قابل توجهی را نیز شاهد بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های مختلف، دندانپزشکی، بخش داخلی، بخش زنان و زایمان، بخش اطفال و ... اشاره کرد.
ولی در حال حاضر حدود دو سال است که مردم از مشکل عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی از سوی این بیمارستان به صورت مرتب رنج می‌برند و هر زمان که علت را جویا شدیم با اتمام قرارداد بیمه خدمات درمانی با بیمارستان مواجه شدیم.
اصل ماجرا که نداشتن پروانه بیمارستانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است همچنان باقی است که بیمه خدمات درمانی نیز بر اساس قانون از ارائه خدمات به این بیمارستان معذور است‌.
محمد احمدی یکی از شهروندان کتالم در این باره می‌گوید: ما در شهر کتالم از نظر بهداشتی و سلامتی مشکل خاصی نداشته‌ایم و از مرکز و خانه بهداشتی گرفته تا آزمایشگاه و بیمارستان که دارای بخش‌های مختلف است داریم ولی در حال حاضر مشکل بزرگی که وجود دارد قبول نکردن بیمه خدمات درمانی از سوی این بیمارستان است که ما را مجبور به انتقال بیماران به بیمارستان امام سجاد رامسر کرده و یا اینکه هزینه ویزیت و درمان را به صورت آزاد پرداخت کنیم.
یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: در جامعه‌ای که سلامتی و بهداشت جزو کمترین حمایت‌های دولت است ما نباید از عدم پذیرش بیمه در بیمارستان، آن هم بیمارستانی که سابقه بالایی دارد رنج ببریم.
وی اظهار داشت: من همسرم را برای وضع حمل آوردم بیمه قبول نکردند من کارگر و امثال بنده از کجا باید هزینه‌های گزاف بیمارستان را پرداخت کنیم.
کریم یوسف‌نیا یکی دیگر از شهروندان کتالم گفت: من بازنشسته فرودگاه هستم و هر ماه مبلغی بابت بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی از حقوق بازنشستگی من کم می‌شود ولی باز هم من مجبورم هزینه آزاد در بیمارستان پرداخت کنم و یا اینکه به رامسر و تنکابن بروم. من فکر می‌کنم بیمارستانی که با قبول نکردن بیمه مردم را سرگردان کرده و مردم باید وقت و پول خود را هزینه کرده و بیمارستان دیگری مراجعه کنند بهتر است که تعطیل شود.
یوسف افشاری نیز در این زمینه به فارس اظهار داشت: سه روز است که به خاطر یک آزمایش درگیرم و با وجود اینکه من در شهرم بیمارستان دارم ولی بازهم باید سر از رامسر و تنکابن در بیاورم تا بتوانم بیماری خود را درمان کنم.
بهمن ارجمند پدر شهید و شهروند کتالم نیز در این زمینه گله‌مند بوده و خواستار تعیین وضعیت هر چه سریع‌تر این بیمارستان شد.
اینها گزیده‌ای از مشکلات مردم شهر کتالم در بخش درمان بود که به دلیل عدم پذیرش بیمه خدمات درمانی به طور منظم از سوی بیمارستان احمد‌نژاد کتالم اتفاق افتاده و نارضایتی این شهروندان و تمامی کسانی که از بیمه خدمات درمانی که دارای زیرمجموعه‌های سایر اقشار، روستایی و کارمندی است به وجود آمده است.
با پیگیری‌های به‌عمل آمده و اطلاعاتی که در این راستا کسب کردیم نشان‌دهنده این امر است که بیمارستان احمدنژاد کتالم طی این دو سال اخیر چندین بار با بیمه قرارداد بسته و هر بار لغو و یا با پایان قرارداد، قرارداد مجدد بسته نشده که با واسطه‌گری‌های و پیگیری‌های شدید قرارداد تمدید شده است و طی این مدت هنوز بیمارستان موفق به عقد قرارداد با پزشک رادیولوژیست نشده است که باید دنبال دلیل ماجرا بگردیم.
در این باره صحبتی با مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر نیز داشته‌ایم که وی چنین گفت: بیمارستان کتالم به بخش خصوصی (دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن) اجاره داده شده است و این بیمارستان در حال حاضر تمام بیمه‌ها به‌جز بیمه خدمات درمانی را می‌پذیرد زیرا قرارداد بیمه خدمات درمانی با این بیمارستان تا پایان اردیبهشت ماه بوده و اجرای قرارداد مجدد با بیمارستان مستلزم داشتن پروانه بهره‌برداری است که آن هم نیاز به داشتن مسئول فنی رادیولوژی است.
ابراهیم ناظریان ادامه داد: در حال حاضر این بیمارستان در بخش مسئول فنی رادیولوژی دچار مشکل است و بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده قرار بود یک رادیولوژیستی آمده و قرارداد ببندد ولی هنوز نیامده است و از طرفی درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز مقرر است طی نامه‌ای به خدمات درمانی وقت سه ماه یا شش ماه طلب کرده تا هم بیمارستان بر اساس قراردادی که میبندد، بیمه را بپذیرد و مردم دچار مشکل نشوند و هم اینکه در این فرصت مسئولان بیمارستان هر چه سریع‌تر به طور جدی برای جذب رادیولوژیست اقدام کنند که این امر نیز نیازمند پیگیری مجدانه مسئولان است.
رئیس بیمارستان احمدنژاد کتالم نیز گفت: این بیمارستان در سال 1338 تاسیس شده و حدود 55 سال سابقه دارد، پنج سال قبل اعلام شد که این بیمارستان باید دارای پروانه بهره‌برداری شود و داشتن پروانه نیز نیازمند یکسری ضوابط خاص است.
جهانگیر یزدانی تصریح کرد: ضوابط لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی لیست شده و درصدد انجام آن گام برداشتیم که به‌جز داشتن پزشک رادیولوژیست به عنوان مسئول فنی رادیولوژی موفق شدیم تمام موارد ذکر شده در چک لیست را اجرا کنیم.
وی افزود: به دلیل کمبود پزشک رادیولوژیست در منطقه موفق نشدیم و با رادیولوژیست‌های حاضر صحبت کردیم ولی مثمر ثمر نبود.
یزدانی تصریح کرد: رادیولوژیست‌های حاضر در شهرستان به جهت اینکه خود مسئول فنی بیمارستان‌های امام سجاد رامسر و شهید رجایی تنکابن و مطب‌های شخصی خود هستند نمی‌توانند برای این مسئولیت انتخاب شوند.
وی افزود: پیگیری‌های زیادی انجام شده و در حال حاضر نیز با یک رادیولوژیست در عباس آباد صحبت شده که هنوز نتیجه اعلام نشد.
رئیس بیمارستان احمدنژاد کتالم تصریح کرد: امید داریم که بیمه مهلت شش ماه دیگر به ما داده تا هم مشکل مردم حل شود و هم اینکه ما بتوانیم جذب پزشک رادیولوژیست را برای بیمارستان داشته و به دنبال آن پروانه بیمارستان را اخذ کنیم.
وی اظهار داشت: ما حتی یک سال تمام با هزینه خومان بیمه دریافت کردیم تا مشکلات مردم حل شود ولی به دلیل هزینه گزاف حدود 180 میلیون تومان موفق به ادامه نشدیم.
در گفتگویی که با رئیس شورای شهر کتالم و سادات شهر در این باره داشته‌ایم نیز بیان شد: این مشکل چندی است که مردم شهر را دچار مشکل کرده و ما نیز با این مشکل بیگانه نبوده بلکه بارها با افراد مختلف در این باره مکاتبه کرده تا بلکه آن را برطرف کنیم.
بهمن معیری افزود: این مشکل چیزی نیست که تنها به دست مسئولان بیمارستان رفع شود بلکه پیگیری‌های مجدانه مسئولان بیمارستان و همت والای دیگر مسئولان امر را می‌طلبد تا با همکاری هر چه بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم این مشکل را رفع کرده و مردم بتوانند از این بیمارستان که سابقه بسیار زیادی نیز دارد بدون دغدغه استفاده کنند.
طی مذاکره تلفنی که در این باره با حدادی مقدم رئیس بیمه خدمات درمانی شهرستان رامسر داشتیم وی نیز مشکل اصلی را نداشتن مجوز بیمارستان دانست و زمینه ارتباط تلفنی را با روابط عمومی اداره کل خدمات درمانی مازندران برای دریافت اطلاعات تکمیلی را فراهم کرد.
مسئول روابط عمومی اداره‌کل بیمه خدمات درمانی استان مازندران نیز در این باره گفت: مکاتباتی بین مدیرکل بیمه خدمات درمانی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن انجام شده که این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود.
سیدفخرالدین هاشمی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این امر نداشتن پروانه بیمارستانی است که بر اساس قانون ما نمی‌توانیم با آن قرارداد ببندیم ولی با وجود نداشتن پروانه وزارت بهداشت ان بیمارستان، ما برای رفاه حال مردم منطقه که جمعیت قابل توجهی را نیز تشکیل می‌دهند در این سال‌های اخیر با آن بیمارستان قرارداد بسته و مطالباتشان را نیز واریز کرده‌ایم ولی بیمارستان همکاری لازم را ندارد.
وی همچنین متن نامه سه صفحه‌ای را که آن اداره‌کل برای رفع مشکل به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ارسال داشته‌اند را فکس کرد که در آن نامه با اعلام همکاری با بیمارستان از ایشان خواسته شد هر چه سریع‌تر در راستای رسیدن به استاندارد بیمارستانی، اخذ پروانه های قانونی و ... تلاش کنند.
در این نامه همچنین 26 مورد مکاتبه بیمه خدمات درمانی با دانشگاه و بیمارستان عنوان شده است.
البته این نامه مربوط به قرارداد قبلی بیمه با بیمارستان بوده است که چند روز قبل این قرارداد نیز به پایان رسیده است.
امیدواریم که که مسئولان دست‌اندرکار هر چه سریع‌تر این مشکل را پیگیری کرده تا مردم از این سردرگمی‌ها و هزینه‌های گزاف رهایی یابند.
_______________________
گزارش از: خدیجه سیاسرنژاد
_______________________
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد