رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورود بخش خصوصی برای رشد اقتصادی دریای رامسر

 

ورود بخش خصوصی برای رشد اقتصادی دریای رامسر

رئیس شورای شهر رامسر خواستار شد؛
ورود بخش خصوصی برای رشد اقتصادی دریا

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر رامسر ورود بخش خصوصی برای شد اقتصاد دریا را خواستار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدطاهر چاووش ثانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح سالم‌سازی ساحل طلایی رامس بیان داشت: رامسر شهرت جهانی و بین المللی دارد و کمتر جایی در دنیا وجود دارد که با رامسر و نام آن آشنا نباشد.
وی افزود: رامسر به لحاظ شهرستان نمونه گردشگری بودن و داشتن مواهب زیادی از قبیل کوه، دریا، جنگل ، جلگه و ... باید ویژه‌تر نگریسته شود.
رئیس شورای شهر رامسر در ادامه بیان داشت: همان اندازه که شهرت رامسر بیشتر از جاهای دیگر است همان اندازه نیز مسئولیت ما در مدیریت شهری بیشتر و حساس‌تر است.
وی افزود: کمتر شهرستانی است که این همه مواهب خدادادی را یکجا داشته باشد ولی در کنار این نعمت‌ها جلوه‌هایی را می‌بینیم که زیبا نیست، مداخله غیر کارشناسی باعث این جلوه‌های نازیبا شده است.
این مسئول سواحل دریا را یکی از این جلوه‌های نازیبا دانست و گفت: سواحل دریا یکی از منظره‌هایی است که نشان داد در بهره‌برداری از این نعمات الهی کوتاهی شده و یا کوتاهی کردیم.
چاووش ثانی افزود: تا چندی پیش برخی از سواحل ما اصلا قابل دسترسی نبوده است ولی گام‌های خوبی در این عرصه برداشته شده است که امیدواریم ادامه یافته تا به نتایج مطلوب برسیم.
وی بیان داشت: پلاژ ساحل طلایی نسبت به سال گذشته از شرایط بهتری برخوردار شده است ولی باز هم کافی نیست، هزینه دستگاه‌ها برای اجرای زیرساخت‌های اینچنینی کافی نیست بلکه باید به سمت بخش خصوصی رفته تا بتوانیم زیرساخت‌های بهتری را فراهم کنیم .
وی افزود: برای طرح‌های زیربنایی نه تنها در شهرستان‌ها بلکه در کشور نیز باید خصوصی‌سازی شود، این خصوصی‌سازی در راستای سرمایه‌گذاری برای طرح‌های زیربنایی در شهری که شهر نمونه گردشگری است باید با حساسیت و دقت بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: سال گذشته در حوزه شهری رامسر دو پلاژ طرح سالم‌سازی لیدو و ساحل طلایی را داشتیم که امسال به دلیل مسائل زیست محیطی امکان بهره‌برداری از پلاژ لیدو وجود نداشته و تمام سرمایه‌گذاری ما در این طرح انجام شده است.
چاووش ثانی تصریح کرد: در طرح سالم‌سازی ساحل طلایی 740 میلیون ریال هزینه شده است که باز هم از شرایط ایده‌ال فاصله دارد.
رئیس شورای شهر رامسر در ادامه به تشریح امکانات افزوده شده به این طرح پرداخت و گفت: امکانات و تجهیزاتی که به این طرح اضافه شده است احداث یک مجموعه مدیریت شامل مدیریت پلاژ، اورژانس، نیروی انتظامی، نمازخانه برادران و خواهران، شش چشمه آب‌خوری و چهار چشمه سرویس بهداشتی است.
وی در پایان اظهار داشت: این طرح از ویژگی‌های منحصر به فردی چون ماسه‌ای بودن ساحل و داشتن چشم انداز بسیار زیبای کوه و جنگل برخوردار است ولی با وجود هزینه 740 میلیون ریالی باز انتظارات کامل ما را بر آورده نکرده است که این امر نشان دهنده اهمیت بالای اقتصادی کردن پروژه‌ها و ورود بخش خصوصی است.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد