رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دبیر شورای مشورتی تئاتر رامسر:تئاتر یک رسانه موثر است

دبیر شورای مشورتی تئاتر رامسر:
تئاتر یک رسانه موثر است
دبیر شورای مشورتی تئاتر رامسر:
تئاتر یک رسانه موثر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مشورتی تئاتر شهرستان رامسر تئاتر را یک رسانه دانست.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، فرزاد مسرور بعدازظهر امروز در همایش سه روزه اردیبهشت تئاتر شهرستان رامسر اضهار داشت: تئاتر به مثابه چراغ راهنمایی برای جامعه انسانی است، چراغی که حقایق را برای مخاطب خود روشن میکند و دریچه‌ای نو از زندگی اجتماعی به روی او می گشاید.
وی اظهار داشت: تئاتر وسیله‌ای برای تبلیغ و پیشبرد ارزش‌های اجتماعی بشر امروزی است، ما می‌توانیم از تئاتر به عنوان وسیله‌ای برای برقراری صلح و امنیت در میان تمام جوامع انسانی و آموزش و حتی فرهنگ سازی استفاده کنیم.
دبیر شورای مشورتی تئاتر رامسر در ادامه با اشاره به برگزاری همایش اردیبهشت تئاتر رامسر بیان داشت: جشن زیبای اردیبهشت تئاتر ایران حرکت ارزشمند و پسندید‌ه‌ای است که در راستای نکوداشت و تقدیر از فعالان، خادمان و فعالان عرصه هنر تئاتر چند سالی است که در سراسر ایران برپا می شود و ما نیز چهارمین همایش آن را در رامسر شاهدیم و این خود راهی برای ارتقای این هنر و شناساندن آن به مردم است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب تئاتر نیازمند زمان هستیم ولی از هیچ زمانی حتی اندک نیز نباید غفلت کنیم.
مسرور اهداف این همایش را شناساندن و تببین جایگاه هنر تئاتر، آشتی دادن مخاطبان با مقوله نمایش و احیای هر چه بیشتر جایگاه این هنر دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف همه باید تلاش کنند و این امر بزرگ حمایت های مسئولان و مردم را می‌طلبد.
وی نبود فضای مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان و فقدان امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ارتباط با مقوله تئاتر را مهم‌ترین مشکل در شهرستان بیان داشت و تصریح کرد: این امر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مسئولان ادارات و مردم را آشکار می‌کند.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های همایش سه روزه اردیبهشت تئاتر رامسر گفت: در این همایش پنج نمایش زنی پشت در به کارگردانی محسن شفیعی، شهر بی گدا به کارگردانی سعید سید زاده، هندسه تنهایی به کارگردانی هوشنگ امیدی نژاد، تکرار به کارگردانی جواد شریعتی و کسی برایم زنگ نزند به کارگردانی مسعود صارمی اجرا می‌شود.
مسرور خاطرنشان کرد: ارتقای تئاتر ایران مستلزم تلاش مستمر و اهتمام هنرمندان سختکوش این رشته است تا با قدرت این هنر فاصله‌ها را کاهش داده و پرده‌های جدایی را کنار زده و روح کمال‌طلبی را در پیکره جامعه جاری کنند.
وی تصریح کرد: هنرمندان نیز باید جایگاه خود را بشناسند و برای ارتقای آن تلاش کنند و مسئولان نیز باید بستر ارزشی برای بروز هنر را آماده سازند.
مسرور بیان داشت: تئاتر شکلی سازمان‌یافته اجتماعی است که الهام گرفته از خصوصیات بارز انسان و زندگی اجتماعی اوست و این همان خصیصه هنر تئاتر است که خود برآیندی از اجتماع هنرهای والای دیگر است.‌
انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد