رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جمع‌آوری ترانه‌های مردمی رامسر و تنکابن توسط مصطفی خلعتبری

جمع‌آوری ترانه‌های مردمی رامسر و تنکابن توسط مصطفی خلعتبری

مدیر حوزه هنری مازندران خبر داد:
برپایی نمایشگاه آثار استاد فرشچیان در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران گفت: نمایشگاه آثار نقاشی استاد فرشچیان با حضور وی در مازندران گشایش می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عزیزالله محمدپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه تا دو ماه آینده در مازندران برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه هنری رویکرد بومی و دینی دارد در مورد برنامه‌های حوزه هنری در سال 90 افزود: برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی 410 اثر با موضوع معنویت در زندگی مدرن که در قالب داستانی و انیمیشن که در مرحله داوری قرار دارد.
وی از تولید فیلم مستند «دردیفشان» در مورد زندگی سعید‌العلما یکی از مشاهیر مازندرانی و ملی خبر داد و تصریح کرد: تولید انیمیشن قاصدک درباره زندگی امام خمینی (ره)، رونمایی از سرود امام خمینی (ره) که در مرحله تدوین قرار دارد.
مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه قرار است این فیلم از شبکه سوم سیما پخش شود، بیان داشت: برای تولید و تهیه این فیلم حوزه هنری تعهد کرده است که تا 28 اردیبهشت ماه برای نمایش در همایش بزرگداشت این عالم استفاده شود.
محمدپور با اشاره به اینکه دو نمایش خیابانی نیز در دستور کار حوزه هنری مازندران قرار دارد، اضافه کرد: با این روند چون مردم برای دیدن تئاتر از سالن‌ها استقبال نمیکنند با اجرای نمایش خیابانی استقبال مردم از تئاتر بیشتر می‌شود.
وی در مورد برگزاری جشنواره تئاتر تیرنگ در استان مازندران نیز اظهار داشت: رویکرد این جشنواره بومی و آیینی است که این جشنواره نیز در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود.
مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه اعتلای فرهنگ بومی در قالب نمایش برای معرفی بسیار موثر است، گفت: از دل جشنواره تئاتر تیرنگ سه اثر به جشنواره سراسری تئاتر در سال گذشته راه پیدا کرد و این آثار به مدت 20 روز در تهران نمایش داده شد.
وی از بررسی آثار اشعار امام خمینی (ره) برای نخستین بار در کشور به ابتکار حوزه هنری مازندران خبر داد و افزود: 10 نویسنده کشوری این آثار را بررسی می‌کنند.
محمدپور با اشاره به جمع‌آوری ترانه‌های مردمی رامسر و تنکابن توسط مصطفی خلعتبری، کتاب هنر و معماری طبرستان در دوره اسلامی به قلم نازیلا قائمی، به رنگ کودکی در حوزه دفاع مقدس به قلم حسن شیردل بیان داشت: کتاب روزگار عسرت به قلم سید ولی هاشمی از کتاب‌هایی هستند که تا پایان سال چاپ می‌شوند.

* تولید انیمیشن زندگی شهید شیرودی
وی از تولید انیمیشن با نام «رخ به رخ خورشید» درباره خلبان شهید کشوری اظهار داشت: سکانس اول این انیمیشن سه‌بعدی تولید شده است.
مدیر حوزه هنری مازندران در پاسخ به سؤال فارس در مورد برگزاری چند جشنواره فرهنگی و هنری توسط حوزه هنری مازندران اظهار داشت: زیاد به برگزاری جشنواره‌ها اعتقاد نداریم، جشنواره‌ها دیگر فرمایشی شده است.
وی با اعلام اینکه به احتمال فراوان هفت جشنواره در سال جاری به همت حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره منطقه‌ای شالیزار برای سه استان شمالی کشور و برگزاری کاریکاتور راه و بی‌راه با همکاری راه و ترابری مازندران از جشنواره‌های پیش روی حوزه هنری مازندران است.
محمدپور در مورد ارتباط حوزه هنری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: ارتباط ما با ارشاد بسیار خوب است و ما براساس ماموریت سازمانی در حیطه بومی و دینی فعالیت داریم و ارشاد بیشتر در حوزه نظارت و ارائه مجوزها فعلایت می‌کند.

* بازسازی سینماهای مازندران
وی از بازسازی سینما فرهنگ ساری خبر داد و بیان داشت: عملیات بازسازی این سینما تا هفته‌آینده شروع می‌شود.
مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه برای بازسازی این سینما 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: احداث چهار سالن برای این سینما با مشارکت استانداری و سینما شهر انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات احداث یک سینما در قائمشهر به به وسعت 2 هزار متر نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: تعمیر سینماهای آمل، بهشهر و تنکابن در دستور کار قرار دارد.
محمدپور تعداد سینماهای وابسته به حوزه هنری در مازندران را هشت سینما برشمرد و گفت: دو سینما از این تعداد غیر فعال است.
انتهای پیام/ل10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد