رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس آموزش و پرورش رامسر:آموزش جدای از پرورش نیست

رئیس آموزش و پرورش رامسر:

آموزش جدای از پرورش نیست

معاون آموزش و پرورش مازندران:
استراتژی آموزش و پرورش مازندران پژوهش‌محوری است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران استراتژی این واحد در استان مازندران را پژوهش‌محوری عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی اصغر طبری‌دار شب گذشته در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان رامسر بیان داشت: مهم این نیست که در کجا قرار داریم، مهم این است که از چه زاویه‌ای می‌نگریم ما فرهنگیان پیام‌آوران تعلیم و تربیت هستیم.
وی اظهار داشت: فرهنگ مقوله مهمی است که ابعاد مختلفی از اجتماع، اقتصاد و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد پس باید در این زمینه تلاش کنیم آموخته‌های فرهنگی ما در زندگی با عنوان مهارت‌های زندگی تبلور یابد.
معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت، ادامه داد: معلم طلایه نهضت الهی در کره زمین است و معلمی که خود بر افکار عمومی و اندیشه‌ها تاثیر می‌گذارد باید متاثر از مکتب الهی باشد، حضور این معلم در مراسم‌های مختلف دینی و مذهبی روشنگر پیوندی است از افکار معلم و آنچه که متاثر از اوست.
وی در ادامه با تشریح ویژگی‌های بارز استاد مطهری خاطرنشان کرد: ما نیز باید همانند او نمونه باشیم، معلم در تمام دوران زندگی باید آینه تمام‌نمای نظم و ترتیب باشد.
طبری‌دار تصریح کرد: بخش مهمی از جامعه ما را آموزش و پرورش زیرپوشش قرار داده است و عقل حکم می‌کند در ارتباط با نگاه مقام معظم رهبری درباره جهاد اقتصادی در این قشر سرمایه‌گذاری کرده و یک برنامه مدون طراحی کنیم.
وی در ادامه استراتژی آموزش و پرورش استان مازندران را پژوهش‌محوری دانست و گفت: باید در این زمینه یک حرکت جهادی داشته باشیم.
در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر طی سخنانی با تبریک ایام گفت: روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است که این دو پیام و نکته مهم را در خود جای داده است.
محمدرسول حیدرپور با اشاره به پیام اول این تقارن بیان داشت: ما معلمان و فرهنگیان باید با زبان، منش و رفتار خود از ارزش‌های دینی، اجتماعی و انقلاب اسلامی دفاع کرده و به حراست از آن بپردازیم.
مدیر آموزش و پرورش رامسر بیان داشت: پیام دوم این تقارن این است که روز شهادت مردی به نام روز معلم نامگذاری شهده است که عالم، فیلسوف و دانشمند بوده است.
وی بیان داشت: معلمان ما باید با الگو قراردادن استاد مطهری بهترین باشند که قطعا هم هستند چرا که اگر ما رتبه‌های کسب شده استانی و کشوری توسط معلمان ما و دانش‌آموزان ما که محصول این معلم‌ها هستند را بررسی کنیم به این نکته پی خواهیم برد.
حیدر پور در ادامه گفت: امروزه نقش معلم‌ها و فرهنگیان در جامعه بسیار زیاد بوده و اگر بگوییم که آموزش و پرورش محور توسعه کشور است اغراق نگفته‌ایم چرا که تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای رشد و توسعه همه‌جانبه بر آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وی با تاکید بر پرورش دانش‌آموزان گفت: آموزش جدای از پرورش نبوده و برای دستیابی به توسعه باید هر دو را با هم تقویت کنیم که این امر مگر به دستان توانمند معلم ممکن نیست.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد