رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آمادگی رامسر برای اجرای نمایشگاه فصلی شهروند الکترونیک

 

آمادگی رامسر برای اجرای نمایشگاه فصلی شهروند الکترونیک
عضو شورای شهر رامسر خبر داد:
آمادگی رامسر برای اجرای نمایشگاه فصلی شهروند الکترونیک

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر رامسر از آمادگی اجرای نمایشگاه فصلی شهروند الکترونیک در شهر ویژه گردشگری و الکترونیکی کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، علی امینی شاد در مراسم اختتامیه نمایشگاه تخصصی دولت و شهروند الکترونیک تنکابن تنها راه نجات همه انسان‌ها از زندان تن را آگاهی دانست و افزود: دنیا دنیای مدرنی است و جهان توسعه یافته امروزی، دنیای فناوری اطلاعات است و همه افراد باید برای توسعه و پیشرفت مجهز به این علم روز دنیا باشند که طبیعتاً وظایف دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم بسیار زیاد است.
عضو شورای شهر رامسر ادامه داد: مشارکت‌پذیری مردم در اداره امور مشروط بر اطلاعات و آگاهی است.
وی بیان داشت: بسترسازی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم وظیفه دولت‌ها بوده و به موازات دولت سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در این راستا گام بردارند.
امینی شاد در ادامه با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در دنیای امروز خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از ابزارهای مهمی است که می‌تواند در مدت زمان کم و سرمایه‌گذاری اندک اشتغال بین قشرهای مختلف و گروه‌های کوچک ایجاد کند که این امر می‌تواند بهترین راه شفاف‌سازی امور و مشارکت بالای شهروندان را در اداره امور شهرها و کشور به دنبال داشته باشد.
امینی شاد با تاکید بر امر آموزش تصریح کرد: آموزش برای آگاهی بیشتر به عنوان محور توسعه در تمام زمینه‌ها باید در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادها قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به سال جهاد اقتصادی بیان داشت: ما باید تلاش کنیم تا در زمینه آموزش و ارتقای سطح آگاهی و علم مردم یک حرکت جهادی داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق گامی در راستای توسعه پایدار برداریم.
وی اضافه کرد: فناوری اطلاعات و افزایش آگاهی با مشارکت مردم در شرایط برابر اطلاعاتی نه‌تنها صرفه‌جویی در زمان است بلکه می‌تواند کاهش چشمگیر هزینه‌های کشور را به همراه داشته باشد.
امینی شاد با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها مهم‌ترین نهاد خدمات‌رسان شهری‌اند باید با حمایت ویژه دولت به سیستم gis شهری مجهز شوند که لازمه آن افزایش سطح آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی کامل توسط مسئولان به ویژه شوراها است.
وی افزود: از اینکه تلاش کنیم جامعه را به سمتی سوق دهیم که شهروند الکترونیک داشته باشیم امری بهینه و ضروری است اما قبل از آن باید هزینه بالای مادی و معنوی، صرف فرهنگ‌سازی شهرنشینی و تبدیل به شهروندی شود چرا که اگر فرهنگ شهروندی حاکم نباشد شهروند الکترونیک معنا ندارد.
این عضو شورای شهر رامسر تاکید کرد: در این باره دولت می‌تواند با تعریف و ضابطه‌مند کردن شهروندی در شهرهای کشور، فرهنگ شهروندی و حمایت از اصول و ضوابط شهروندی را گسترش دهد که تقویت آن باعث شکوفایی هر چه بیشتر شهرها با مشارکت واقعی مردم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر در سفر ریاست جمهور به عنوان شهر نمونه الکترونیک مصوب شده است، گفت: امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه از سوی انجمن فناوری اطلاعات در غرب استان مازندران بیشتر شود.
امینی شاد در پایان گفت: شهرداری و شورای شهر رامسر نیز همه نوع آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهر الکترونیک به صورت فصلی یا نیم سال اعلام می‌دارد.
انتهای پیام/ل10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد