رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرمانده نیروی دریایی ارتش در رامسر: توجه به زیرساخت های علمی در

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در رامسر: 

توجه به زیرساخت های علمی در جهت تحقق توسعه دریامحور الزامی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
توجه به زیرساخت های علمی در جهت تحقق توسعه دریامحور الزامی است
رامسر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: توجه به زیر ساخت های فرهنگی و علمی در جهت تحقق توسعه دریا محور در کشور الزامی است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیردریادار "حبیب الله سیاری" در مراسم پایانی نوزدهمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی افزود: ایران دارای سه هزار کیلومتر مرز دریایی است از این رو یک کشور دریایی محسوب می شود . چنان چه یک سوم مرزهای ایران دریایی است از این رو نگاه همه مسوولان کشور باید به سمت توسعه دریا محور باشد.
وی گفت : عوامل ایجاد یک کشور دریایی، موقعیت جغرافیایی، ویژگی مردم، مشخصات فیزیکی، جمعیت، وسعت دریایی سرزمینی و خط مشی دولتمردان آن است.
دریادار سیاری یادآور شد : برای رسیدن به منافع ملی به قدرت ملی نیازمندیم که باید به دو بعد داخلی و خارجی در این زمینه توجه ویژه شود. قدرت ملی ابزاری برای دست یابی به هدف هایی از قبیل حفظ امنیت ملی و توسعه کشور است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود : در حال حاضر هشت نقطه استراتژیک مهم کنونی دریایی در دنیا وجود دارد که این نقاط شامل تنگه هرمز، باب المندب، کانال سوئز ، ماژلان ، بسفر، مالاکا، جبل الطارق و پاناما هستند .
وی ادامه دارد: سه نقطه تنگه هرمز، باب المندب و مالاکا که در شمال اقیانوس هند قرار دارند از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار هستند که 90 درصد تبادلات ما از این مثلث انجام می شود . در حال حاضر 60 درصد نفت و 45 درصد گاز خلیج فارس و تمام حمل و نقل های موجود منطقه از شمال اقیانوس هند انجام می شود.
فرمانده نیزوی دریایی به موضوع دزدی دریایی در خلیج عدن و سومالی اشاره کردو گفت : جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با این امر حفاظت دریایی خود را گسترده تر می کند.
سیاری بر لزوم بهره مندی از فناوری های روز در عرصه دریا در کشور تاکید کرد و گفت : در حال حاضر ایران در زمینه گشت های خارجی در نظام بین المللی از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد : در بحث مولفه های قدرت دریایی سه محور ناوگان نظامی، تجاری و زیرساخت ها وجود دارد که در دو محور اول جایگاه قابل توجهی داریم و در بحث زیرساخت ها باید به دانش ، تسهیلات و صنعت دریایی بیشتر بپردازیم.
وی در پایان تاکید کرد : برای ایجاد و گسترش زیرساخت های دریایی باید اهتمام ویژه از طریق مسوولان انجام شود تا به این ترتیب دست یابی به قدرت، امنیت و ایمنی مسیر شود.
نوزدهمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور که از روز سه شنبه در رامسر آغاز شده بود ، امروز به پایان می رسد .
علمی**9014** 1581
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد