رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:قدرت علمی عامل ایجاد اقتدار است

 

امام جمعه رامسر:
قدرت علمی عامل ایجاد اقتدار است
امام جمعه رامسر:
قدرت علمی عامل ایجاد اقتدار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: قدرت علمی عامل به وجود آمدن اقتدار است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در مراسم زنگ سپاس معلم که در دبیرستان راه زینب شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار داشت: معلمان حق حیات به گردن ما دارند چراکه در اسلام علم حیات است و جهالت مرگ و آن کس که حیات به ما می‌بخشد، معلم است.
وی با گرامیداشت این هفته افزود: امروز روز سپاس و تقدیر به ساحت انسان‌هایی است که تمام وجودشان شمعی است برای روشنگری و تمام عمرشان به منزله یک ساعتی است که در کلاس با عشق و محبت با شما دانش‌‌آموزان سپری می‌‌شود.
امام جمعه رامسر ادامه داد: دانش‌آموزانی که به ثمر می‌نشینند و موفقیت‌های خرد و کلان را در اجتماع کسب می‌کنند، چکیده عمر معلمان هستند.
باقرزاده در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: امروز سالروز شهادت استاد و معلم بزرگی است که خود معلم بزرگ‌تری را همچون امام خمینی (ره) را دیده بود.
وی اضافه کرد: فرق ما و سایر موجودات در یک کلمه است که آن هم سپاس است، علمای بزرگ در تاریخ اگر نبودند این میراث فرهنگی و معارف اهل بیت (ع) امروز به دست ما نمی‌رسید.
باقرزاده تصریح مرد: معلم حق نورانیت به گردن ما دارد زیرا که علم نور است پس باید بهترین سپاس‌ها و تقدیرها را تقدیم او کنیم، ارج نهادن به زحمات معلمان در شکوفا شدن استعدادهای شما است.
امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه جامعه ما در حال رشد و توسعه است، خاطرنشان کرد: در دنیا رقابت، رقابت علمی است و کشوری می‌تواند اقتدار داشته باشد که قدرت علمی بالایی داشته باشد و هر کشوری که قله‌های علمی را بهتر فتح کند آن کشور حرفی برای گفتن دارد.
در ادامه این مراسم مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر نیز در سخنانی با گرامیداشت این ایام گفت: روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است که این دو پیام و نکته مهم را در خود جای داده است.
محمدرسول حیدرپور با اشاره به پیام نخست این تقارن تصریح کرد: ما معلمان و فرهنگیان باید با زبان، منش و رفتار خود از ارزش‌های دینی، اجتماعی و انقلاب اسلامی دفاع کرده و به حراست از آن بپردازیم.
وی افزود: پیام دوم این تقارن این است که ما معلمان و فرهنگیان باید در ارتقای دانش و مهارت خود تلاش و کوشش کرده چراکه روز شهادت مردی است که عالم و دانشمند بود و ما باید او را الگوی خود قرار دهیم.
حیدرپور در ادامه گفت: امروزه نقش معلمان و فرهنگیان در جامعه بسیار زیاد بوده و اگر بگوییم که آموزش و پرورش محور توسعه کشور است اغراق نگفته‌ایم، چراکه تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای رشد و توسعه همه‌جانبه بر آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وی در پایان با تأکید بر پرورش دانش‌آموزان گفت: آموزش جدای از پرورش نبوده و برای دستیابی به توسعه باید هر دو را با هم تقویت کنیم که این امر مگر به دستان توانمند معلم ممکن نیست.
انتهای پیام/ح20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد