رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس کانون مهندسان رامسر تاکید کرد:ضرورت حضور مهندسان با تجریه د

  

رئیس کانون مهندسان رامسر تاکید کرد:
ضرورت حضور مهندسان با تجریه در عرصه ساخت‌وساز
رئیس کانون مهندسان رامسر تاکید کرد:
ضرورت حضور مهندسان با تجریه در عرصه ساخت‌وساز

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مهندسان رامسر گفت: مهندسان جوان باید حداقل دو تا سه سال سابقه کاری داشته تا در عرصه ساخت‌وساز وارد شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی امینی شاد ظهر امروز در بازدید اعضای کانون مهندسی از پروژه بزرگ تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان رامسر افزود: ما مهندسان اعتقاد داریم در امور مربوط به خود در شعاع تاثیرمان بی‌تفاوت نبوده و در عین مفیدبودن علاقه‌مند به حضور و مشارکت بیشتر در جامعه هستیم.
وی هدف این بازدید را علاوه بر افزایش آگاهی مهندسان به عنوان متخصصان جامعه، کم کردن فاصله بین متخصصان شهر و متن جامعه دانست و اظهار داشت: بازدید از پروژه‌های مهم شهرستان علاوه بر اینکه بر آگاهی و تجربه مهندسان می‌افزاید این زمینه را فراهم می‌کند تا برای نظارت عالی در امور تخصصی مربوط به خود در شهرستان مشارکت بیشتر داشته باشیم.
رئیس کانون مهندسان رامسر ادامه داد: سازمان نظام مهندسی باید قبل از فارغ‌التحصیلی مهندسان جوان آنان را به پروژه‌های بزرگ گسیل داشته و آنان را با سازمان و شرکت‌های باتجربه آشنا کنند تا قبل از ورود به جامعه و عرصه کار و سازندگی دوره آزمایش را پشت سر بگذارند.
وی در ادامه دو تا سه سال تجربه کاری مهندسان را امری لازم دانست و خاطرنشان کرد: مهندسان جوان باید حداقل دو تا سه سال سابقه کاری داشته تا در عرصه ساخت و ساز وارد شوند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رامسر بیان داشت: ما برنامه‌های بازدیدی زیادی را در دستور کار کانون قرار داده‌ایم که بازدید از این پروژه نیز تجربه‌ای رایگان برای همه ما است و مهندسان جوان و فارغ التحصیلان با حضور در این عرصه‌ها تجربه‌اندوزی می‌کنند و با صلابت هر چه تمام‌تر وارد عرصه کار و سازندگی می‌شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: کانون مهندسی قبل از اینکه صنف باشد یک سازمان مردم‌نهاد ( ngo ) است که برای تعامل و حضور در تمامی جلسات با استعداد فکری فنی در رشته‌های هفت‌گانه برای در مسیر قراردادن نگرش مردم و مسئولان به سمت توسعه پایدار اعلام آمادگی کرده است.
امینی شاد با تشکر از مسئولان پروژه تصفیه خانه رامسر گفت: مهندسان هیچگاه نسبت به پروژه‌هایی که در اطراف‌شان وجود دارد بی‌تفاوت نیستند که یکی از پروژه‌های مهم شهرستان این پروژه است که با توجه به وجود مشکل اساسی آب شرب در برخی از مناطق شهرستان از جمله نارنج بن، لپاسر، منطقه رمک و ... این امر حیاتی است.
نماینده مهندسان شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر رامسر در ادامه با تشکر از دولت، مشاوران، پیمانکاران و دست‌اندرکاران پروژه خواستار تسریع در کار شد و گفت: با توجه به مشکلات موجود آب شرب در شهرستان اهمیت و لزوم احداث مخزن همزمان با اجرای پروژه تصفیه‌خانه کاملا ملموس بوده و باید مسئولان امر در این راستا نیز گام‌هایی اساسی بردارند تا مردم شهرستان رامسر از آب شرب سالم هر چه سریع‌تر بهره‌مند شوند.
رئیس کانون مهندسان رامسر در پایان سخنان خود از تمامی مهندسان جامعه خواست تا نسبت به پروژه‌های موجود به ویژه پروژه‌های عمرانی بی‌تفاوت نبوده و در راستای اجرای هر چه بهتر آنها گام بردارند زیرا این امر گامی بلند به سمت مشارکت جامعه مدنی و شروع شهروند شدن است که باید آن را در جامعه تقویت کنیم.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد