رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در نوزهمین همایش ارگان‌های دریایی در رامسر بررسی می شود:

در نوزهمین همایش ارگان‌های دریایی در رامسر بررسی می شود: 

ارتقای ایمنی و محیط زیست،مقابله با دزدی دریایی و ساماندهی شناورها

در نوزهمین همایش ارگان‌های دریایی بررسی می شود
ارتقای ایمنی و محیط زیست،مقابله با دزدی دریایی و ساماندهی شناورها
تهران- نوزدهمین همایش ارگان‌های دریایی با هدف ارتقای ایمنی و محیط زیست،مقابله با دزدی دریایی و ساماندهی شناورها و با حضور 35 ارگان فعال بخش دریایی در رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه همایش امسال به میزبانی سازمان حفظ محیط زیست برگزار می شود، ایمنی و حفظ محیط زیست در راستای توسعه دریامحور را از محورهای نوزدهمین همایش ارگان‌های دریایی ذکر کرد.
'سیدعطاءاله صدر' افزود: علاوه بر این پدیده دزدی دریایی که چند سال است در خلیج عدن و خلیج سومالی گسترش یافته است، در مسائل مطرح در این همایش خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی دریانوردی سال جاری را سال مبارزه با دزدی دریایی اعلام کرده است، اظهار داشت: دراین همایش همچنین اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در جهت مقابله با این پدیده و تامین امنیت آبراهه‌های بین المللی انجام داده، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و ترابری سازماندهی شناورها و ناوگان دریایی با هدف حفظ ایمنی را از دیگر موضوعات مطرح در این همایش عنوان کرد و افزود: برای ارتقای ایمنی دریانوردی و مبارزه با آلودگی محیط زیست مصوبات خوبی را از مجلس شورای اسلامی اخذ شده است و امیدواریم در سال جهاد اقتصادی راهکارهای موثری برای ارتقای ایمنی دریانوردی و تحقق توسعه پایدار دریامحور داشته باشیم.
صدر با بیان اینکه معمولا در این همایش‌ها اقدامات انجام شده در سال قبل از آن و تصمیمات اتخاذ شده برای سال بعد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، گفت: برای مثال امسال سازمان بنادر و دریانوردی برنامه مشخصی را برای تامین تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی انجام داده است که در این همایش گزارشی از آن ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه دراین همایش‌ها بین ارگان‌های مختلف فعال در بخش دریایی هماهنگی‌هایی انجام می شود، گفت: درهمایش سال جاری بحث ممنوعیت استفاده از شناورهای تک جداره مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این همایش که در رامسر برگزار می شود، اظهار داشت: 350 نفر از کسانی که در این حوزه فعال هستند، در قالب 35 ارگان فعال در حوزه دریایی این همایش حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در این همایش 95 مقاله ارائه خواهد شد،ادامه داد: در نوزدهمین همایش ارگان‌های دریایی چهار کارگروه علمی – کاربردی محیط زیست،چشم انداز بخش دریایی و بندری ،امنیت و ایمنی دریانوردی و رقابت پذیری در بنادر و حمل و نقل دریایی برگزار می شود که درهرکدام از این کارگروه‌ها پنج مقاله ارائه خواهد شد.
** 85 درصد از مفاد قطعنامه سال قبل اجرایی شده است
صدر با تاکید بر اینکه معمولا نتایج همایش‌ها در قالب یک قطعنامه به اطلاع افکار عمومی رسانده می شود، اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده 85 درصد از مفاد قطعنامه همایش سال قبل اجرایی شده است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در سواحل خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون ساخت تاسیسات دریایی باید کمیته صدور مجوز سازمان بنادر اجازه ساخت در بنادر کشور را صادر کند.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گارد سازمان بنادر می تواند از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل کشور ممانعت کند، اظهار داشت:از زمان صدور این مصوبه سیر مراجعات بخش خصوصی برای اخذ مجوز ساخت و ساز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
اقتصام ** 2021 ** 1574

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد