رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

محققان دریایی 13 اردیبهشت ماه در رامسر گرد هم می آیند

 

محققان دریایی 13 اردیبهشت ماه در رامسر گرد هم می آیند

محققان دریایی 13 اردیبهشت ماه در رامسر گرد هم می آیند
تهران - محققان و مسوولان دریایی کشور 13 و 14 اردیبهشت ماه در همایشی با عنوان "‌نوزدهمین گردهمایی هماهنگی ارگان های دریایی" گرد هم می آیند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، "محمد باقر نبوی " معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد : میزبان نوزدهمین گردهمایی هماهنگی ارگان های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی افزود : بیش از 30 ارگان دریایی در این همایش شرکت می کنند و در آن چالش ها و راهکارهای حفظ محیط دریایی کشور شامل دریای عمان و خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر علمی نوزدهمین گردهمایی هماهنگی ارگان های دریایی اظهار داشت: دریای عمان ، خلیج فارس و دریای خزر با ارزش ترین دریاهایی هستند که نقش استراتژیک آنها در منطقه بسیار اهمیت و شفاف است.
نبوی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش نفت و گاز در دهه های گذشته ، این محیط های دریایی همواره در تهدید آلودگی نفتی قرار داشته و دارند.
وی در مورد خلیج فارس گفت: خلیج فارس یک دریای نیمه بسته است و هر سه تا پنج سال یک بار آب آن از راه تنگه هرمز تعویض می شود و عمق کم و قرار گرفتن آن در محیط خشک باعث شده است که محیط زیست خلیج فارس در شرایطی حساس باشد .
نبوی ادامه داد: حدود 60 تا 65 درصد صدور نفت جهان از طریق خلیج فارس انجام می شود از این رو از اهمیت بسیار زیادی به عنوان یک شاهراه آبی برخوردار است.
معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد : دریای خزر دریایی با محیط بسته است که حدود 80 درصد آب آن از رودخانه ولگا و بقیه از رودخانه های دیگر مانند اورال ، ترک، امبا، سمور و سولاک که به دریای خزر می ریزند، تامین می شود.
وی ادامه داد: به دلیل بسته بودن آن، هر نوع شرایط ویژه آب و هوایی و محیطی ، اثرات منفی در دریای خزر به جای می گذارد.
نبوی افزود: بر اساس حساسیتی که محیط های آبی کشور دارند از سال 1372 ارگان های دریایی در قالب یک همایش گرد هم می آیند که امسال نوزدهمین دوره این گردهمایی برگزار می شود.
وی تاکید کرد :بسیاری از قانون های دریایی باید اجرایی شوند چنانچه قانون 5489 که مربوط به دریا است باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
نبوی افزود : بر اساس این قانون برای متخلفان دریایی 200 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است در حالی که این جریمه خیلی ناچیز است و از این رو باید میزان این جریمه بازنگری شود.
وی ادامه داد: دراین همایش بسیاری از موضوعات مرتبط با محیط زیست دریایی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد تا بر اساس آن محیط های دریایی کشور از آسیب مصون بمانند.
نوزدهمین گردهمایی هماهنگی ارگان های دریایی 13 تا 14 اردیبهشت ماه با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست در رامسر برگزار می شود.
علمی **9014** 1581

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد