رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شهردار کتالم و سادات‌شهر رامسر: باید از طرح‌های دریا حمایت ویژه

 

شهردار کتالم و سادات‌شهر رامسر: 

باید از طرح‌های دریا حمایت ویژه شود

طرح‌های دریای نیازمند حمایت ویژه هستند؛
توانا: باید از طرح‌های دریا حمایت ویژه شود

خبرگزاری فارس: شهردار کتالم و سادات‌شهر مقصد 90 درصد گردشگران شمال را دریا دانست و خواستار حمایت ویژه از طرح‌های دریا شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، احمد توانا صبح امروز در جلسه ساماندهی طرح‌های دریای شهرستان رامسر افزود: شهرداری کتالم و ساداتشهر تقریبا نوپا است و به تازگی توانسته برخی از مشکلات خود را برطرف کرده، درآمدزا شود، تقریبا در یک شرایط متعادل قرار گیرد و باید در حد توانش انتظار داشته باشیم.
وی با تاکید به حمایت‌های ویژه در زمینه طرح‌های سالم‌سازی اظهار داشت: این شهرداری را از کمک‌های طرح دریا محروم نکنید زیرا طرح‌های سالم‌سازی در حیطه منطقه شهرداری کتالم و ساداتشهر نیازمند حمایت ویژه است.
شهردار کتالم و سادات‌شهر با اعلام اینکه مقصد 90 درصد گردشگران شمال دریا است، ادامه داد: شهرداری کتالم نیز باید در برنامه‌های مختلف شهرستانی از جمله طرح‌های سالم‌سازی دیده شود در غیر این صورت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این طرح‌ها را سالم‌سازی و حفظ کند.
توانا خاطرنشان کرد: تمام زیرساخت‌های اولیه طرح در دو منطقه همیشگی آماده بوده و برای راه‌اندازی آن نیاز به حمایت داریم و همچنین در طرح سوم به دلیل متراژ بالای زمین در تهیه طرح با مشکل مواجه‌ایم و تنها مبلغ تهیه طرح آن بالغ بر 50 میلیون تومان است که امیدواریم با حمایت ویژه این طرح را نیز راه‌اندازی کنیم.

* طرح‌های دریا فاقد استانداردهای لازم است
در ادامه فرمانده انتظامی رامسر نیز تذکرات و هشدارهایی را برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها ارائه کرد و گفت: طرح‌های ما فاقد استانداردهای لازم است و باید همه باهم تلاش کنیم تا این طرح‌ها را به بهترین شکل برای مردم آماده‌سازی کنیم.
نصرت‌الله امانی تصریح کرد: باید مدیران طرح‌ها هر چه سریع‌تر برای تعیین صلاحیت معرفی شوند، مسیرهای فرعی منتهی به دریا هر چه سریع‌تر مسدود شود، جذب ناجیان غریق با نظارت کامل انجام شود و حتی از هم اکنون فکر پرداخت حق الزحمه ناجیان باشیم که به مشکل بر نخوریم.
امانی بیان داشت: با توجه به حجم بالای مسافر نیاز به طرح‌های سالم‌سازی شده بیشتری داریم و این طرح‌ها جوابگوی مسافران نیست.

* پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز به‌کارگیری ناجیان غریق صورت گیرد
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر نیز گفت: طرح سالم‌سازی خوب داشتن نیازمند اعتبارات کافی است، چطور می‌توانیم تعداد زیادی نیرو به عنوان ناجی غریق، امدادگر، راننده و ... آموزش دهیم در جاده و سواحل در ایام تعطیل و غیرتعطیل سازماندهی کنیم درحالی که نمی‌توانیم فکری به حال پرداخت حق‌الزحمه آنان داشته باشیم.
پرویز فاضلی افزود: برای برنامه‌ریزی طرح‌های سالم‌سازی و به طور کل ستاد تسهیلات سفر در درجه اول باید وضعیت اعتبارات و تامین بخش مالی را مشخص کرده و سپس به این اقدامات دست یابیم.

* هدف اصلی گردشگران شمال دریا است
رئیس دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز طی سخنانی دریا را هدف اصلی گردشگران به ویژه در تابستان دانست و گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده هدف اصلی و اولیه هر مسافر به ویژه در ایام تابستان دریا و سواحل آن است که باید در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفته و هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به این طرح‌ها توجه شود.
علی حسینی به استناد آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سالانه 220 تا 250 نفر در دریای مازندران غرق می‌شود که 85 درصد آنها غیربومی و ببیش از 90 درصد آنها در محدوده غیرطرح غرق می‌شوند.
وی تصریح کرد: طی شش ساله اخیر 73 مورد غرق شدگی در رامسر داشته‌ایم که با وجود تلاش‌های نیروهای اورژانس، هلال احمر و ... 43 مورد منجر به فوت شد.
‌وی در ادامه مشخصات یک طرح سالم‌سازی خوب را تشریح کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم فاصله بین دیدگاه ما تا دیدگاه گردشگر را کاهش دهیم تا بتوانیم در این زمینه با تعاملات همه‌جانبه موفق‌تر عمل کنیم.

* مشخص کردن متولی دریا ضروری است
‌فرماندار رامسر نیز در این جلسه پس از شنیدن نقطه نظرات و مشکلات موجود گفت: ما در شهرستانی گردشگرپذیر قرار داریم که اکثریت آنها دریا را به عنوان هدف اصلی تفریح خود قرار داده‌اند و باید تلاش کنیم با رعایت اصول طرح‌های سالم‌سازی و همچنین رعایت شئونات اسلامی بهتر از گذشته به استقبال مسافران عزیز برویم که این امر نیازمند زمان و برنامه‌ریزی خوب و بهینه است.
رضاخانی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مساله مشخص کردن متولیان طرح دریا است که باید هر چه سریع‌تر برای تعیین صلاحیت معرفی شوند و تا جای ممکن باید تلاش کنیم از افراد متعهد، سالم و لایق در این امر استفاده شود.
انتهای پیام/ل10/ح

نظرات 2 + ارسال نظر
حخمن پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:06

با سلام به مدیریت سایت آدم میمونه که آیا این شهردار رو اداره اطلاعات دستگیر کرده یا نه ؟ وگرنه چه لزومی داره این خبررو توتاریخ ۳۱فروردین بنویسند

کبک پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:57

رامسر نیوز جان
عزیزم
برادر
کجایی داداش
شهردارهای رامسر رو گرفتن
من باید سرمو بکنم زیر برف نه تو عزیزممممممممم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد