رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کمک 450 میلیون ریالی خیران در جشنواره «مدرسه‌یاران»رامسری

  

کمک 450 میلیون ریالی خیران در جشنواره «مدرسه‌یاران»رامسری

مدیر آموزش و پرورش رامسر خبر داد:
کمک 450 میلیون ریالی خیران در جشنواره «مدرسه‌یاران»

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: امسال در پنجمین جشنواره «مدرسه‌یاران» شاهد کمک بیش از 450 میلیون ریالی هستیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد رسول حیدرپور در پنجمین جشنواره مدرسه‌یاران این شهرستان افزود: بالندگی و رشد هر کشوری امروزه به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد.
‌وی اظهار داشت: در گذشته اگر کشوری می‌خواست به رشد و توسعه دست یابد باید دارای منابع طبیعی و زیرزمینی می‌بود اما امروزه بر این تئوری خط بطلان کشیده شد و اعتقاد همگی بر آن است که بستر توسعه هر کشوری از کانال آموزش و پرورش است و این آموزش و پرورش است که انسان را در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد.
مدیر آموزش و پرورش رامسر در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه آموزش و پرورش جایگزین منابع طبیعی و زیرزمینی شده است و تمام تلاش و همت مسئولان و مردم در راستای حمایت این بخش بوده و تمام سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها باید به این سمت گرایش یابد.
حیدرپور با استناد به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: آموزش و پرورش از جمله بخش‌هایی است که جزء با حمایت و همدلی مردم نمی‌تواند مشکلات خود را رفع کند.
‌وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی مزین شده است ولی نباید ذهن ما از اقتصاد تنها بخش تولیدی آن باشد، اقتصاد بخش‌های مختلفی دارد که تولید یکی از بخش‌های آن است و ما ضمن اینکه باید تولید و اشتغال را ارتقا بخشیم بلکه باید در بخش‌های دیگر نیز حرکت جهادی داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش رامسر بیان داشت: ما آموزش و پرورشی‌ها باید حرکتی جهادی برای ساختن آینده‌ای درخشان داشته باشیم، مردم هم می‌توانند حرکت جهادی در راستای کمک‌های فکری، تخصصی، مهارتی، مادی و ... داشته باشند همان طوری که تاکنون نیز ما را یاری داده‌اند.
وی گفت: امسال ما در حالی پنجمین جشنواره مدرسه یاران را برگزار می‌کنیم که در نخستین جشنواره سال 85 مبلغ بیش از 70 میلیون ریال کمک داشته‌ایم و امسال در پنجمین جشنواره ما شاهد کمک بیش از 450 میلیون ریال هستیم.
‌این مسئول بیان داشت: کمک به آموزش و پرورش کمک به نسل آینده است که به دنبال آن توسعه جامعه را در بر دارد و این کمک‌ها صرفا مادی نبوده بلکه گاهی تخصصی، مهارتی ، فکری و ... نیز است که گاهی از کمک‌های مادی نیز برتر است.

* اجرای مصوبات دولت اولویت نخست مدیران رامسر است
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان رامسر که خود از فرهنگیان باسابقه و پرتلاش عرصه مدیریتی بود برکات این جشنواره را غنی و مهم دانست و گفت: مدرسه‌یاران از دو واژه مهم مدرسه و یار و یاور تشکیل شده است.
محمدصالح رضاخانی افزود: کلمه یاران همیشه ارزشمند و ستودنی بوده و هست به طوری که هر کس در طول تاریخ در جایگاه یار و یاور قرار گرفتند همیشه مورد تقدیر و احترام بودند.
وی افزود: مدرسه‌یاران ما خوب تشخیص داده‌اند که باید به کجا کمک کنند و با دیدگاهی باز به کمک تعلیم و تربیت ما آمده‌اند که قطعاً هم مورد رضایت مردم و هم رضایت خداوند است که در نامه اعمال آنان ثبت و ضبط می‌شود.
رضاخانی در ادامه خاطرنشان کرد: مدرسه‌یاران به معلمان که واژه کلیدی مدرسه‌ها هستند کمک می‌کنند و تعلیم و تربیت و دانش را ارتقا می‌بخشند و موضوع دوم در این مدرسه دانش‌آموز است که امانت‌های مردم و آینده‌سازان مملکت در مدرسه‌ها هستند.
رضاخانی با اشاره به مسائل شهرستانی گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در شهرستان داریم و زیرساخت‌های خوبی در شمال کشور به ویژه در رامسر فراهم شده است که باید تلاش کنیم تا پاسخگوی اعمال خود باشیم و در قبال کارهایی که ارائه می‌دهیم جوابی قانع‌کننده داشته و پاسخگو باشیم.
فرماندار رامسر این امر را لازمه ارتقای رضایت‌مندی دانست و گفت: نه اینکه در سال 89 رضایت‌مندی وجود نداشته است بلکه باید تلاش کنیم رضایت‌مندی در سال 90 بیش از گذشته باشد.
وی از برنامه‌های مهم در دست اجرا را پیگیری مصوبات سفر دانست و گفت: پیگیری مصوبات سفر اول، دوم و سوم ریاست جمهور از کارهای مهم در دست اجرا است که باید تلاش کنیم برخی از این پروژه‌ها که بلاتکلیف هستند را راه‌اندازی کنیم.
‌انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد