رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در رامسر مطرح شد: معرفی 2 عروسک بومی و محلی در مازندران

  

در رامسر مطرح شد:
معرفی 2 عروسک بومی و محلی در مازندران
مدیر کانون پرورش فکری مازندران خبر داد:
معرفی 2 عروسک بومی و محلی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: تا پایان امسال دو عروسک بومی و محلی مازندران شناسایی و معرفی می‌شود.


قاسم عزیززاده گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر با بیان اینکه رویکرد کانون پرورش فکری مازندران توجه به احیای ارزش‌های بومی است، بیان داشت: امسال با رویکرد بومی و محلی قصد داریم تمام بازی‌های محلی را شناسایی کنیم که در این بخش نیاز است تمام علاقمندان و مخاطبان کانونی به صورت آزاد با حفظ مالکیت معنوی طرح‌ها را به کانون معرفی و ما با جذب ایده‌های نو جوایزی را به طراحان اهدا خواهیم کرد.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با هماهنگی تیم 35 نفره اقدام به شناسایی فرهنگ و آداب و رسوم شفاهی مازندران کرد.

* بازی‌های محلی و فرهنگ شفاهی مازندران شناسنامه‌دار می‌شود
گرجی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری قصد شناسنامه‌دار کردن بازی‌ها و فرهنگ شفاهی مازندران را دارد، گفت: قصه، بازی‌های بومی و محلی، فرهنگ عامه و فعالیت‌های هنری استان از رامسر تا گلوگاه از سوی کانون پرورش فکری جمع‌آوری و با ایجاد بانک اطلاعاتی فرهنگ و هنر مازندران برای مخاطبان کانونی تا ابد خواهد ماند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یادآور شد: اعتبار فعالیت‌های فرهنگی کانون در بخش ایجاد بانک اطلاعاتی فرهنگ عامه با رویکرد بومی و محلی تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه به ‌زودی لوح فشرده قصه‌های مازنی در بازار توزیع می‌شود، افزود: تا پایان خرداد ماه سال جاری قصه‌های مازنی از طریق قصه‌گویان منطقه ضبط و در مراکز فرهنگی هنری کانون توزیع می‌شود.

* امسال قصه‌گویی رضوی بین‌المللی شد
عزیززاده گرجی درباره کیفیت جشنواره قصه‌گویی رضوی در بین مخاطبان کانونی گفت: جشنواره رضوی در کشور با رویکرد بین‌المللی فعالیت کرده است که در بخش قصه‌گویی رضوی که مازندران میزبان خواهد بود امسال با حضور شرکت‌کنندگان خارجی برگزار می‌شود.
وی درباره تعامل فرهنگی با استان‌های همجوار که از گذشته دارای فرهنگ عمومی مشترکی بودند، خاطرنشان کرد: تابستان امسال مازندران میزبان چهره‌های فرهنگی و هنری استان گلستان خواهد بود تا برای نخستین بار برنامه فرهنگی روزهای دوستی را در قالب طرح‌های فرهنگی به اجرا درآورد.
گرجی افزود: به دلیل اشتراک فرهنگی استان مازندران و گلستان این طرح امسال با حضور این استان و در ادامه با حضور استان سمنان و گیلان برگزار می‌شود.

* چاپ کتاب‌های داستان بومی مازندران در سال جاری
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ بومی مخاطبان کانونی را به اصالتشان پیوند خواهد زد، اظهار داشت: امسال مجموعه‌ای از کتاب‌های داستان بومی و محلی در قالب داستان کوتاه به صورت مجموعه‌ای گردآوری و به چاپ می‌رسد و نیز امسال عرضه خواهد شد.
وی افزود: چاپ مجموعه اشعار محلی از شاعران بومی مازندرانی از سوی کانون پرورش فکری در دستور کار قرار گرفت.
گرجی به حمایت از ناشران بومی استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری به منظور حمایت از ناشران و مولفان استان، کتاب‌های تولید شده را که با استانداردهای کانون پرورش فکری منطبق باشد، خریداری خواهیم کرد.

* کانون پرورش فکری توانایی عضویت در ستاد تسهیلات سفر را دارد
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه کانون توانایی عضویت در ستاد تسهیلات سفر را همچون بقیه دستگاه‌های اجرایی در مازندران را دارد، گفت: نیمی از مسافران نوروزی را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که باید به فرهنگ این گروه سنی توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود: محل اسکان مسافران به مازندران در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها‌ست که در این بخش کانون پرورش فکری به عنوان عضوی از ستاد تسهیلات در بخش فرهنگی می‌تواند فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشد.
عزیزاده گرجی اظهار داشت: شناسایی کانون پرورش فکری به خانواده‌ها، مردم و مسئولان می‌تواند از طریق فعالیت‌های فرهنگی به صورت عمومی صورت گیرد.
انتهای پیام/آ10/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد