رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نواخته شدن زنگ سلامت در رامسر

 

نواخته شدن زنگ سلامت در رامسر

ناظریان اعلام کرد:
نظافت رستورانهای رامسر در ایام عید نامناسب بود
ساری - خبرگزاری مهر: مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر با اشاره به نظارت نامناسب مسئولان سازمان گردشگری بر نحوه فعالیت رستورانها و واحدهای پذیرایی غرب مازندران، از نظافت نامناسب رستورانهای شهرستان گردشگرپذیر رامسر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، ابراهیم ناظریان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان افزود: شهرهای غرب مازندران به خصوص رامسر که شهر نمونه گردشگری محسوب می شود از رستورانهایی با نظافت و بهداشت فوق العاده پایین برخوردار بوده و در برخی از این واحدها بهداشت و نظافت مفهوم ندارد.

وی با اشاره به مشکلات یکی از رستوانهای معروف رامسر در خصوص مسائل بهداشتی در بخش آشپزخانه و فاضلاب، گفت: عوامل این واحد پس از سه دفعه اخطار کتبی و دو بازدید متاسفانه از دستورات بهداشتی پیروی نکردند که منجر به پلمپ رستوران شد و درنهایت مسئولان رستوران با فک غیرقانونی پلمپ، با ماموران شبکه بهداشت و درمان درگیری فیزیکی پیدا کرده و نسبت به آنها فحاشی کردند.

ناظریان از مدیران ارشد شهرستان رامسر خواست در چنین مواردی حمایتهای همه جانبه داشته تا موجبات دلگرمی مسئولان بهداشت فراهم شود و متخلفان به سزای اعمال خود برسند.

وی گفت: نواختن زنگ سلامت، برپایی پایگاه سلامت در طول این هفته، کارناوال دانش آموزان، نشست با رابطین ادارات، پزشکان، پرستاران و ماماها، داروساز از جمله  برنامه های مهم این هفته در شهرستان رامسر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شعار امسال سازمان  بهداشت جهانی، مقاومت با داروهای ضد میکروبی یک تهدید جهانی است و باید در این زمینه فعالیت مستمر داشته باشیم است.

وی اظهار داشت: ایران به لحاظ مصرف دارو جزو 20 کشور دنیا بوده و در آسیا بعد از چین رتبه دوم را داراست.

وی گفت: 20 درصد کل داروهای مصرفی در ایران به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می شود و هر ایرانی به طور متوسط طی یک سال 339 بار دارو می خورد که این رقم چهار برابر آمار جهانی است.

مصرف سالانه آنتی بیوتیک در دامپروری و مرغداری ها بالاست
 
وی تصریح کرد: حدود 40 درصد از مردم ایران به صورت خودسرانه دارو مصرف می کنند و گفت: در ایران در 50 درصد نسخه های دارویی آنتی بیوتیک تجویز می شود.
 
ناظریان تصریح کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در ایران سالانه 400 میلیارد تومان هزینه را هدر می دهد و مردم با مصرف این داروها خود را در معرض عوارض خطرناک و گاه کشنده قرار می دهند و البته نگرانی دیگر شروع موج مقاومت میکروبها علیه آنتی بیوتیکهای در دسترس مردم است.

وی افزود: متاسفانه پزشکان در خصوص تقاضای بیمار برای تجویز آنتی بیوتیک اطلاع رسانی نکرده و بصورت نادرست تجویز و داروخانه ها براحتی این داروها را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند و باید در این زمینه نظارت بیشتری بعمل آید و آموزشهای لازم را ارائه داد.

وی تصریح کرد: در ایران مصرف سالانه آنتی بیوتیک ها در دامپروری، صنایع شیلات و مرغداری ها، هزار برابر بیشتر  از آنچه انسانها مصرف می کنند، است.

ناظریان گفت: تحقیقی در کشور انجام  شده که نشان می دهد حداقل 50 درصد از کسانی که دچار سرماخوردگی می شوند توقع دارند که حتما پزشک به آنها آنتی بیوتیک بدهد و این میزان در برخی موارد به 70 درصد می رسد. 
 
رامسر غربی ترین شهرستان مازندران و عروس شهرهای ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد