رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

افتتاح موزه منطقه‌ای شمال کشور در رامسر

 

افتتاح موزه منطقه‌ای شمال کشور در رامسر
معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد:
افتتاح موزه منطقه‌ای شمال کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در آینده‌ای نزدیک پروژه بزرگ موزه منطقه‌ای شمال کشور در رامسر افتتاح می‌شود.


مهدی ایزدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از موزه منطقه‌ای شمال کشور به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی شهرستان رامسر نام برد و بیان داشت: این موزه نخستین موزه خصوصی در غرب استان مازندران است.
وی افزود: این موزه با تلاش عیسی خاتمی یکی از فرهیختگان و دلسوزان فرهنگ بومی و محلی راه‌اندازی می‌شود.
معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: تمام اموال تاریخی و فرهنگی این موزه مربوط به استان‌های شمالی کشور است که با علاقه و هزینه شخصی جمع‌آوری شده است.
ایزدی از احداث پروژه بزرگ موزه منطقه‌ای شمال کشور در رامسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از اتفاقات مهم بخش موزه‌ها در مازندران است که در زمینی به مساحت هشت هکتار در آینده‌ای نزدیک در رامسر احداث می‌شود و به عنوان مجتمعی فرهنگی برای سه استان شمالی کشور خواهد بود.
معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران آشنایی نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با تاریخ و فرهنگ نیاکان و گذشتگان و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت گردشگران و در نتیجه جذب بیشتر توریسم را از مزایای چنین اقدامات فرهنگی دانست.
وی در پایان گفت: این موزه به مدت یک هفته به صورت رایگان میزبان علاقمندان فرهنگ و تاریخ اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام/آ30/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد