رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طاهایی در کنوانسیون رامسر: مازندران 120 هکتار تالاب دارد

 

طاهایی در کنوانسیون رامسر: 

مازندران 120 هکتار تالاب دارد
استاندار مازندران:
مازندران 120 هکتار تالاب دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران وسعت تالاب‌های مازندران را 120 هکتار عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سیدعلی اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مجمع حیاتی تالاب‌ها برای آینده که با حضور اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، نمایندگان بیش از 50 کشور و وزرای محیط زیست کشورهای عضو مجمع در رامسر برگزار شد، افزود: استان مازندران استانی با مساحت 24 کیلومتر مربع و یک میلیون و 100 هزار هکتار جنگل طبیعی که متعلق به دوره سوم زمین‌شناسی است.
وی اظهار داشت: این استان 120 هکتار عرصه تالابی دارد و هفت درصد تالاب‌های جمهوری اسلامی را در خود جای داده است.
استاندار مازندران ادامه داد: معروف‌ترین تالاب استان مازندران تالاب میانکاله است که 70 هزار هکتار وسعت دارد.
وی در ادامه درباره شهرستان رامسر خاطرنشان کرد: این شهرستانی که هم‌اکنون در آن قرار داریم یکی از شهرستان‌های بسیار زیبای ایران است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که همزیستی کوه، جنگل و دریا را با هم دارد.
استاندار مازندران از دیگر شناسه‌های این شهرستان را داشتن مخروط‌های سبز دانست و گفت: ما در مازندران بیش از بر 600 هکتار اراضی جلگه‌ای داریم و زمین‌های زیادی زیر کشت برنج‌اند به طوری که نیمی از برنج تولیدی کشور در استان مازندران برداشت می‌شود.
‌وی با بیان اینکه محصولات مختلفی را در استان داریم که از آن جمله مرکبات است، تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر یک میلیون تن محصول مرکبات برداشت شده است و همچنین 90 درصد کیوی تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود.
طاهایی تصریح کرد: ویژگی دیگر این استان داشتن رتبه برتر گل و گیاهان زینتی است که تولید آنها در دولت احمدی‌نژاد به عنوان یک کار پایه‌ای و به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است.
وی در ادامه استعداد مازندران در تولید محصولات دریایی را برشمرد و بیان داشت: یکی از گونه‌های منحصر به فرد محصولات دریایی که همان ماهیان خاوریاری است را در مازندران داریم و تولیدات سال گذشته ما بیش از 2 هزار تن بوده است.
طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروزه یکی از قوی‌ترین مواضع بین‌المللی که دیروز از سوی ریاست جمهور نیز مطرح شد حمایت از محیط زیست به عنوان منبع زیست و پایداری توسعه است و ما نیز به دلیل اینکه موضعی در خدمت بشر است آن را گرامی می‌داریم.
وی در پایان افزود: باید محیط زیست را که به تعبیر ریاست جمهور ثروتی سود محور است حفظ کنیم.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد