رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اخبار تازه از گاز رسانی به روستاهای رامسر

 

اخبار تازه از گاز رسانی به روستاهای رامسر

رئیس اداره گاز تنکابن خبر داد:
بهره‌مندی 58 هزار خانوار تنکابنی از نعمت گاز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گاز ناحیه تنکابن گفت: بیش از 58 هزار خانوار در ناحیه تنکابن از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، هژبر جوادی اظهار داشت: اداره گاز ناحیه تنکابن شامل سه شهرستان و 9 شهر است که 100 درصد شهرها و 108 روستای این ناحیه گازدار هستند.
وی با اشاره به وجود 79 هزار و 119 مشترک در ناحیه تنکابن افزود: 3/93 درصد مشترکان این ناحیه، خانگی، شش درصد تجاری و 7/0 درصد صنعتی هستند.
جوادی خاطرنشان کرد: 35 مصرف‌کننده عمده شامل صنعتی، هتل، مرغداری و گلخانه در ناحیه تنکابن زیر پوشش هستند که برای آنها 27 ایستگاه نصب شده است.
وی با اشاره به برخورداری بیش از 58 هزار خانوار و 91 هزار واحد مسکونی در ناحیه تنکابن از نعمت گاز طبیعی افزود: تا امروز 54 هزار و 288 علمک در ناحیه نصب شده است.
رئیس اداره گاز ناحیه تنکابن متراژ شبکه گاز اجرا شده در این ناحیه را یک‌هزار و 420 کیلومتر دانست و گفت: 25 ایستگاه‌ تقلیل فشار نیز زیر پوشش این ناحیه قرار دارند.
جوادی تعداد ایستگاه حفاظت کاتدی (CPS) ناحیه را 14 ایستگاه عنوان کرد و افزود: گازرسانی به چهار جایگاه CNG در ناحیه تنکابن انجام شده که در آینده نزدیک سه جایگاه دیگر نیز در این ناحیه وارد مدار می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای اطلاع‌رسانی و اقدامات انجام گرفته در واحد ایمنی (HSE) در سال‌های 88 و 89 هیچگونه تلفات درباره حوادث مرتبط با گاز در ناحیه تنکابن نداشته‌ایم.
جوادی با اشاره به این مطلب که درباره هدفمند‌سازی یارانه، فعالیت‌های خوبی در سال جاری صورت گرفت، گفت: مصرف روزانه 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب گاز طبیعی در سال 88 به روزانه 2 میلیون و 200 هزار مترمکعب در سال 89 کاهش یافته است.
وی درباره برنامه‌های در حال اجرای ناحیه تنکابن نیز گفت: پروژه‌های اجرای شبکه‌های گازرسانی به 80 روستا در قالب مجتمع‌های روستایی در سطح ناحیه تنکابن در حال انجام است که پروژه گازرسانی به برخی از این روستاها در اوایل سال 90 به بهره‌برداری می‌رسند.
جوادی خاطرنشان کرد: دو ایستگاه تقلیل فشار جدید نیز در روستاهای سلیمان‌آباد و کشکو احداث شده که به‌زودی وارد مدار گازرسانی می‌شوند.
وی انتخاب پیمانکار و گازرسانی به روستاهای اربه کله، گاولیماک، سرلیماک، لرسانور، تلارسر، سرکوسرا، گهواره‌پشته، وانکوه رامسر، انتخاب پیمانکار و گازرسانی به روستاهای جیسای خضرآباد و خشکلای سلمان‌شهر و سرفقیه‌آباد نشتارود، انتخاب پیمانکار و گازرسانی به روستاهای امام‌دشت، سرتاکرات، سی‌بن، ولیکستان عباس‌آباد را از دیگر اقدامات اداره گاز ناحیه تنکابن عنوان کرد.
رئیس اداره گاز ناحیه تنکابن با اشاره به خریداری 4 هزار و 500 مترمربع زمین برای ساخت و نصب شش ایستگاه CGS و TBS روستایی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال، درباره فعالیت‌های انجام گرفته این ناحیه در سال جاری اظهار داشت: نصب علمک و کنتور روستای سی‌سرا، نارنج‌ بندبن، گلور و تیلور سرشرقی سلمان‌شهر، نصب علمک روستاهای چرخچی محله و کندسرک تنکابن (‌110 علمک)، نصب علمک و کنتور روستاهای حسن‌سرا و گوهرسرای رامسر (50 علمک)، نصب علمک و کنتور روستاهای پرچور و هردو آبرود عباس آباد (‌250 علمک)، اورهال و تعمیر اساسی تمام ایستگاه‌های ناحیه، اجرای 12 کیلومتر شبکه حفره خالی، نصب بیش از 6 هزار کنتور و 2 هزار و 224 عدد علمک، افتتاح ساختمان جدید اداری به مساحت 2 هزار و 600 مترمربع به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال و راه‌اندازی سیستم جدید مشترکان را از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته این ناحیه در سال جاری برشمرد.
جوادی در پایان از تمام افرادی که شرکت گاز را در انجام پروژه‌های گازرسانی به ناحیه تنکابن یاری کردند، تقدیر کرد.
انتهای پیام/ل30/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد