رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر زیبا را زیبا نگه داریم (هلن خلعتبری)رامسری مقیم امریکا

 

پیشنهاد جالب رامسری مقیم امریکا؛

رامسر زیبا را زیبا نگه داریم (هلن خلعتبری) 

با سلام به مسئولین سرزمین عزیزم ایران.
هفته پش که با خانواده ام در ایران صحبت میکردم که از سفر مالزی برگشته بود و خیلى از اونجا تعریف می کرد وقتى پرسیدم چى برات خیلى جالب بود؟
در جواب اولین کلمه اش این بود که خیلى تمیز بود. 

وقتى صحبت ها تمام شد به اونها که فکر میکردم این بود که این عزیز هر سال به یک کشور خارجی سفر می کنه و هر دفعه هم از همه جا تعریف میکنه.
برام جالب بود که همه تقریبا یک جواب داشت.
اولین جواب تمیز بودن آنجا بود. 

 
این عزیز من به غیر از شمال در ایران جاى دیگه رو و کشور هاى دیگه رو تا دلتون بخواد ویزیت کرده.
خیلى تو فکر رفتم که چه تور مى شه که همه جا این قدر خوب.
یاد این افتادم که وقتى ایران بودم مهمان هلندی ام که آمده بود و من اون رو به گردشگاه ها می بردم از من می پرسید؟ چرا این قدر زباله رو زمین هست. 
فهمیدم که یک راه حل کوچک می تونه این باشه که ما همیشه توریست رو با جاهاى گردشگری مخصوص می بریم و همه کشورها سعى میکنن حد اقل اونجاها رو تمیز نگه دارن.
چون من یک گردشگر با تور نیستم هر جا که دلم می خواد میرم که با آداب و رسوم اونجا و زندگی واقعی رو ببینم و بعضى از کشور ها که من هم رفتم اصلا چیزی نبود که این عزیز دیده بود.
پس حد اقل باید جاهاى مخصوص را پاکیزه نگاه داشت.
براى همه حرفهایم عکس هاى فراوان دارم که سند واقعی هست. 
رامسر اولین مرکز توریست ایران هست که اگر یک تعطیلات چند روزه یا آخر هفته که بعد از اون قیافه شهر عوض مى شه.
من به یاد این افتادم که این جا وقتى پیک نیک می روید جنگل بان هر دقیقه می گرده و یک کیسه زباله می ده دستت که زباله ها رو در کیسه بریزیم.
کاش در رامسر هم بشه همچین کارى را کرد و از مردمى هم که در رامسر چادر می زنند یا در جنگل های رامسر پیک نیک میرند به اونها کیسه زباله  را داد و خواهش کرد که زباله ها رو در اون کیسه زباله بریزند و درش را ببندند و همان جا کنار سطل آشغال بگذارند تا مسئولان اون ها رو جمع کنن،آنگاه ما می توانیم هم یاد دهیم هم گردشگاه ها تمیز می ماند.
بلکه هر چند وقت لازم نیست به کشورهای دیگر سفر کنیم و پول هاى کشورمون رو ببریم و کشور هاى دیگر رو آباد کنیم.
کشور ایران خیلى زیبا تر از جاهاى دیگر هست فقط باید خودمان
بیشتر براى نشان دادن این زیبایی ها کوشش کنیم.
من پس از مسافرت هاى دورو دراز که از ایران و کشور هاى دیگر کردم کتابی را با عکسهاى زیبا شروع کردم به نام «سفر نامه هلن» که امیدوارم بتونم بعد از چاپ اون ایران زیبا رو به همه با زبان راحت تر معرفی کنم.
با تشکر فراوان.

نظرات 1 + ارسال نظر
ورگ جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 23:06 http://www.v6rg.com

خئلی خوروم بو. ای وانیویسˇ لینکه بنأم ورگˇ وبمجی مئن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد