رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حدود 900 نقطه در دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است

 

فرماندار رامسر:
حدود 900 نقطه در دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است
فرماندار رامسر:
حدود 900 نقطه در دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: حدود 900 نقطه در دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدصالح رضاخانی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و استقبال از میهمانان کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها بیان داشت: طبیعت خدادادی بی‌نظیر رامسر توجه همه دیده‌ها را به خود معطوف کرده است و زمینه بسیار خوبی بوده تا شروع کار کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در سال 1349 هجری شمسی در این شهرستان زده شود.
وی تصریح کرد: این برنامه‌ها و مناظر بسیار زیبای رامسر زمینه پرآوازه شدن شهرستان را فراهم کرده و هم‌اکنون حدود 900 نقطه در دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است.
فرماندار رامسر ادامه داد: آخرین جلسه‌ای که برای کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در تهران برگزار شد مقرر شد با حضور ریاست جمهور و 155 کشور جهان که عضو این کنوانسیون هستند این کنوانسیون در سالن اجلاس تهران برگزار شود و روز 15 اسفند ماه میهمانان داخلی و خارجی با حضور رحیم مشایی وارد رامسر شوند.
وی بیان داشت: باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرده و تمامی دستگاه‌ها باید پای کار باشند و وظایف و امورات محوله خود را به نحو احسن انجام دهند تا میزبانی شایسته‌ای را داشته باشیم.

* برگزاری کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها از مهم‌ترین رخدادهای کشور است
معاون عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: برگزاری کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در رامسر را یکی از مهم‌ترین رخدادهای کشور در سال 89 برشمرد.
سید عیسی هاشمی افزود: باید تلاش کنیم با مدیریت هر چه بهتر این رخداد را ثبت، ضبط و جاودانه کنیم.
وی اظهار داشت: در روز 15 اسفند ماه حدود 10 ساعت میزبان میهمانان در هتل رامسر و تله کابین هستیم که میزبانی این مراسم میزبانی ویژه‌ای است چون بحث ما بحث شهرستان رامسر نیست بلکه بحث آبروی جمهوری اسلامی است و برگزاری این مراسم نقش جمهوری اسلامی را در مجامع بین‌المللی به نمایش می‌گذارد.
هاشمی ادامه داد: در این زمینه باید همگی تلاش کنند و شهرداری‌ها نیز باید سنگ تمام بگذارند.

* محیط زیست مرز ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز با اشاره به اهمیت موضوع گفت: محیط زیست مرز ندارد و کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها نمونه بارز آن است باید تلاش کنیم تا میزبانی ویژه‌ای را به نمایش بگذاریم.
هرمز محمودی‌راد افزود: مجری این برنامه از یک هفته قبل در رامسر حضور پیدا کرده و مجدانه پیگیر امور است.

* احداث دبیرخانه کنوانسیون رامسر از افتخارات مازندران است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: با توجه به اینکه رامسر به عنوان شهرستان نمونه گردشگری، طبیعت‌گردی و الکترونیک نامگذاری شده باید ویژه نیز دیده شود.
اسدالله محمد پور تصریح کرد: قرارداد با مشاور درباره این مصوبه سفر ریاست جمهور بسته شده و مطالعات در حال انجام است.
وی یادآور شد: رامسر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است که احداث دبیرخانه کنوانسیون نیز یکی از افتخارات است.
محمدپور بیان داشت: از همان ابتدا پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه ملی را در رامسر داشته‌ایم تا بتوانیم فرهنگ ایران به ویژه مازندران را در قالب نمایشگاه به نمایش در آوریم که جدی گرفته نشد و در آخرین زمان‌ها قبول کردند.
وی در پایان گفت: ما نیز هم‌اکنون کارهای اولیه یک نمایشگاه را در هتل فراهم کرده‌ایم که از هنرهای سه استان شمالی( گیلان، گلستان و مازندران) استفاده می‌شود و حتی هنرهای شاخص را به صورت زنده در این نمایشگاه خواهیم داشت.
انتهای پیام/صا10/ع

نظرات 1 + ارسال نظر
فریدون جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:21

۹۰۰ تا نیست، بلکه ۱۹۱۰ تالاب به اسم رامسر هستش تا امروز.

فریدون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد