رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ثبت خیابانی به نام «راهنمای گردشگری» در شهر رامسر

 

راهنمایان خواستار ثبت خیابانی به نام «راهنمای گردشگری» در شهر رامسر شدند

راهنمایان گردشگری در راستای حفظ هویت و تأکید بر وظایف،‌ ملزومات و اهداف شغلی به همت انجمن‌های صنفی استان‌ها، دوم اسفند،‌ روز جهانی راهنمایان را در قالب یک سفر سه روزه به شهر رامسر گرامی داشتند.

خبرگزاری میراث فرهنگی- گردشگری- راهنمایان گردشگری استان‌های مختلف کشور برای چهارمین سال پیاپی روز جهانی خود را هم‌زمان با سایر کشورها در شهر رامسر جشن گرفتند. این جشن که یکی از گردهمایی‌های بزرگ راهنمایان گردشگری در دنیا محسوب می‌شود با حضور راهنمایان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی،‌ اردبیل،‌ اصفهان،‌ تهران،‌ خراسان رضوی،‌ خوزستان،‌ سمنان،‌ قزوین،‌ کرمان،‌ گلستان،‌ گیلان، ‌مازندران، و اعضای خوشه‌سار بوم‌گردی در شهر رامسر برگزار شد‌.
 
این برنامه همچون برنامه‌های پیشین که طی سفر به شهرهای یزد و تبریز انجام شده بود، سال جاری به مناسبت شعار تنوع زیستی و گردشگری و چهلمین سال کنوانسیون رامسر با رنگ و بوی طبیعت‌گردی به صورت یک سفر سه روزه از 30 بهمن تا 2 اسفند به شهر رامسر برنامه‌ریزی شد تا راهنمایان گردهمایی خود را در ماهیت شغلی خویش یعنی سفر، داشته باشند.
 
کارگاه‌های آموزشی برنامه روز اول سفر راهنمایان بعد از ورود به رامسر بود تا علاوه بر سفر بر لزوم ارتقاء علمی راهنمایان گردشگری نیز تأکید شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی مانند معرفی جاذبه‌های گردشگری، دریاچه ارومیه و تهدیدات آن،‌ عکاسی در طبیعت،‌ زباله در طبیعت و روش‌های پاک‌سازی در سفر،‌ مهارت‌های ارتباطی،‌ آشنایی با GPS و نیز نقش تخصص در گردشگری از سوی استان‌های شرکت‌کننده‌ها برگزار شد.
 
برنامه روز دوم گردهمایی به طبیعت‌گردی اختصاص یافت تا راهنمایان گردشگری استان‌های مختلف ضمن آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تجربه جدیدی از بودن در طبیعت را در کنار هم داشته باشند. به همین دلیل برنامه صبح به تله‌کابین رامسر اختصاص یافت و عصر را راهنمایان با انجام مسابقات ورزشی و بازی‌هایی که در طبیعت امکان‌پذیر است و نیز تماشای کشتی گیله‌مردی و غرفه‌های سفال،‌ لباس محلی و غذا و نوشیدنی محلی در منطقه چالدره شهر تنکابن گذراندند. جمع‌آوری زباله و پاکسازی پایان‌بخش برنامه بود.
 
نشست فرهنگی یکی دیگر از برنامه‌های این سفر سه روزه راهنمایان گردشگری بود که با حضور بیژن فرهنگ دره‌شوری،‌ ناصر کرمی،‌ مهدی نبیئیان،‌ علیرضا نادری، محمود سخت‌باز،‌ هومن جوکار،‌ فخرالسادات غنی و ناصر کمالی،‌ مهمانان ویژه،‌ نمایندگان انجمن‌های صنفی استان‌ها و نیز خبرنگاران حوزه‌های گردشگری و محیط زیست برگزار شد. طی این نشست،‌ کارشناسان به موضوعات زیست‌محیطی، ‌تنوع زیستی و ارتباط متقابل این موضوعات با گردشگری و نقش راهنمایان پرداخته شد. از نکات جنبی اما جالب این نشست که در محل رستوران نگین شهر رامسر برگزار می‌شد،‌ عدم اختلال در نشست با وجود ورود کل راهنمایان بود.
 
پایان‌بخش این سفر سه روزه همایشی بود که همچون سال قبل رأس ساعت 9:57 روز دوم اسفند، آغاز شد. در این همایش راهنمایان خواستار ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی کشور شده و از شهرداری شهر نمونه گردشگری رامسر  نیز درخواست شد تا خیابانی به نام راهنمای گردشگری نام‌گذاری شود. در این همایش همچنین از فعالان گردشگری و زیست‌محیطی، راهنمایان برتر استان‌ها و نیز حامیان مالی برنامه تقدیر شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد