رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

عدم استقبال بخش خصوصی از فرودگاه رامسر

 

عدم استقبال بخش خصوصی از فرودگاه رامسر

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:
اختصاص 100 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه‌های کشور در سال 1390

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فرود‌گاه‌های کشور از افزایش تعرفه‌های فرودگاهی در سال سوم برنامه پنجم و اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه‌های کشور در سال آینده خبر داد و گفت: درآمد شرکت فرودگاه‌ها در سال جاری 3 هزار میلیارد ریال بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور طی نشست خبری در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به ارایه گزارش عملکرد شرکت‌ فرودگاه‌ها طی یک سال اخیر پرداخت.
محسن اسماعیلی اظهار داشت: در ارتباط با آمار پرواز‌های مسافری، باری و عبوری سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها در سالهای 89 و 90 مطلوب بوده است و در این میان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاه‌بیت حرکت مطلوب شرکت‌ فرودگاه‌ها در جهت برون سپاری بوده است.
وی افزود: آمار پروازهای مسافری، عبوری و باری خارجی و داخلی در سال 89 تاکنون 400 هزار پرواز در سال است که در این باره رشد قابل توجهی داشته‌ایم.
وی ضمن بیان اینکه 250 هزار پرواز داخلی و خارجی در 54 فرودگاه کشور خدمات می‌گیرند، افزود: سالانه یکصد و 50 هزار پرواز عبوری از آسمان کشور، توسط شرکت فرود‌گاه‌ها سرویس‌دهی می‌شوند و خدمات ناوبری می‌گیرند و روزانه یک هزار و 200 پرواز عبوری، داخلی و خارجی در مرکز کنترل فضای کشور سرویس‌دهی می‌شود که این رقم در طول 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن بیان اینکه جابه‌جایی بار به نسبت سال گذشته بیش از 20 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در بخش صادرات و واردات کالا در کشور تنها در فرودگاه‌ امام خمینی (ره) عوارضی که گمرک از محل خروج و ورود کالا به خزانه دولت واریز شده است بیش از 250 میلیارد تومان است.

* 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور آماده افتتاح است

اسماعیلی اذعان داشت: در سال جاری 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور آماده افتتاح است که ظرف 10 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ البته این رقم جدا از بخش‌هایی است که اعتبارات آن به صورت استانی و ملی به فرودگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به سؤال فارس مبنی اعلام تعداد فرودگاه‌های در حال ساخت کشور، اذعان داشت: در فرودگاه‌های شهید مدرس خراسان رضوی، سقز در استان کردستان، آباده در استان فارس و گناباد بخشی از عملیات اجرایی احداث آغاز شده است؛ همچنین در برخی از فرودگاه‌های مذکور مطالعات رو به اتمام بوده و اعتبارات از طریق وزارتخانه ابلاغ شده است.

* اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه‌های کشور در سال 1390

اسماعیلی ضمن بیان اینکه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف فرودگاه استقبال می‌شود، اظهار داشت: در سال 1390 سرمایه‌گذاری شرکت‌ فرودگاه‌ها از محل اعتبارات خود بیش از یک هزار میلیارد ریال در فرودگاه‌های مختلف است.
وی افزود: برای فرودگاه امام خمینی (ره) 250 میلیارد تومان پروژه تعریف شده، به امضاء رسیده یا در دست امضاء است که این رقم شامل 40 پروژه بوده که 12 پروژه آن عمده و قابل توجه است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن بیان اینکه اعتبارات فرودگاه امام کلاً از طریق دولت ابلاغ می‌شود، ادامه داد: طی 2 سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در 17 فرودگاه کشور انجام شده است که شامل بخش‌های مختلف عملیاتی، پارکینگ طبقاتی، هتل فرودگاه و از این قبیل بوده است.

* آماده واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی هستیم

اسماعیلی با بیان اینکه فرودگاه‌های مهر‌آباد، امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد 3 فرودگاه اقتصادی کشور هستند، اظهار داشت: امید است در اینده نزدیک فرودگاه‌های اصفهان و شیراز نیز به فرودگاه‌های اقتصادی کشور ملحق شوند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هزینه فرودگاه‌ها بسیار بالا است، تصریح کرد: از 54 فرودگاه کشور تنها 3 فرودگاه اقتصادی و مابقی غیراقتصادی است اما شرکت فرودگاه‌ها به تمامی فرودگاه‌ها خدمات می‌دهد.
اسماعیلی ضمن بیان اینکه آماده واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: از فرودگاه‌های رامسر و اراک که ماده واگذاری بود استقبال چندانی صورت نگرفت اما بخش‌های مختلفی از فرودگاه‌ها را نظیر پارکینگ‌ها، غرفه‌ها و اماکن که درآمد زا هستند واگذار شده است.

* افزایش تعرفه‌های فرودگاهی ار سال سوم برنامه پنجم

وی ضمن بیان انکه در سال جاری عملیات حج عمره با دو شرکت هواپیمایی ایرانی و یک ایرلاین صعودی آغاز شده است، به عدم افزایش تعرفه‌های فرودگاهی اشاره کرد و افزود: آنچه برای شرکت فرودگاه‌ها مصوب شده است افزایش تعرفه‌ها از ابتدای سال سوم برنامه است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در واقع‌ در ابتدای سال سوم برنامه پنجم بخشی از درآمد شرکت فرودگاه‌ها افزایش خواهد یافت.
اسماعیلی با اشاره به اینکه روزانه 450 پرواز عبوری از آسمان‌های کشور داریم، اظهار داشت: در سال جاری 3 هزار میلیارد ریال درآمد شرکت فرودگاه‌ها بوده است که بیش از 90 درصد آن محقق شده است.

* برداشته شدن گیت نیروی انتظامی در سر در ورودی سالن فرودگاه مشهد

وی ضمن بیان اینکه بادی اسکن‌ها در فرودگاه‌ها در گیت‌های نیروی انتظامی استفاده می‌شود، گفت: از این دستگاه‌ها برای شناسایی مسافرانی که مشکوک به بلعیدن مواد مخدر هستند استفاده می‌شود و طبق اعلام نیروی انتظامی این گیت‌ها هیچ مشکلی ندارند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اعتبار خرید این بادی اسکن‌ها و هزینه نگهداری آنها برعهده نیروی انتظامی است.
اسماعیلی افزود:‌ گیت بازرسی اولیه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برداشته شده است، در این راستا بار مسافر در انتهای تسمه نقاله خروجی توسط دستگاه ایکس‌ری کنترل می‌شود و مسافر نیز در گیت دوم توسط نیرو‌های سپاه کنترل و چک امنیتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در داخل سالن نیز دوربین‌های مخفی و بازرسان محسوس و غیرمحسوس فعال هستند و بازرسی‌ها در واقع با حذف این گیت‌ها 5/1 برابر شده است.

* بازسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهی برای کاهش صف‌های مسافران

وی ضمن بیان اینکه در 54 فرودگاه کشور آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستیم، اذعان داشت: تجهیزات فرودگاهی، دستگاه‌های ایکس ری، تسمه نقاله و کانتر‌های گذرنامه در راستای عدم ایجاد ترافیک و صف‌های طولانی مسافران افزایش یافته و یا بازسازی شده است؛ سالن‌های فرودگاهی ‌توسعه یافته است و با افزایش تجهیزات در نوروز 90 تسهیلات بیشتری برای مسافران فراهم است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین در بدو ورود و خروج فرودگاه امام خمینی (ره) در راستای شناساندن نوروز باستانی ایرانیان به مسافران خارجی، در نوروز امسال همانند هر سال 2 سفره هفت‌سین برای قراردادن در مبادی ورودی و خروجی فرودگاه امام در نظر گرفته شده است.

* توپولف‌ها در فرودگا‌های کم‌ترافیک پارک می‌شوند

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تمامی کشور پوشش راداری فعال است، اظهار داشت: مقرر شده است توپولف‌ها در فرودگاه‌های کم‌ترافیک پارک شوند.
اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر به ایرلاین‌های دارای توپولف اعلام شده است تدبیری اتخاذ کنند بدین ترتیب که این هواپیماها را بفروشند یا در فرودگاه‌های کم ترافیک پارک کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن بیان اینکه در قبال این پارک این هواپیماها از آنها حق پارکینگ دریافت می‌شود، ایرلاین‌ها می‌توانند این توپولف‌ها را در حاشیه اپرون پارک کنند.
وی ادامه داد: همچنین به شرکت آریا قشم اعلام شده است که ایلوشن سانحه دیده این شرکت هواپیمایی فضای فرودگاه را اشغال کرده است و باید چاره‌ای برای آن بیاندیشد.

* برنامه‌ریزی برای تبدیل فرودگاه مشهد به هاب بار منطقه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم‌اکنون خود نوعی هاب زیارتی کشور است اما برای تبدیل آن به هاب بار منطقه فعالیت بسزایی انجام شده است که طرح جامع این فرودگاه بیانگر این مطلب است.
اسماعیلی ضمن بیان اینکه برنامه ریزی برای افزایش ترمینال فرودگاه‌های کشور با طراحی ایرانی داریم، افزود: ترمینال شماره 2 خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد 20 سال پیش طراحی شده است و اعتبار چندانی برای تکمیل و زیباسازی آن تخصیص داده نشده بود.

* احتمال انتقال پرواز‌های فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام پس از تکمیل تمامی فاز‌های فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: فرودگاه مهرآباد سالانه به 13 میلیون مسافر سرویس می‌دهد اما به دلیل موقعیت جغرافیایی آن قطعاً پس از تکمیل تمامی فازهای فرودگاه امام خمینی (ره) امکان انتقال فرودگاه مهرآباد به محل فرودگاه امام فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد