رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کاشت زعفران در مازندران

 

کاشت زعفران در مازندران

استاندار مازندران خبر داد:
اجرای موفق کاشت زعفران در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از اجرای موفق کاشت زعفران در مازندران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، سید علی اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز (سه‏شنبه) در مراسم راه‌اندازی دانشگاه غیرانتفاعی بخش نشتارود شهرستان تنکابن اظهار داشت: بیش از 100 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در مازندران وجود دارد که 200 هزار دانشجو در این مراکز آموزش عالی به تحصیل مشغولند.
وی همچنین گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد تحول گسترده‌ای در نظام آموزش عالی در کشور بودیم و تا قبل از انقلاب اسلامی در منطقه سلمان‏شهر فقط تنها یک مرکز آموزشی وجود داشت.
‌استاندار مازندران درباره پیشنهاد ایجاد شهرک ویژه دانشگاهی در منطقه تنکابن گفت: پیگیر ایجاد این شهرک می‌شویم.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در منطقه غرب استان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده کرد زیرا منطقه غرب استان در صنایع گردشگری، تبدیلی و گل و گیاه استعداد فوق العاده‌ای دارد.
طاهایی با اشاره به تولید ماهی سالمون توسط یک جانباز در بخش سلمان‎شهر مازندران گفت: تولید این نوع ماهی در منطقه نور تا رامسر به علت وضعیت مناسب توپوگرافی مناسب می‌تواند در فازهای بعدی به 400 تن افزایش یابد.
استاندار مازندران با اشاره به کاشت زعفران در مناطق کوهپایه‏ای و اراضی شیب‌دار توسط یکی از جوانان این بخش افزود: با توجه به نتایج خوبی که کاشت زعفران در این بخش داشت، می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغال در این بخش باشد.
وی در پایان با بیان اینکه جوانان خالق مازندرانی صرفا به دنبال کار اداری نیستند، افزود: باید تلاش کنیم تا خلاقیت‌های ایجاد شده توسط جوانان بستر مناسبی برای اشتغال باشد.
انتهای پیام/ل20/ح*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد