رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تقوی در رامسر: نماز جمعه در 650 شهر کشور برگزار می‌شود

 

 تقوی در رامسر: 

 نماز جمعه در 650 شهر کشور برگزار می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:
نماز جمعه در 650 شهر کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: در بیش از 650 شهر کشور نمازجمعه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت الاسلام سید رضا تقوی در نشست با ائمه جمعه غرب مازندران در مصلی رامسر اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت یک شهرستان در نمازجمعه حضور قشر جوان در این نماز عبادی و سیاسی است.
وی اظهار داشت: هرچقدر حضور جوانان در نمازجمعه پررنگ‌تر و فعال‌تر باشد نشان دهنده تعامل ائمه جمعه با جوانان است.
تقوی ادامه داد: حضور جوانان در نمازجمعه باید با تمایل خودشان باشد و نباید حالت دستوری داشته باشد، ما باید با تعامل با آنها از سوی ستاد نمازجمعه و صحبت با جوانان با ادبیات مخصوص آنها در سوق دادن آنها به نماز جمعه تلاش کنیم. .
وی با اشاره به اینکه در بیش از 650 شهر کشور نمازجمعه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به عنوان ستاد فعالیت‌ها جهت‌دهی شود، زیرا این نماز نماز ولایت است و متولی آن نیز رهبر معظم انقلاب است و هر کسی که در روز جمعه در نمازجمعه شرکت کند بیعت خود را امام زمان (عج) تجدید می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان به عنوان سرمایه بزرگی برای کشور به شمار می‌روند، تصریح کرد: اگر از این فرصت مغتنم به درستی استفاده نشود تبدیل به تهدید می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برنامه‌های مختلف جذب جوانان به نمازجمعه بیان داشت: ائمه جمعه باید بنا به مقتضیات منطقه خود برنامه‌های خاصی را پیاده کنند، در همین راستا در جلسه‌ای که در حضور روسای آموزش و پرورش بوده‌ایم ویژه برنامه‌هایی برای دانش آموزان و بسیج دانش آموزان تدبیر شده است که با همکاری ستادهای نمازجمعه اجرایی خواهد شد.
امام جمعه رامسر نیز با اشاره به اینکه 50 نفر در ستاد نمازجمعه رامسر مشغول به فعالیت هستند، افزود: این افراد با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به این فریضه عبادی و سیاسی هستند.
حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده بیان داشت: رامسر با داشتن 266 شهید در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت این شهرستان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در دفاع از کیان کشور به شمار می‌رود.
در ادامه حجت الاسلام وحید وزیرمقدم رئیس ستاد نمازجمعه رامسر نیز با اشاره به اینکه نمازجمعه موفق نمازجمعه‌ای است که از شنبه آغاز و به جمعه ختم شود به بیان برخی از عملکردهای این ستاد پرداخت و گفت: برگزاری موفق دیدار استاندار و مدیران کل با استقبال مردمی 2 هزار و 500 نفری، برگزاری نمایشگاه از مدینه تا جماران با بازدید بیش از 2 هزار نفر، برگزاری مراسم شب‌های قدر و دیگر مراسم مذهبی، اهدای جوایز به دانش آموزان شرکت کننده در نماز جمعه، سرویس رایگان برای تسهیل در رفت و آمد نمازگزاران، نامگذاری مصلی با نام مقدس جوادالائمه، تعامل با ادارات و نامگذاری سه راه مقابل مصلی به نام آدینه، استفاده از رابطان در ادارات، تکریم از اصحاب رسانه و پاسخگویی به شبهات دینی هر جمعه ساعت 10 صبح در مصلی و دیگر برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در مصلی از جمله فعالیت‌های این ستاد بوده است.
انتهای پیام/م10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد