رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشکلی برای اعطای تسهیلات در بخش صنایع دستی رامسر نداریم

 

معاون میراث فرهنگی مازندران:
مشکلی برای اعطای تسهیلات در بخش صنایع دستی رامسر نداریم
معاون میراث فرهنگی مازندران:
مشکلی برای اعطای تسهیلات در بخش صنایع دستی نداریم

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در سال 90 مشکلی برای اعطای تسهیلات بانکی برای صنایع دستی در قالب کارگاه‌های تولیدی نداریم.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، رحمت‌الله علیزاده صبح امروز در جلسه بررسی کارگاه‌های صنایع دستی رامسر بیان داشت: در سال 90 برنامه افزایش مربی صنایع دستی را داریم و بنا به تناسب شهرستان‌ها رشته‌های مورد آموزش را نیز افزایش خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه سال 90 سال ارتقای صنایع دستی خواهد بود، اظهار داشت: 40 میلیارد تومان برای 270 عنوان شغل خانگی تعیین شده است و در شهرستان رامسر نیز باید 10 روستای دارای قابلیت شناسایی شده تا در زمان مقرر برای اجرایی شدن آن گام برداریم.
علیزاده تصریح کرد: در سال 90 مشکلی برای اعطای تسهیلات بانکی برای صنایع دستی در قالب کارگاه‌های تولیدی نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: مجوز بیمه هنرمندان نیز صادر شده است و تمامی افراد کمتر از 50 سال در قالب تعاونی و کارگاه‌ها بیمه خواهند شد و سهم صنعتگران در حق بیمه هفت درصد است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نوشهر از اول عید خبر داد.
وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان نیز بیان داشت: اعتبار دو شهرک و چهار بازارچه صنایع دستی که یکی در تنکابن خواهد بود در دور دوم مصوب شد.
علیزاده افزود: در دور سوم سفر نیز ایجاد بازارچه ساحلی و نگارخانه در مصوبات وجود دارد که می‌توان برای رامسر درنظر گرفت.
در ادامه فرماندار رامسر نیز گفت: حضور مدیران در شهرستان‌ها می‌تواند منشأ اثرات مثبت بوده و با این همکاری می‌توان در حل مشکلات موفق بود.
عبدالصمد صفرنژاد تصریح کرد: آنطور که باید رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری مورد توجه واقع نشده است و باید در راستای گردشگری این شهرستان که به عنوان برترین‌های استان در این حوزه است نیز اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت شناور یک میلیون نفری در کنار جمعیت ثابت 70 هزار نفری نیازمند تسهیلات و امکانات بیشتری است اما با این شرایط نیز توانسته‌ایم خدمات دهی خوبی داشته باشیم.
صفرنژاد درباره برگزاری کنوانسیون تالاب‌ها نیز بیان داشت: با توجه به جلسات متعددی که در این خصوص انجام شد، مقرر شد این کنوانسیون در هتل رامسر برگزار شود و در این باره نیاز به مرمت برخی از قسمت‌های هتل وجود دارد که باید نسبت به آن توسط مسئولان ذی‌ربط اقدام شود.
فرماندار رامسر با بیان اینکه کنوانسیون آبروی کشور است و در راستای حفظ این آبرو همه باید تلاش کنند، گفت: ستاد زیباسازی شهر وارد عمل شده است و بسیاری از کارها صورت گرفته است اما درباره هتل هنوز بودجه‌ای داده نشده که باید تسریع شود.
وی بیان داشت: رامسر ظرفیت ایجاد بازارچه ساحلی صنایع دستی را دارد و باید به این بخش بهای بیشتری داده شود.
صفرنژاد خاطرنشان کرد: افراد زیادی در این شهرستان در بخش صنایع دستی در حال فعالیت هستند که با دلجویی از آنها می‌توان انگیزه آنان را بالا برد.
نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر هدف از برگزاری این جلسه را تهیه مکانی مناسب برای تحقق اهداف صنایع دستی به عنوان زیرساخت مهم با ظرفیت حداقل پنج کارگاه عنوان کرد و گفت: پیشنهادات افزایش کارگاه‌های آموزش صنایع دستی با هدف احیای صنایع دستی بومی در معرض فراموشی، برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در نوروز90، اجرایی شدن دستورالعمل برخورد با ترویج صنایع دستی چینی در شهرستان، ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی فروشگاه‌های صنایع دستی با نگاه حمایتی و اشتغالزایی و موافق با شهر نمونه گردشگری شهرستان و درخواست توریسم، موافقت اخذ اعتبار مشارکتی از معاونت صنایع دستی برای خرید صنایع دستی شهرستان برای 50 نفر مهمان ویژه چهارمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور و مساعدت مشارکتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص از مهم‌ترین برنامه‌ها‌ست.
علی حسینی شهرستان رامسر را شهرستانی ویژه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه رامسر شهر نمونه گردشگری مصوب شده است باید به طور ویژه در تمام بخش‌ها مورد نظر باشد.
وی در پایان از برگزاری جشنواره راهنمایان تور گردشگری سراسر کشور از 30 بهمن به مدت سه روز در این شهر خبر داد.
انتهای پیام/آ10/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد