رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فاز نخست کارخانه شیر در رامسر به بهره‌برداری رسید‌

 

به همت تعاونی دامداران شهرستان رامسر؛
فاز نخست کارخانه شیر در رامسر به بهره‌برداری رسید‌
به همت تعاونی دامداران شهرستان رامسر؛
فاز نخست کارخانه شیر در رامسر به بهره‌برداری رسید‌

خبرگزاری فارس: به همت تعاونی دامداران شهرستان رامسر فاز نخست کارخانه شیر شامل سکوی جمع‌آوری شیر و آزمایشگاه در سومین روز از دهه فجر‌ به بهره‌برداری رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، مدیر عامل شرکت تعاونی دامداران شهرستان رامسر شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح سکوی جمع‌آوری شیر و آزمایشگاه از بهره‌برداری کارخانه شیر در دهه فجر سال 90 خبر داد.
هادی حلاجیان افزود: در حال حاضر تولید شیر در شهرستان رامسر بالغ بر 15 تن است که حدود 10 تن توسط این شرکت جمع‌آوری می‌شود و بقیه به صورت سنتی به ماست و پنیر و ... تبدیل و به مصرف می‌رسد.
وی اظهار داشت: به دلیل عدم وجود کارخانه شیر در شهرستان رامسر برای اینکه بتوانیم شیر را تبدیل کرده و از محصولات لبنی همچون ماست، خامه، دوغ و... استفاده کنیم باید شیر تولیدی شهرستان را به رشت انتقال دهیم که این امر باعث شد تا درصد احداث کارخانه شیر در رامسر برآییم که هم اکنون شاهد افتتاح فاز اول این کارخانه شامل آزمایشگاه و سکوی جمع‌آوری شیر هستیم.
حلاجیان با اشاره به ظرفیت کارخانه در حال احداث ادامه داد: کارخانه شیر شهرستان که امید است در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد که ظرفیت تبدیل 20 تن شیر در هشت ساعت را دارد.
وی بیان داشت: اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این کارخانه بالغ بر 10 میلیارد ریال است که 2میلیارد ریال از آورده‌های تعاونی و بقیه تسهیلات بانکی است و بانک عامل این پروژه نیز بانک کشاورزی است.
مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران شهرستان رامسر در ادامه تصریح کرد: ما در احداث فاز نخست پروژه از سرمایه شخصی استفاده کرده‌یم که تاکنون 450 میلیون ریال بابت اخذ مجوز به شهرداری پرداخت کرده و بیش از850 میلیون ریال نیز هزینه شد که برای تجهیز آزمایشگاه نیز حدود یک میلیارد ریال نیاز است.
وی گفت: ما در این شرکت قبلا سکوی جمع‌آوری شیر را به صورت سنتی با ظرفیت پنج تن داشته‌ایم که در حال حاضر علاوه بر اینکه سکوی جمع‌آوری شیر به صورت صنعتی احداث شده بلکه ظرفیت آن نیز به 10 تن در روز رسیده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران شهرستان رامسر در ادامه زیربنای تقریبی کارخانه را 600 متر مربع عنوان کرد و گفت: با احداث این کارخانه برای 14 نفر شغل ایجاد می‌شود و تولیدات این کارخانه نیز شامل شیر، ماست، دوغ و خامه در سایزها و بسته‌بندی‌های مختلف خواهد بود.
این مسئول افزود: در حال حاضر با تجهیز آزمایشگاه برای سه نفر اشتغالزایی خواهیم داشت.
حلاجیان در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام سالن تولید، عقد قرارداد با بانک کشاورزی را خواهیم داشت تا بتوانیم از تسهیلات بانکی برای پروژه استفاده کنیم که امیدواریم با همکاری‌های همه‌جانبه بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده و این پروژه را در اسرع وقت به بهره‌برداری برسانیم.
انتهای پیام/غ20/ج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد