رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کشت گل و گیاهان زینتی در رامسر 350 برابر شد‌

  

رئیس جهاد کشاورزی رامسر:
کشت گل و گیاهان زینتی در رامسر 350 برابر شد‌
رئیس جهاد کشاورزی رامسر:
کشت گل و گیاهان زینتی در رامسر 350 برابر شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی رامسر گفت: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در رامسر از صفر به 350 هکتار رسیده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حسنعلی شریف دینی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح شرکت تعاونی پرواربندی گوساله سمندر با ظرفیت 100 رأس که به مناسبت دهه فجر و با حضور مسئولان برگزار شد، افزود: تا قبل از سال 67 سالانه بالغ بر 600 میلیون دلار ارز از کشور برای واردات جوجه یک روزه و تخم‌های نطفه‌دار خارج می‌کردیم.
وی ادامه داد: به جای اینکه به زیرساخت‌ها بپردازیم هرساله این امر را تکرار می‌کردیم ولی در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که این قبیل محصولات را در حد صادرات در همین کشور داریم.
رئیس جهاد کشاورزی رامسر افزود: برای این پروژه کسانی وارد کار شده‌اند که این کار را از پدرانشان به ارث برده‌اند و خبره‌اند و در آینده ای نزدیک شاهد توسعه آن خواهیم بود.
شریف دینی ادامه داد: بعد از انقلاب از این دست پیشرفت‌ها زیاد داشته‌ایم تا جایی که سطح زیر کشت کیوی از صفر به 400 تن رسیده و گل و گیاهان زینتی از صفر به 350 هکتار رسیده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی پرواربندی گوساله سمندر نیز مهمترین اصل در امر تولیدات دامی با شرایط کنونی را عشق و همت اعضای شرکت دانست و گفت: خوشحالیم که در دهه فجر در راستای تولیدات بیشتر و قطع وابستگی شاهد افتتاح این بخش از پرواربندی گوساله هستیم.
کریم کیهانیان افزود: مهمترین اصل در دولت نهم و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب تولیدات بیشتر و قطع وابستگی‌های همه جانبه است و ما نیز با همت و همکاری مسئولان و عشق و همت اعضای شرکت در این مهم گام برداشته‌ایم و امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.
وی بیان داشت: بخش زیادی از نیازهای مردم در گذشته و امروز با دام و محصولات دامی مرتفع می‌شود که با طرح خروج دام از جنگل از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شده است و از آنجایی که ما و همکاران ما شغل اجدادی ما دامداری بوده با توسعه فرهنگ تعاونی و حمایت‌های خوب اداره تعاون و جهاد کشاورزی و همچنین پشتوانه بانک کشاورزی این تعاونی را تشکیل و برای تولیدات دامی گام برداشتیم که در آینده نیز درصدد گسترش آن بر خواهیم آمد.
رئیس اداره تعاون شهرستان رامسر مشخصات پروژه را تشریح کرد و گفت: این شرکت تعاونی با هفت نفر اعضا در سال 86 به ثبت رسیده است که سه نفر از اعضا زن و چهار نفر مرد هستند و با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریالی اقدام به احداث پرواربندی گوساله کرده که 2 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی بانک کشاورزی بوده و 3 میلیارد ریال باقی از آورده‌های شخصی این افراد است.
عبدالرحمن حلاجیان خاطرنشان کرد: این پرواربندی برای پنج نفر شغل ایجاد کرده و ظرفیتی بالغ بر 100 رأس دارد.
انتهای پیام/غ20/ج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد