رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از ارشاد برای کنفرانس تالاب‌ها در رامسر ‌دعوت نشده است

 
مدیرکل ارشاد مازندران:

از ارشاد برای کنفرانس تالاب‌ها در رامسر ‌دعوت نشده است
مدیرکل ارشاد مازندران:
اعزام کاروان فرهنگی به کشورهای حاشیه دریای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعزام کاروان فرهنگی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ گفت.

* موسیقی و جایگاه آن در مازندران
وی در این نشست در پاسخ به سؤالی در مورد مشخص نبودن جایگاه موسیقی و کنسرت‌ها در مازندران اظهار داشت: بحث موسیقی در استان و حتی در کشور در دولت نهم نسبت به دولت قبل تغییر کرده است اما اینکه گفته می‌شود ‌‌استان مجوز برگزاری کنسرت‌ها را نمی‌دهد اینگونه نیست، مجوز برگزاری کنسرت‌ها با میزان بالای 500 نفر را باید وزارت ارشاد مجوز بدهد که در استان تاکنون هر جا که نیاز به مجوز استانی بود، مجوز داده شده است.
وی عنوان داشت: باید موسیقی در افکار عام و خاص تعریف شود.

* برگزار نشدن برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به سؤالی در مورد برگزار نشدن برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌های مازندران و برگزاری غیرمناسب و‌ استقبال کم مردم از برنامه‌های همچون تعزیه در شهرستان آمل گفت: اختتامیه این جشنواره 15 بهمن ماه ‌برگزار می‌شود که در این جشنواره هفت گروه تعزیه‌خوان از مازندران حضور دارند که در زمینه انتقادات را می‌پذیرم و جدای از آن مازندران در رابطه با تعزیه خیلی عقب است که باید فرهنگ اهل ‌بیت را متناسب با شیوه و جایگاه آن در زمان ترویج دهیم.

* سرنوشت خانه جوان قائمشهر
ابراهیمی در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت خانه جوان قائمشهر بعد از سال‌ها تاسیس و کشمکش‌های این بخش اظهار داشت: برای سر و سامان دادن به خانه جوان قائمشهر کوشیدم که از کارمندان درون ارشاد برای مدیریت آن استفاده کنیم، در ارتباط با ساختمان خانه جوان قائمشهر اصل زمین مال هلال احمر است که با وجود هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومانی باید عرضه و عیان مشخص شود که در این زمینه ساختمان‌های دیگری نیز در استان داریم که باید با حضور مسئولان این مشکل به مرور زمان حل شود اما به مدیر آنجا گفتم اگر قفلی بر این ساختمان زده شد، آن را بشکند اگر این اقدام نشد این مدیر دیگر مدیر نیست.

* هفته گردشگری و هفته مازندران
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد هفته گردشکری که به نام مازندران توسط میراث فرهنگی اعلام شده است و هفته فرهنگی که توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام شده و تناقض در این زمینه تصریح کرد: از اینکه در استان به فرهنگ توجه ‌شود استقبال می‌کنیم اما باید انجام هر کار فرهنگی که انجام می‌شود از فیلتر ارشاد بگذرد تا ثمربخش باشد.

* تمهیدات برای نمایشگاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در مازندران و کیفیت کتاب‌هایی که عرضه می‌شود و گلایه‌های مردم در این زمینه گفت: نمایشگاه کتاب 27 آبان ‌ماه در استان برگزار می‌شود چون در بهمن ‌ماه بیشتر دانشگاه‌ها تعطیلات بعد از امتحانات را دارند اما در آبان اوج تفکرات دانشگاه‌ها است.
وی در مورد مکان برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: چرا ما باید برای برگزاری نمایشگاه کتاب در به در برای تهیه مکان از جاهای دیگر باشیم، چرا ارشاد ما نباید چنین مکانی را داشته باشد، باید بستر را فراهم کنیم، حیف است که مازندرانی که مهد علویان است از داشتن نمایشگاهی که دستمایه اولیه ارشاد است، محروم باشد.
ابراهیمی با اعلام اینکه در مجتمع فرهنگی ارشاد مازندران برنامه‌های متنوع زیادی برگزار می‌شود که فضای آن هیچوقت برای برنامه‌های ما خالی نیست، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال در بخش کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان سعی شد که کتاب‌های ارائه شود که تکراری نباشد تا جذبه‌ای برای افراد ایجاد شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران اظهار داشت: 50 ناشر استانی و 300 ناشر از تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

* اعزام کاروان فرهنگی از مازندران به کشورهای حاشیه دریای مازندران
وی از اعزام کاروان فرهنگی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر همزمان با برگزاری جشن‌های نوروز خبر داد و عنوان داشت: گروهی که اعزام می‌شود نوازنده، خواننده و کسانی هستند که در اجرای مراسم‌های آیینی نوروز به اجرای برنامه فرهنگی می‌پرداختند.

* از ارشاد برای کنفرانس تالاب‌ها در رامسر ‌دعوت نشده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در پاسخ به سؤالی در مورد نقش ارشاد مازندران در کنفرانس تالاب‌ها که قرار است در رامسر برگزار شد و نقش ارشاد مازندران برای معرفی فرهنگ مازندران تصریح کرد: کنفرانس‌های اینگونه جدای از نقش‌های زیست محیطی و گردشگری نقش فرهنگی نیز دارند که باید با نظارت بیشتر فرهنگ و ارشاد برای معرفی فرهنگ بومی و اسلامی صورت گیرد اما هنوز ارشاد مازندران در این رابطه دعوت نشده است تا نقشی داشته باشد.
انتهای پیام/ج10/ک

نظرات 1 + ارسال نظر
آشنای غریبه جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 http://parsnarsis.blogsky.com

فکر نمیکنم هنوز از میهمانان داخلی دعوت شده باشه که اداره کل ارشاد اسلامی مازندران جا مونده باشند!! ضمنا چرا انقدر ایشان اسیر دعوت شدن است، اگر علاقه مند به حضور فعال و همچنین اشاعه فرهنگی بومی و اسلامی رامسر است چرا پیش قدم نمی شوند و خودشان اعلام آمادگی برای همکاری نمی کنند؟؟؟ واقعا همین رفتارهاست که روز به روز پیشرفت میکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد