رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی شهدای امور مالیاتی کشور در رامسر

  

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جام یادواره شهدای امور مالیاتی کشور در رامسر

مدیر توسعه و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:
تحقق 20 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر توسعه و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون 80 درصد از 25 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی سال جاری وصول شده و مانده درآمد نیز تا پایان سال محقق می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جام یادواره شهدای امور مالیاتی کشور شب گذشته در رامسر آغاز شد.
مدیر توسعه و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه افتتاح این مراسم طی یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر طی سخنانی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور بنا به تعبیری اولین سازمان درآمدی کشور بعد از نفت است و در تمامی شهرها و مراکز استان‌ها دارای واحد اداری است و در بیش از 10 منبع مالیاتی مانند مالیات ارزش افزوده، مالیات حقوق و ... اقدام به وصول مالیات می‌کند.
مجید یارمند افزود: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور، سازمان امور مالیاتی بر اساس یک برنامه‌ریزی منسجم در حال تجهیز و آماده‌سازی خود برای تأمین بودجه‌ها و هزینه‌های کشور از طریق مالیات است، زیرا اگر ذخایر نفتی کشور به اتمام برسد بهترین منبع برای تأمین هزینه‌های کشور مالیات خواهد بود.
یارمند در ادامه بیان داشت: تاکنون 80 درصد از 25 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی سال جاری وصول شده و مقدار باقی مانده نیز تا پایان سال محقق می‌شود.
وی با تأکید به اینکه مالیات یکی از زمینه‌های اجرای تأمین عدالت است، ادامه داد: پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، مالیات و بانک‌ها در رأس کار قرار گرفته‌اند و امید است با مدیریت درست، طرح تحول عظیم مالیاتی را در سطح کشور شاهد باشیم.
یارمند خاطرنشان کرد : اکنون سهم مالیات در تولید ناخالص ملی در کشور هفت درصد بوده که نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار ناچیز است و برای رسیدن به سند چشم انداز کشور که همان دستیابی به رتبه اول اقتصادی است، این مقدار باید به 25 درصد افزایش پیدا کند.
وی همچنین از معافیت برخی از فعالیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات بر اساس بند ل از ماده 139 قانون اساسی خبر داد و تصریح کرد: بخش کشاورزی نیز از پرداخت مالیات معاف است.
معاون توسعه و منابع انسانی امور مالیاتی کشور درباره اهداف برپایی جشنواره یاد شده گفت: ایجاد شور و نشاط و سلامت جسمی و روحی برای کارکنان سازمان امور مالیاتی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی همچنین به مصوبه مجلس در این باره اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری و مصوبه مجلس همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا یک درصد از بودجه خود را به امر ورزش اختصاص داده و این در حالی است که می‌توانند این مقدار را به سه درصد نیز افزایش دهند.
یارمند با تقدیر از سازمان امور مالیاتی استان مازندران به دلیل میزبانی خوب بیان داشت: اصل برگزاری این جشنواره‌ها برای تأمین سلامت روح و روان و جسم کارکنان است.
یارمند اضافه کرد: علاوه بر این جشنواره‌های ورزشی، جشنواره‌های دیگری نظیر جشنواره مطبوعات علمی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور را نیز داریم که اخیراً با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و دانشگاه اقتصاد شیراز در این شهرستان برگزار شد که در آن 400 مقاله ارائه شده و 100 مقاله انتخاب و به مرحله چاپ رسید.
انتهای پیام/ی20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد