رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

افتتاح 3 پروژه عمرانی بقاع متبرکه رامسر

 

افتتاح 3 پروژه عمرانی بقاع متبرکه رامسر

رئیس اداره اوقاف رامسر خبر داد:
افتتاح 3 پروژه عمرانی بقاع متبرکه رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از افتتاح سه پروژه عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام حسین قبادی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های بازسازی اوقاف این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: در ایام‌الله دهه فجر حدود 19 برنامه مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه هفته وقف، همایش قضات، جلسات هم‌اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه، مراسم‌ عزاداری حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع)، برگزاری دعای ندبه برنامه‌های دیگری نیز از قبیل تجلیل از متولیان موقوفات، واقفین، هیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه، محفل انس با قرآن، افتتاح پروژه‌های عمرانی امام زادگان سیدابوالحسن نرگس باغ و سید محمد گاورمک و همچنین کلنگ‌زنی پروژه عمرانی مسجد جامع روستای دره دم دهستان جنت رودبار با اعتباری بالغ بر 90 میلیون ریال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را نیز داریم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر در ادامه به ارائه گزارش عملکردی این دستگاه اجرایی طی 10 ماهه سال جاری پرداخت و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر در راستای وظایف ذاتی‌اش که احیای موقوفات، عمل به نیت واقف، ایجاد موقوفات جدید متناسب با نیاز روز جامعه، کشف موقوفات سابق و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است ایفای نقش می‌کند که در 10 ماهه سال جاری دو موقوفه جدید الوقف داشته‌ایم.
قبادی افزود: اولی موقوفه موسی رحمی که زمینی به مساحت 607 متر و نیم به ارزش ریالی 400 میلیون ریال بوده و نیت واقف آن است که درآمدهای این موقوفه برای مجتمع ایتام رحیمیان هزینه شود و دیگری موقوفه دارالقرآن نور سادات‌شهر از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی میرطالبیان به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال است.
وی درباره موقوفات جدید بیان داشت: دبیرستان حاج عباس اخضری و مدرسه مرحوم محمد جواد مدرسی از موقوفات جدید این اداره در 10 ماهه سال جاری بوده است.
قبادی یکی از مهم‌ترین وظایف اداره اوقاف و امو خیریه را علاوه بر ایجاد موقوفه جدید، احیای موقوفات گذشته دانست و گفت: احیای موقوفات امر مهمی است که باید با تلاش و جدیت هر چه تمام‌تر به آن پرداخته شود.
وی افزود: در 10 ماهه سال جاری یک رقبه( بخشی از یک موقوفه ) احیا شده از موقوفه مسجد آقا پلاسید سادات‌شهر به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال داشته‌ایم که 17 سال با اجاره 170 هزار ریالی تحت اختیار تعاونی چایکاران شهرستان رامسر بود تا جایی که مستاجران این باب تقریبا ادعای مالکیت می‌کردند.
قبادی ادامه داد: در این راستا با رایزنی محاکم قضایی و پیگیری‌های فراوان، حکم تخلیه مغازه صادر و از طریق ضابط قضایی اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: این باب مغازه پس از تخلیه از طریق مزایده به مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال به اجاره واگذار شد.
وی در ادامه بیان داشت: در راستای عمل به نیات واقفین خیر‌اندیش از محل موقوفات منطبق 15 میلیون ریال بابت روضه‌خوانی خامس آل عبا (ع)، 4 میلیون و 500 هزار ریال بابت کمک به حوزه علمیه المهدی، 4 میلیون و 500 هزار ریال برای کمک به مستمندان و یک میلیون و 900 هزار ریال برای کمک به دانش آموزان کم‌بضاعت هزینه شده است.
قبادی در ادامه درآمد موقوفات و هزینه‌کردهای آن در راستای نیات واقفین در 10 ماهه اول سال 88 و 89 را مقایسه کرد و گفت: میزان درآمد موقوفات این اداره در 10 ماهه سال 88 بیش از 37 میلیون و 800 هزار ریال بوده که در 10 ماهه سال جاری به 246 میلیون 900 هزارریال رسیده که نسبت به سال گذشته حدود 7 برابر شده است.
وی افزود: هزینه کرد موقوفات در 10 ماهه اول سال 88 بالغ بر 42 میلیون و 100 هزار ریال بود که در 10 ماهه سال جاری به بیش از 109 میلیون و 300 هزار ریال رسیده که در این بخش نیز شاهد افزایش چشمگیری بوده‌ایم.
قبادی این افزایش چشمگیر هزینه کرد درآمد موقوفات در راستای نیات واقفین را نقطه بارز و مثبتی دانست و گفت: عمل به نیت واقف یکی از وظایف خطیری است که بر دوش ماست و باید به محض دریافت درآمد در راستای نیات آن موقوفه هزینه شود.
وی به تشریح عملکردی بخش بقاع متبرکه پرداخت و گفت: تا دی ماه سال جاری مبلغ 622 میلیون ریال برای بازسازی بقاع و 19 مسجد از اعتبارات سازمانی توسط این اداره دریافت و هزینه شد که اسناد مثبته آن نیز به سازمان مطبوع عودت داده شد.
قبادی درباره بیمه خادمان گفت:36 نفر از خادمان ثابت مساجد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی در ارائه آمار مقایسه‌ای بخش بقاع متبرکه تصریح کرد: در این بخش در 10 ماهه نخست سال گذشته یک میلیارد و 311 میلیون و 450 هزار ریال درآمد داشته‌ایم که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال جاری 15 درصدی افزایش داشته و به مبلغ یک میلیارد و 869 میلیون و 119 هزار ریال رسیده است.
قبادی در ادامه درباره کارهای عمرانی صورت گرفته در 10 ماهه سال جاری گفت: تاکنون یک‌هزار و 110 متر مرمت و بهسازی بقاع، 4 هزار و 100 متر مربع تسطیح و محوطه‌سازی بقاع و همچنین 350 متر مربع تکمیل و مقاوم سازی بقاع را داشته‌ایم که هزینه‌کرد آن بیش از 7 میلیارد و 685 میلیون ریال بوده که بخش زیادی از آن از سوی خیرین و درآمد بقاع تامین شده و بخشی نیز از اعتبارات سازمانی استفاده شده است.
این مسئول در پایان اضافه کرد: در 10 ماهه سال جاری 12 بقعه در دست احداث بوده است که سه بقعه در ایام‌الله دهه فجر افتتاح و بقیه نیز پیشرفتی بیش از 50 درصد دارند.
انتهای پیام/ع10/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد