رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس اوقاف شهرستان خبر داد: رشد 15 درصدی درآمد اوقاف رامسر

 

رئیس اوقاف  شهرستان رامسر خبر داد:
رشد 15 درصدی درآمد اوقاف رامسر
رئیس اوقاف رامسر خبر داد:
رشد 15 درصدی درآمد اوقاف رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از رشد 15 درصدی درآمد اداره اوقاف و امور خیریه در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر در 10 ماه سال جاری در بخش بقاع متبرکه 15 درصد افزایش درآمدی داشته که مهم‌تر از آن کاهش یک درصدی مصرف و هزینه‌کرد آن بوده است.
وی اظهار داشت: اگر مقرر است گزارشی از همت مضاعف و کار مضاعف در دستگاه‌های اجرایی ارائه شود اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در نه تنها سطح شهرستانی بلکه در سطح استانی نیز حرفی برای گفتن دارد.
قبادی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران با انعکاس درست و به موقع اخبار دلگرمی مردم را به نظام اسلامی افزایش می‌دهند، ادامه داد: این حق مردم است که از روند اجرایی پروژه‌ها و عملکرد دولت باخبر باشند.
وی درباره وقف که مهم‌ترین محور کاری این اداره است، خاطرنشان کرد‌: وقف معامله با خداوند باری تعالی است که خداوند ثمن بالایی چه در دنیا و چه در آخرت برای آن پرداخت می‌کند که مصداق بارز آن در سوره بقره آمده است که خداوند چنین می‌فرمایند «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند کسانی‌اند که یک دانه کندم در خاک کشت کرده و از آن دانه 700 دانه برداشت می‌کنند».
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر در ادامه وقف را مصداق بارز صدقه دانست و گفت: وقف عامل تطهیر مال انسان است که از آثار دنیوی و اخروی برخوردار است که باید تلاش کنیم تا فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ وقف با استخراج آثار مادی و معنوی آن از قرآن و احادیث نهادینه می‌شود، گفت: گشایش وقف باعث ایجاد گشایش در مال می‌شود (آیه پنج تا هفت سوره لیل‌) با وقف مالکیت خصوصی تبدیل به مالکیت عمومی می‌شود و در واقع من تبدیل به ما می‌شود، وقف نوع‌دوستی است و وسیله محبوبیت در پیشگاه خدا و خلق خدا می‌شود (سوره مریم آیه 96).
قبادی با اشاره به آثار وقف در حیات اخروی و دنیوی ادامه داد: وقف علاوه بر فقرزدایی می‌تواند سبب تقویت احساس نسل گذشته با نسل آینده شده و همچنین مانع از گسست نسل‌ها شود، حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی نیز از دیگر برکات وقف است که در این زمینه شاهد موقوفاتی با عمر طولانی از قبیل مساجد، مدارس، کتابخانه‌ها، کتاب‌ها و ... هستیم که برای نشر فرهنگ و معارف اسلامی از آنها استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: وقف بیانگر علاقه گذشتگان به آیندگان بوده و همچنین موجب استغفار، درود و پاسداری آیندگان از گذشتگان است، وقف از اسراف جلوگیری کرده و انسان را در خط پیامبر و علی (ع) قرار می‌دهد.
قبادی در ادامه به برخی از آثار اخروی وقف نیز اشاره کرد و بیان داشت: وقف مانع حسرت در لحظه مرگ می‌شود (سوره منافقون آیه 10) وقف مصداق بارز باقیات و صالحات بوده (خداوند کسانى را که هدایت ‏یافته‏اند بر هدایتشان مى‏افزاید و نیکی‌هاى ماندگار نزد پروردگارت از حیث پاداش بهتر و خوش‏فرجام‏تر است).
وی با اشاره به بیانات قرآن در ارتباط با موضوع وقف اظهار داشت: در مورد تشویق‌های وقف، آیات زیادی در مورد باقیات الصالحات در قرآن وجود دارد که انسان کاری و یا چیزی را از خود به یادگار بگذارد که برای نسل‌های بعد باقی بماند و وقف عاملی است که باعث تداوم و استمرار عمل صالح می‌شود.
قبادی در ادامه وقف را از دیدگاه اجتماعی تشریح کرد و گفت: وقف حلال مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و وسیله‌ای برای توازن اجتماعی یعنی نزدیکی اغنیا به فقرا محسوب می‌شود، بر این اساس عقل سلیم، منطق و حکمت انسان را به سمت برجای گذاشتن موقوفات سوق می‌دهد.
انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد