رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سرپرست هواشناسی رامسر:رامسر از‌ پر باران‌ترین شهرهای ایران است

سرپرست هواشناسی رامسر:
رامسر از‌ پر باران‌ترین شهرهای ایران است
سرپرست هواشناسی رامسر:
رامسر از‌ پر باران‌ترین شهرهای ایران است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره هواشناسی رامسر گفت: رامسر با داشتن شرایط ویژه مانند نزدیکی به کوه و دریا جزو پرباران‌ترین شهرهای ایران است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، رضا گلپور شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران از فعالیت سامانه هواگو در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: ایستگاه هواشناسی رامسر در زمره ایستگاه‌های بین‌المللی کشور است و در استان مازندران نیز به‌ عنوان دومین ایستگاه شروع به فعالیت کرده است.
گلپور خاطرنشان کرد: اطلاعات آن بروز بوده و در نقشه هواشناسی جهان برای تهیه پیش‌بینی هوایی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: مرکز هواشناسی رامسر از سال 1334 به ‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده و عملکردهای بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهد.
سرپرست اداره هواشناسی رامسر درباره آمار بارندگی 9 ماه سال جاری ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده میزان بارندگی در سال 89 در مقایسه با سال 88 به ترتیب در فصل بهار 32 درصد کاهش، در فصل تابستان شش درصد افزایش، در پاییز دو درصد کاهش داشته و نسبت به میانگین 50 ساله 39.5 درصد کاهش بارندگی داشته است.
گلپور خاطرنشان کرد: دمای هوا در 9 ماه سال جاری نسبت به میانگین 50 ساله 1.8 درجه سانتیگراد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در اداره هواشناسی بیش از 30 آیتم در هر ساعت مورد ارزیابی قرار گرفته و به صورت هوا گزارش می‌شود، بیان داشت: کشور ایران با میانگین بارندگی 250 میلی‌متر در سال در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته است اما رامسر با داشتن شرایط ویژه مانند نزدیکی کوه و دریا جزو پر باران‌ترین شهرهای ایران است.
گلپور در ادامه تصریح کرد: در 9 ماه گذشته بیش از 700 دانش‌آموز و دانشجو از ایستگاه بین‌المللی هواشناسی رامسر بازدید علمی داشتند و از نزدیک با چگونگی عملکرد آن آشنا شدند.
‌وی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر جنگل‌ها یادآور شد: از 12 آبان‌ماه تا 22 آذر سال جاری در شهرستان فقط 0.2 میلیمتر بارندگی داشتیم و در همین ایام پدیده باد گرم نیز رخ داد که سبب آتش‌سوزی در جنگل‌ها شد.
‌سرپرست اداره هواشناسی رامسر در پایان از اعلام وضعیت جوی به مسافران و گردشگران، پاسخگویی 24 ساعته به آنها و ارسال گزارش هواشناسی چند ساعت قبل از پرواز تا خروج هواپیما از فرودگاه به‌عنوان بخشی از کارهای ارزنده اداره هواشناسی رامسر نام برد.
انتهای پیام/آ20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد