رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پرونده شهر الکترونیکی رامسر باز است

 

پرونده شهر الکترونیکی رامسر باز است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران:
مازندران بیش از 15 سایت خبری فعال و پرمحتوا دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران گفت: مازندران بیش از 15 سایت خبری فعال و پرمحتوا دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، یدالله طهماسبی شامگاه یک‌شنبه در نخستین نشست روابط عمومی فرمانداری‌های استان و خبرنگاران که با حضور رئیس اداره روابط عمومی و بین‌الملل استانداری مازندران، مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های مازندران در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مازندران نخستین استان در منطقه یک کشور و در جمع استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان است که دارای بیشترین سایت خبری فعال و پویاست.
وی افزود: اکنون محتواسازی در برنامه‌ریزی‌های سایت‌ها و ارائه عملکردها و برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و توجه داشته باشیم که ایجاد سایت مهم نیست بلکه محتواسازی و جذب مخاطبان مهمترین اصل در این زمینه است.
این مسئول IT استانداری مازندران بیان داشت: اکنون 60 درصد مردم دنیا کمتر به روزنامه و مجله برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند و همه به نوعی به سمت ارائه عملکرد از طریق سیستم مجازی رفته‌اند.
طهماسبی تصریح کرد: خبرگزاری‌های ما باید آنلاین و دوسویه باشند و به نوعی خبر بگیرند و خبر بدهند و در محتوا خوب کار کنند.
وی ادامه داد: اگر در زمینه محتواگرایی در سایت‌های مجازی به درستی کار نشود، جوانان به سمت دیگری رفته و اهداف بلند ما محقق نمی‌شود.

*مازندران دارای یک میلیون کاربر اینترنتی است
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران اضافه کرد: مازندران با دارا بودن 3 میلیون نفر جمعیت، دارای یک میلیون کاربر اینترنتی است که 50 درصد این کاربران را جوانان تشکیل می‌دهند.
طهماسبی گفت: سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران تدوین شده و مبنای اقدامات استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه قرار گرفته است.
وی افزود: این سند در راستای نظم‌دهی و سازماندهی حرکات فناوری اطلاعات استان بسیار موثر بوده است ولی به دلیل برخی از محدودیت‌ها خصوصاً کمبود منابع مالی تمام اهداف آن محقق نشده است که امید است طی برنامه پنجم توسعه با اختصاص منابع مالی مناسب، زمینه برای تحقق کامل نسخه به روز شده سند فراهم شود.

*پرونده ایجاد شده برای تشکیل شهر الکترونیک رامسر باز است
مسئول IT استانداری مازندران در ادامه با اشاره به ایجاد شهر الکترونیکی در رامسر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: پرونده ایجاد شده برای تشکیل شهر الکترونیک رامسر باز است و در این ارتباط نیازمند تامین بودجه کافی برای راه‌اندازی هستیم.
طهماسبی افزود: مطالعه این طرح برای راه‌اندازی انجام شده است و در این ارتباط باید تمام زیرساخت‌ها تغییر کند و ادارات به شبکه داخلی و سرور مخصوص مجهز باشند که با ارائه بودجه کافی و اجرایی شدن این امور، ایجاد شهر الکترونیکی در رامسر به عنوان پایلوت مازندران عملیاتی می‌شود.

*نقاط ضعف شورای روابط عمومی شهرستان‌ها باید با تعامل حل شود
رئیس اداره روابط عمومی و بین‌الملل استانداری مازندران نیز در این جلسه با تشکر از برنامه‌ریزی‌های مختلف توسط شورای روابط عمومی‌های شهرستان‌های مازندران گفت: کارهای بسیار مفید و ارزنده‌ای توسط این شوراها عملیاتی شده و نقاط ضعف شورای روابط عمومی شهرستان‌ها باید با تعامل حل و فصل شود.
کمال رستمعلی بیان داشت: مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌های استان به وظایف خود کاملا آگاه هستند و گام‌های بزرگی نیز در این راستا برداشته‌اند که باید با تعامل و همکاری، کارهای مهم و وسیع‌تری انجام شود.
وی با بیان اینکه ایجاد اتوماسیون اداری از جمله کارهایی است که به همت روابط عمومی‌های فرمانداری‌های استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این راه ارتباط با سیستم بهترین و مطمئن‌ترین راه است که در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
رستمعلی بیان داشت: ایجاد این سیستم به نفع بیت‌المال است و در مصرف صرفه‌جویی می‌شود که امیدواریم همه فرمانداری‌های ما به این سیستم مجهز شوند.
در این جلسه خبرنگاران شهرستان‌های مختلف مازندران نیز در ارتباط با عمده مشکلات خبرنگاران در شهرستان‌ها نظیر بیمه خبرنگاران، عدم فیلتر مناسب در ورودی جذب خبرنگاران، مشخص نبودن متولی اصلی خبرنگاران مبنی بر اینکه ارشاد متولی است یا خانه مطبوعات، ایجاد خانه خبر، همراهی خبرنگاران شهرستانی در سفرهای وزار و مدیران کشور و مدیران ارشد استانی و عدم استفاده از خبرنگاران غیر شهرستانی تاکید کردند.
رئیس اداره روابط عمومی و بین‌الملل استانداری مازندران نیز در پایان این جلسه با تاکید بر به‌کارگیری و استفاده از خبرنگاران شهرستانی در سفرهای مدیران ارشد کشوری و استانی تاکید کرد: همراهی خبرنگاران در سفرها با مدیران ارشد کشوری و استانی‌ در حیطه وظایف آنان و حق خبرنگار شهرستانی است و مدیران کل حق ندارند خبرنگاران استان و یا کشور را در بازدیدها و افتتاحیه‌های شهرستان به همراه داشته باشند.
رستمعلی یادآور شد: مدیران روابط عمومی در صورت هرگونه ناهماهنگی در استفاده از خبرنگاران شهرستانی در سفرهای مدیران ارشد استانی، روابط عمومی استانداری مازندران را مطلع سازند تا پیگیری شود.
انتهای پیام/آ10/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد