رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چرا مرکز معاینه فنی خودروی رامسر هنوز راه اندازی نشده است؟

  

چرا مرکز معاینه فنی خودروی رامسر هنوز راه اندازی نشده است؟

جانشین راهنمایی و رانندگی پلیس مازندران‌:
5 هزار خودروی فرسوده در مازندران از رده خارج می‌شوند

خبرگزاری فارس: جانشین راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: تا پایان امسال، 5 هزار خودروی فرسوده در مازندران از رده خارج می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رحمت بابایی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز معاینه فنی خودرو حدادیان اظهار داشت: 21 مرکز معاینه فنی در مازندران فعالیت می‌کنند که بخشنامه ایجاد این مراکز در سال 65 ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی در مازندران از سال 86 با ایجاد چهار مرکز راه‌اندازی شد که با اقدامات انجام شده طی چند سال گذشته از چهار واحد به 21 واحد افزایش پیدا کرد.
جانشین راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران یادآور شد: تمام صاحبان وسایل سبک و شخصی موظف هستند سالانه یک بار و صاحبان وسایل نقلیه عمومی و وانت‌بارها نیز هر شش ماه یک بار برای انجام معاینه فنی به مراکز مجاز مراجعه کنند.‌
وی اظهار داشت‌: در مرکز معاینه فنی تمام قطعات خودرو مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
بابایی از وجود چهار مرکز معاینه فنی سنگین در مازندران خبر داد و افزود: این مراکز در شهرستان‌های قائمشهر، آمل، ساری و رامسر قرار دارند و مرکز معاینه فنی رامسر هنوز افتتاح نشده است.
بابایی درباره اسقاط وسایل نقلیه در مازندران گفت: از زمان اعلام عمومی، 35 هزار و 700 دستگاه فرسوده اسقاط شده‌اند و 5 هزار وسیله نقلیه اسقاطی در استان وجود دارد که باید تا پایان سال از رده خارج شوند.‌
وی همچنین به وجود پنج مرکز اسقاط خودرو در شهرهای ساری، قائمشهر، بهشهر و نوشهر اشاره کرد.
معاون اداری و مالی محیط زیست مازندران نیز در این بازدید گفت: هفته هوای پاک امسال با هدفمندسازی یارانه‌ها و بهینه سازی در مصرف سوخت نامگذاری شد.
قاسم قاسمی با اشاره به اینکه سوخت خانگی، نیروگاه‌ها و وسایل نقلیه در امر ایجاد آلودگی در محیط زیست تاثیرگذار هستند خواستار بررسی دقیق معاینه فنی دستگاه‌های مورد نظر شد و اظهار داشت: دو هدف عمده بهینه‌سازی مصرف سوخت و رعایت مسائل فنی برای کاهش آلودگی در محیط زیست را در هفته هوای پاک پیگیری می‌کنیم.
وی تصریح کرد: هدف اصلی این برنامه کاهش آلودگی محیط زیست است.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد