رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

احداث ساختمان اجلاس کنوانسیون رامسر با خط اعتباری ریاست جمهوری

 

احداث ساختمان اجلاس کنوانسیون رامسر با خط اعتباری ریاست جمهوری
در جلسه پیگیری مصوبات دولت عنوان شد؛
احداث ساختمان اجلاس کنوانسیون رامسر با خط اعتباری ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: ساختمان اجلاس کنوانسیون رامسر با خط اعتباری نهاد ریاست جمهوری احداث شود، این مصوبه امروز جلسه پیگیری مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور به رامسر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، معاون عمرانی استاندار مازندران ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور به شهرستان رامسر با گلایه از کندی اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: اجرای پروژه‌ها در قالب زمان خاص معنا می‌یابد.
عیسی هاشمی حیدری افزود: رامسر به عنوان شاهکاری از خلقت خداوندی باید محافظت شود و نسبت به حفظ آن اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: همایش‌های مختلفی با موضوع‌‌های گوناگونی در این شهرستان شکل گرفته و می‌گیرد که شاید مهم‌ترین آن همایش کنوانسیون تالاب‌ها در اسفندماه جاری است.

* ساخت و سازها همچون زگیل بر شهر خودنمایی می‌کنند
در ادامه نماینده مردم تنکابن و رامسر و عباس آباد نیز با اشاره به عدم مدیریت بر ساخت و سازهای شهرستان تصریح کرد: این ساخت و سازها که به عبارتی همچون زگیل بر شهر خودنمایی می‌کنند از زیبایی‌های این شهر کاسته‌اند.
ابوالفتح نیکنام با بیان اینکه شهرهای ما به دلیل عدم شهرسازی مناسب تبدیل به شهرهای بی‌هویتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در مسکن سازی در شهرهای ما همخوان با طبیعت نیست و باعث زشت شدن چهره شهرها شده است.

* آن طور که باید به مباحث فرهنگی توجه نشده است
در ادامه سیروس رضاخانی مشاور ویژه استاندار در پیگیری مصوبات در رامسر با اشاره به اینکه این دوره از سفرهای رئیس جمهور فرهنگی بوده است اما مظلوم‌ترین اداره کل در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد بوده است، بیان داشت: آن طور که باید به مباحث فرهنگی در جایگاه خود توجه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان رامسر در طول دو دولت نهم و دهم اتفاقات مثبتی رخ داده که در طول 30 سال انقلاب بی‌سابقه بوده است.
رضاخانی اظهار داشت: باید در راستای اجرایی کردن مصوباتی که در رامسر از آن صحبت می‌شود نهایت تلاش را داشته باشیم به ویژه درباره شهر نمونه گردشگری که نیازمند زیرساخت‌هایی است.

* آزادراه تهران شمال زیرساخت‌ اصلی گردشگری مازندران به شمار می‌رود
وی یادآور شد: آزادراه تهران شمال به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی گردشگری در غرب مازندران به شمار می‌رود که بر اساس گفته وزیر راه و ترابری تا پایان دولت دهم یک خط آن افتتاح می‌شود.
رضاخانی درباره کنوانسیون تالاب‌های رامسر نیز بیان داشت: برای این مورد ساختمان اجلاس و ساختمان اداری در رامسر در حال پیگیری است که ساختمان اداری آن بر عهده سازمان محیط زیست کشور بوده و برای ساختمان اجلاس نیز نیاز به اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومانی است.
وی با اشاره به فرهنگسرای رامسر نیز تاکید کرد: تاکنون این پروژه با مشکلات زیادی مواجه بوده است و خط اعتباری استانی قادر به انجام آن نیست و نیازمند خط اعتباری ملی بوده اما پیشنهاد می‌شود با خط اعتباری موجود این کار آغاز شده و به دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم.
در این جلسه مصوب شد که ساختمان اجلاس کنوانسیون با خط اعتباری نهاد ریاست جمهوری احداث شود.
همچنین مقرر شد از امروز به مدت یک هفته مهندسان مشاور طرح نسبت به اجرای چهار پروژه در زمین هشت هکتاری و جانمایی آن اقدام کنند.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با گلایه از عدم اجرای پروژه فرهنگ‌سرای شهرستان رامسر گفت: شهرستان رامسر به عنوان گلوگاه ورودی استان مازندران مورد هجمه فرهنگی قرار دارد بنابراین باید برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در آن اهتمام بیشتری شود.
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی خاطرنشان کرد: ساختمان اداره ارشاد رامسر در گذشته ساخته شده بود اما بنابه دلایلی تحویل نیروی انتظامی شد و در قبال آن 3 هزار متر زمین برای ساخت به ارشاد داشه شده است.
وی افزود: ساخت این اداره برای ما هزینه‌بر است و هنوز با تمام آوازه ملی شهرستان رامسر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن مستاجر است.
ابراهیمی تصریح کرد: با وجود زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی رامسر کار خاصی صورت نگرفته است و این مسئله با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی بسیار باید مورد توجه باشد نه اینکه در سایه دیگر پروژه‌های عمرانی باشد.
انتهای پیام/ل10/ی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد