رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مطالعه و پیش بینی اعتبار احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان رامسر

مطالعه و پیش بینی اعتبار احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان رامسر

استاندار مازندران خبر داد:
اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار به آزادراه تهران ـ شمال

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: 500 میلیون تومان برای مطالعه حوزه نفوذ آزادراه تهران ـ شمال اختصاص یافته است.


به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعلی اکبر طاهایی چهارشنبه شب در جلسه پیگیری مصوبات سفر دور سوم هیئت دولت به مازندران در جمع فرمانداران شهرستان‌های استان و برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه مصوبات سفر در برگیرنده تمام نیازهای استان نیست، بیان داشت: در قانون بودجه سال جاری آمده است که این امر سهم وصولی‌های معاونت راهبردی است و باید از طریق وزارت مسکن و شهرسازی پیگیری شود.
وی در رسیدگی به بندهای مصوبات سفر سوم در رابطه با صدور مجوز احداث نیروگاه زباله سوز به ظرفیت 500 تن در روز افزود: در سفر سوم، هیئت دولت به مازندران به طور جدی پیگری وضعیت زباله در این استان بودند که در این راستا با فراهم آوردن اراضی مناسب از سوی استان و واگذاری این امر به بخش خصوصی بر ایجاد کارخانه کمپوست و تولید انرژی برق تاکید شد و برق استحصال شده نیز توسط وزارت نیرو به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
طاهایی با اشاره به اختصاص 100 میلیارد ریال برای ساماندهی زباله استان در سال‌جاری ادامه داد: مبلغ 400 میلیارد ریال در سال آینده از محل منابع عمومی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پیش‌بینی و اختصاص می‌یابد.
وی اجرای طرح توسعه استفاده از آب بندان‌ها، سدهای لاستیکی و سدهای زودبازده در استان را با همکاری بانک مرکزی جهت تامین منابع مالی و تسهیلات بانکی در این بخش عنوان کرد و یادآور شد: مطالعه و تامین آب شرب شهرهای شیرگاه، زیرآب و پل‌سفید سوادکوه از سد البرز در سال‌های 90 و91 مورد تایید در سفر سوم قرار گرفت.
استاندار مازندران با اشاره به قرار گرفتن مازندران در منطقه چهار گرمسیری قرار گرفته است، گفت: بهای برق مصرفی تمام شهرهای مازندران به غیر از بلده، رینه، کجور، محمدآباد، کیاسر، مرزن آباد، کلاردشت وآلاشت از 15 خرداد تا 15 شهریور سال جاری با تعرفه گرمسیری اعمال می‌شود.
وی با تاکید به فرمانداران شهرستان‌های استان که باید پیگیر تشکیل ستاد مصوبات سفر سوم باشند، افزود: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در سال جاری تدبیر بودجه‌ای شفافی نداشتند باید در سال آینده دقت نظر داشته باشند.

*اختصاص 269 میلیارد تومان بودجه مازندران در سال 90
نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: در سرجمع بودجه سال 90 حدود 70 میلیارد تومان به عنوان تعهدات سه سفر هیئت دولت به مازندران در نظر گرفته شد و199 میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه استانی برای سال آینده است.
وی افزود: از محل صرفه جویی‌هایی که با هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد اعتباری به پروژه‌های عمرانی اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه اصلاح خطوط تغذیه گاز قائمشهر، بابل، آمل و سایر خطوط تغذیه و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های تقلیل فشار در سال‌های 90 و91 باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: خرید، احداث و اجاره ساختمان‌های اداری و پست امداد گاز شهرها و روستاهای تجمیع و بهره‌برداری شده باید مورد توجه قرارگیرد.

*گازرسانی به 300 روستای مازندران
طاهایی با اشاره به اینکه گازرسانی به 300 روستای واقع در محدوده قانونی در سال‌های 90 و91 و شهرهای فاقد گازکشی از مصوبات سفر سوم در مازندران است، گفت: به دلیل دغدغه تامین سوخت نفت و گازوئیل مصرفی در این مناطق پیگیری تحقق این طرح‌ها باید تا دهه فجر سال جاری انجام شود.

* پالایشگاه بهشهر در جای دیگر
وی در رابطه با ایجاد پالایشگاه در شهرستان بهشهر افزود: در جلسه با هیئت دولت بحث پالایشگاه در مازندران مطرح شد و به دلیل حساسیت منطقه میانکاله بهشهر فقط بر ایجاد پالایشگاه در این شهرستان تاکید شد که بر اساس کارشناسی منطقه‌ای برای این امر تعریف شود.
استاندار مازندران در رابطه با مصوبات سفر دربخش بهداشت و درمان مازندران یادآور شد: مطالعه و پیش بینی اعتبار احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان رامسر مطابق نظام سطح‌بندی در سال آینده، احداث خوابگاه دانشجویی 120 نفره دختران در آمل در سال‌های 90 و91، احداث و تجهیز پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال‌های 90 تا 92 و نیز تامین اعتبار ایجاد بیمارستان 100 تختخوابی توریسم درمانی بابلسر در محل هتل بین‌المللی سابق مطابق نظام سطح‌بندی اجرا شود.
وی بر خرید تجهیزات آزمایشگاهی و سرخانه‌ای انتقال خون در سال‌های 89 تا 91 که مطابق استاندار تاکید کرد و گفت: تبدیل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون مازندران به اداره کل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون در سال 90 با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور انجام شود.
طاهایی از اختصاص 10 دستگاه آمبولانس برای اورژانس ساحلی در سال‌جاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و یادآور شد: اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌های طالقانی چالوس و امام رضا آمل به شرط اتمام آنها در سال‌ جاری بر اساس اعتبارات عمرانی و زارت مسکن و شهرسازی انجام می‌شود.
استاندار مازندران به فرمانداران تاکید کرد که پیگیر مصوبات دور سفر سوم به مازندران باشند تا اهداف دولت در رفع مشکلات، محرومیت‌زدایی، توسعه اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال و رفع بیکاری درکشور به درستی اجرا شود.
طاهایی در پایان از فرمانداران خواست کمیته‌های 25 گانه ستاد دهه فجر را در شهرستان‌ها فعال کنند.
انتهای پیام/ی10/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد