رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر: دولتی شدن انتخاب دهیاران از ع

 

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر:
دولتی شدن انتخاب دهیاران از عملکرد مشارکت مردم می‌کاهد
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر:
دولتی شدن انتخاب دهیاران از عملکرد مشارکت مردم می‌کاهد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر گفت: دولتی شدن انتخاب دهیاران از عملکرد شوراها و مشارکت مردم می‌کاهد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد آزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسدالله راشدی رابط امور دولت و مجلس شورای عالی استان‌ها طی گفتگویی با خبرگزاری شوراها از طرح انتخاب دهیاران از سوی فرمانداران برای بررسی در صحن عمومی مجلس خبر داد و گفته است ماده واحده این طرح به نحوی است که شهردار تهران به پیشنهاد وزیر کشور و شهرداران مراکز استان‌ها و سایر شهرها به پیشنهاد استانداران و دهیاران به پیشنهاد فرمانداران و با رای اعتماد شوراهای شهر و روستای ذی‌ربط انتخاب شوند.
وی اظهار داشت: همچنین بر اساس قانون محدوده خدماتی هر دهیاری بنا به پیشنهاد مشترک دهیار و شورای اسلامی روستا که در این اساسنامه شورا نامیده می‌شود و موافقت شورای اسلامی بخش یا جانشین قانونی آنها تعیین می‌شود و پس از کسب نظر از دستگاه‌های ذی‌ربط و تایید استاندار قابل اجراست.
آزاد ادامه داد: این مقدمه نشان‌دهنده آن است که به طور کل انتخاب دهیاران یک امر غیردولتی بوده و بنا به بررسی‌ها و معرفی شورای روستا انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دهیاران بیشترین تعامل کاری و عملکردی را با شوراها و بخشداری دارند بدیهی است که انتخاب دهیاران از این کانال موفق‌تر خواهد بود و با قوت بالاتری کار خواهد کرد.
آزاد در ادامه بیان داشت: بررسی این طرح در صحن علنی مجلس این روزها شکل جدی‌تری به‌خود گرفته و بنا به گزارش رابط امور دولت و مجلس شورای عالی استان‌ها، این طرح سه‌شنبه این هفته در مجلس بررسی می‌شود در حالی که برخی نمایندگان مجلس و مسئولان شهری، معتقدند این طرح مغایر با برنامه‌های توسعه کشور و اصل 44 قانون اساسی است.
وی تصریح کرد: تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی نوعی بازگشت به عقب است و بر خلاف منویات مقام معظم رهبری درباره واگذاری امور به مردم است.
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر بیان داشت: موفقیت هر جامعه‌ای با مشارکت مردم در امور مختلف اجتماع رابطه مستقیم دارد و هر چه مردم در برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند کارهای دولت کاهش یافته و به اختیارات مردم در قالب شوراها که نمایندگان برگزیده مردم هستند افزایش می‌یابد.
وی گفت: حال بحث مهم ما این است که در جامعه‌ای که به دنبال توسعه بخش خصوصی و مشارکت حداکثری شوراها و به دنبال آن مردم هستیم چرا باید طرحی به مجلس ارائه شود که به جای کاهش اختیارات دولت، اختیارات مردم را کاهش داده و آن را به دولت واگذار می‌کند.
آزاد در ادامه با تاکید به عدم تصویب این طرح افزود: حیطه وظایفی دهیاران به گونه‌ای است که بیشترین همکاری را با شوراها و بخشداری‌ها دارند و به طورکل زیر مجموعه شوراها هستند که با سلب اختیار انتخاب دهیاران از سوی شوراها نه تنها روابط عملکردی آنان محدودتر و با تعاملات کمتری خواهد بود بلکه باعث می‌شود مهم‌ترین حیطه وظایفی شوراها سلب شود و کاهش انگیزه خدمت توسط اعضای شورا را به همراه دارد.
وی در پایان از نمایندگان محترم مجلس در مجلس شورای اسلامی خواست که نه تنها با این طرح مخالفت کنند بلکه در راستای تقویت نقش و جایگاه شوراها و افزایش کارآمدی آنها تلاش بیشتری کرده و انتخاب مسئولان محلی در روستاها را که زیر مجموعه آنان است و باید بیشترین تعامل را با هم داشته باشند را به شوراها واگذار کنند.
انتهای پیام/خ10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد