رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

عملیات ویژه حلال احمر رامسر در جنگلهای رامسر

 

عملیات ویژه حلال احمر رامسر در جنگلهای رامسر

توسط مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران؛
اقدامات هلال احمر مازندران در اطفای حریق مناطق جنگلی تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران اقدامات هلال احمر مازندران را در اطفای حریق مناطق جنگلی تشریح کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، عباد اسدی افزود: به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی‌های پراکنده در گستره‌های جنگلی استان، جمعیت هلال احمر مازندران بلافاصله با تشکیل ستاد بحران و فراخوان تمام امدادگران و بسیج تمامی امکانات و اعلام آماده باش کامل به تمامی نیروها، پرسنل و امدادگران اقدامات گسترده‌ای را برای مهار حریق به‌کار بست و در هر منطقه تا پایان عملیات اطفای حریق حضوری فعال داشت.
اسدی افزود: 250 نفر از امدادگران، 100 نفر پرسنل، 18 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه وانت نیسان، چهار دستگاه موتور اسپیکو و چهار دستگاه چادر امدادی به همراه ارائه تمام خدمات پشتیبانی و امدادی به حادثه دیدگان و مجروحان و اعزام مصدومان به مراکز درمانی از جمله اقداماتی بود که جمعیت هلال احمر استان به انجام رساند.
وی تصریح کرد: همچنین عملیات تخلیه بیش از 32 تن آب توسط بالگرد جمعیت هلال احمر برروی مناطق جنگلی برای اطفای حریق به مدت سه روز با بیش از 10 ساعت پرواز از دیگر اقدامت انجام شده در این زمینه بوده است.
اسدی گفت: شعب جمعیت هلال احمر استان در شهرهای بهشهر، نکا، بابل، نور، چالوس، تنکابن و رامسر که کانون آتش سوزی‌های جنگلی در این مناطق بود از نخستین روز اعلام حریق تا آخرین مراحل اطفای آتش‌سوزی‌ها در آماده باش کامل بوده و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات پشتیبانی نظیر تامین و توزیع موادغذایی مورد نیاز نیروهای داوطلب مردمی که در فرآیند اطفای حریق مشارکت داشتند را انجام می‌دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: تمام اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر استان دقیقاً در نهایت هماهنگی با سایر دستگاه‌های مشارکت کننده نظیر منابع طبیعی، ‌آتش نشانی و فرمانداری‌های شهرهای مزبور صورت گرفته که این امر نشان‌دهنده هماهنگی موثر و مطلوب دستگاه‌های فعال در این زمینه بوده است.

* اعزام اردوهای جهادی به روستاهای محروم 3 هزار تنکابن
از سوی جمعیت هلال احمر تنکابن و با همکاری واحد جوانان و داوطلبان پروژه اعزام اردوی جهادی به مناطق روستایی محروم تنکابن اجرا شد.
در این اردوی جهادی مایحتاج خانواده‌های محروم روستاهای منطقه شامل مواد خوراکی و بهداشتی در قالب 30 بسته به 15 خانوار تحویل شد، همچنین به 220 نفر از مددجویان البسه و پوشاک اهدا شد.
ارائه آموزش‌های امدادی و بهداشتی از دیگر برنامه‌های این پروژه بوده است.
بر اساس این گزارش ارزش ریالی این پروژه افزون بر 23 میلیون و 656 هزار ریال برآورد شده است.

*برگزاری دوره بازآموزی مربیان در جمعیت هلال احمر نکا
دومین دوره بازآموزی و آزمون مربیان امداد و کمک‌های اولیه شهرستان‌های نکا و بهشهر در جمعیت هلال احمر شهرستان نکا برگزار شد.
در این دوره مربیان امداد ضمن باز آموزی اصول مهارت‌های امداد و نجات در آزمون تعیین سطح علمی و عملی شرکت کردند.
برگزاری دوره‌های بازآموزی به منظور ارتقای توان عملیاتی پرسنلی از برنامه‌های مستمر جمعیت هلال احمر استان است.
انتهای پیام/م20/ی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد