رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تصمیمات مهم دولت برای رامسر

 

تصمیمات مهم دولت برای رامسر

دولت تصویب کرد؛
اختصاص اعتبار به پروژه‌هاى فرودگاهى و راه‌سازى استان مازندران

خبرگزاری فارس: دولت در راستای تجهیز فرودگاه‌ها و بهسازی راه‌های روستایی و شهری با اختصاص اعتبار به پروژه‌های فرودگاهی و راه‌سازی استان مازندران موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در سومین دور سفرهای استانی که در مرکز استان مازندران تشکیل شد، وزارت راه و ترابری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را موظف کرد با همکاری استانداری و رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به اختصاص مبلغ سیزده میلیارد ریال برای تجهیز فرودگاه های ساری، رامسر و نوشهر به سامانه خودکار سنجش پارامترهای موثر هواشناسی فرودگاهی طی سال های 1389 تا 1391 و احداث پانزده زیرگذر پیش ساخته در طول خطوط راه آهن شمال طی سال های 1389 تا 1391اقدام کند.

احداث دو تقاطع غیر همسطح (روگذر) بر روی خطوط راه آهن در شیرگاه و افراکتی قائم شهر طی سال های 1389 تا 1391 و اختصاص مبلغ یکصد و پنجاه میلیار ریال برای احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی نوشهر از بخش شرقی باغ گیاه شناسی نوشهر از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی پس از واگذاری اراضی مورد نیاز توسط وزارت جهاد کشاورزی طبق ضوابط طی سال های 1389 و 1390 از دیگر وظایفی است که دولت به عهده وزارت راه و ترابری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گذاشته است.

بر این اساس، مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای تسریع در تکمیل و توسعه بندر امیر آباد از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی یا فروش اوراق مشارکت طی سال های 1389 تا 1391 اختصاص می یابد.

بر اساس این مصوبه، اعمال تخفیف در تعرفه حمل کالاهای بارگیری شده از طریق راه آهن در بندر امیر آباد پس از طی مراحل قانونی طی سال های 1389 و 1390، خرید سه دستگاه خودروی سواری کمکدار برای بندر امیرآباد طی سال های 1389 و 1390 و اختصاص مبلغ دویست و پنجاه میلیارد ریال برای احداث بندر خشک در کمربندی نوشهر پس از تحویل دویست هکتار زمین توسط وزارت جهاد کشاروزی از اراضی منابع طبیعی واقع در جنوب کمربندی نوشهر به سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر وظایف وزارت راه و ترابری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

بر این اساس، راه های روستایی بالای پنجاه خانوار استان باید به نحوی که تا پایان سال 1391 به میانگین کشوری برسد، بهسازی و آسفالت شود.

* اختصاص اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری، راهسازی و برف روبی

همچنین دولت وزارت راه و ترابری را موظف کرده است نسبت به اختصاص مبلغ هشتاد میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری، راهسازی و برف روبی با مشارکت سی درصدی استان طی سال های 1389 و 1390، یکصد میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل استان از محل اعتبارات ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت طی سال های 1389 تا 1391، اختصاص بودجه مورد نیاز برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی برنامه پنجم توسعه، تسریع در چهار خطه کردن محورهای قائمشهر – جویبار – دریا، جویبار، کیالار، بابلسر- بندر امیر آباد و مرزن آباد کلاردشت طی سال های 1389 و 1390 پس از طی مراحل قانونی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مطالعه چهار محور چهار خطه ساری از سه راهی میارکلا به لاریم، سه راهی خزر آباد – لاریم – بهنمیر و بابل – کیاکلا، مطالعه، احداث و تجهیز راهدارخانه مرکزی در استان طی سال های 1389 تا 1391 اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، مبلغ یکصد میلیارد ریال برای روکش آسفالت راه های شریانی استان طی سال های 1389 و 1390 اختصاص می یابد.
همچنین پیش بینی ردیف اعتباری خاص در لایحه بودجه سال 1390 توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای توسعه و تکمیل فرودگاه های سازی و نوشهر (موضوع بند (ت) تصمیم نامه شماره 128004/36371 مورخ 6/10/1385)، اختصاص پنجاه میلیارد ریال برای تکمیل کنار گذر جنوبی شهر فریدونکنار طی سال های 1389 و 1390، تاسیس اداره راه و ترابری در شهرستان های نکا، بابلسر، چالوس و نور با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، خرید پنج دستگاه ماشین ویتارا کمکدار جهت انجام عملیات راهداری محورهای کوهستانی و برفگیر طی سال های 1389 و 1390، تسریع در احداث آزادراه کمربندی جنوبی قائم شهر تا پلیس راه ساری، خرید شش دستگاه خودرو سواری کمک دار برای بنادر استان، مطالعه و احداث باند دوم محور زرگر محله به بابلسر، مطالعه و احداث راه آهن از شیرگاه به بابل، مطالعه و احداث جاده شیخ موسی به لزور (اتصال بابل به فیروز کوه) در سال 1390، تسریع در تکمیل کمربندی نکاو بهشهر تا پایان سال 1390 از دیگر مصوبات هیئت وزیران برای استان مازندران است.

* مطالعه و احداث پروژه‌های قطار سریع السیر تهران – مازندران

بر اساس این مصوبه، مطالعه و احداث پروژه‌های قطار سریع السیر تهران – مازندران، بزرگراه غرب استان (رامسر) به شرق استان (گلوگاه) بر روی جاده کناره، راه اصلی سه هزار به خرم اباد تنکابن و جنب رودبار به الموت غربی و راه نور- بلده – تهران با مشارکت سرمایه‌گذاران غیر دولتی یا فروش اوراق مشارکت و تامین مالی خارجی (فایناس) به عهده وزارت راه و ترابری گذاشته شده است.

همچنین دولت وزارت راه و تابری را موظف کرده است نسبت به تسریع در تکمیل کنارگذر جنوبی بابل با اختصاص مبلغ دویست و پنجاه میلیارد ریال تا پایان سال 1390 با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، ایجاد کنار گذر شمالی بابل با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، تامین روشنایی و احداث دو رمپ شمالی در تقاطع کنار گذر با محورهای خرم آباد و سلیمان آباد، تامین اعتبار به مبلغ یکصد میلیارد ریال برای ایجاد جاده دسترسی به طول سی و پنج کیلومتر به مناطق شهرستان تنکابن از جمله روستاهای داکو، لاکتراشان و آرود، تامین اعتبار لازم برای تعویض مسیر ولی آباد – روستای نعمت آباد در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن به طول پنج کیلومتر، تامین اعتبار برای مطالعه تعریض مسیر محور خرم آباد – قلعه گردن در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن، تامین اعتبار برای مطالعه تملک و احداث کمربندی فرعی (کوهپایه‌ای ) شهرستان تنکابن و تامین اعتبار برای بازگشایی و آزادسازی مسیر ورودی به شهر رامسر از مسیر تنکابن در محدوده چالکرود اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، تعریض محور توریستی عباس آباد به کلاردشت، احداث کمربندی شهرستان عباس آباد و احداث و بهسازی جاده دسترسی به شهرک صنعتی سلمان شهر از دیگر وظایفی است که به عهده وزارت راه و ترابری گذشته شده است.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد