رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری چهارمین جشن راهنمایان گردشگری در رامسر

 

برگزاری چهارمین جشن راهنمایان گردشگری در رامسر

چهارمین جشن راهنمایان گردشگری از تاریخ 30 بهمن تا 2 اسفند در استان مازندران و شهر رامسر برگزار خواهد شد
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ با همفکری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری استان های مختلف کشور امسال (1389) چهارمین جشن را از تاریخ 30 بهمن تا 2 اسفند در استان مازندران و شهر رامسر برگزار خواهد شد. دلایل انتخاب این شهر به شرح زیر است.
 
ـ شعار روز جهانی گردشگری در سال 2010، گردشگری و تنوع زیستی است. با توجه به همین شعار، قصد داریم همگام با سازمان جهانی گردشگری بر روی این شعار تاکید کنیم و به نظر ما رامسر مکان مناسبی برای طرح این شعار است.
ـ امسال همزمان با چهلمین سالگرد امضای کنوانسیون جهانی «حفاظت از تالاب های جهان»، معروف به «کنوانسیون رامسر» است. با توجه به مکان امضای این کنوانسیون در شهر رامسر در چهل سال پیش و شعار روز جهانی گردشگری، رامسر را بهترین شهر برای برگزاری جشن امسال می دانیم.
ـ بعد از سه سال برگزاری جشن که بیشتر بر میراث فرهنگی و تاریخی تاکید کردیم، علاقمندیم امسال به میراث طبیعی توجه کنیم. تاکنون 12 میراث فرهنگی از ایران در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده ولی هیچ اثری از میراث طبیعی در این فهرست دیده نمی شود. سال قبل، ما (راهنمایان گردشگری) در حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در شهر تبریز درخواست کردیم تا این سازمان نسبت به ثبت بازار تبریز به عنوان میراث جهانی اقدامات لازم را انجام دهد که خوشبختانه شاهد ثبت این اثر بودیم. اکنون و در سال جاری خواهان ثبت جنگل های هیرکانی به عنوان اولین میراث طبیعی جهانی در فهرست یونسکو هستیم. لازم به ذکر است که پیاده روی سالانه ی ما امسال در جنگل های هیرکانی واقع در شهر رامسر خواهد بود. 
ـ قصد داریم امسال بر روی گردشگری بر مبنای رویدادها (جشنواره ها و فستیوال ها) و گردشگری غذا و نوشیدنی (food and drink)، تمرکز کنیم و هر دو این موارد در شهر رامسر (با توجه به تنوع غذایی و تنوع رویدادها در این حوزه فرهنگی) به خوبی قابل اجراست.
ـ رامسر با این که در استان مازندران واقع شده، با فرهنگ گیلان بسیار دمخور و نزدیک است. با انتخاب رامسر به عنوان شهر مرزی این استان ها، می توانیم از توانایی های هر دو استان مجاور، برای برگزاری هر چه بهتر جشن بهره ببریم.
ـ مسولان سازمان های محتلف در شهر رامسر، از برگزاری این جشن در شهرشان استقبال کردند و قول همکاری داده اند.
آرش نورآقایی 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد