رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چرا شهر نمونه گردشگری ایران(رامسر) تنها یک جایگاه سی ان جی دارد؟

 

چرا شهر نمونه گردشگری ایران(رامسر) تنها یک جایگاه سی ان جی دارد؟

شهر نمونه گردشگری ایران تنها یک جایگاه سی ان جی دارد

خبرگزاری فارس: رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور تنها از وجود یک جایگاه سی ان جی‌ بهره می‌برد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، وقتی شهر یا شهرستانی به عنوان شهرستان نمونه گردشگری مصوب می‌شود جدا از اینکه باید از مواهب و نعمت‌های الهی برخوردار باشد باید به لحاظ امکانات رفاهی نیز حداقل در حد مطلوب قرار گیرد.
شهرستان رامسر به دلیل داشتن نعمت‌های بیکران و مناظر زیبای کوه، دریا، جنگل و ... همانند نقاشی بسیار زیباست که خداوند منان برای مردم ارزانی داشته است ولی این شهرستان زیبا که همانند نگینی در سواحل دریای خزر می‌درخشد چگونه می‌تواند با این امکانات کم و ناچیز شهرستان نمونه گردشگری باشد.
شهرستان نمونه گردشگری امکانات و اعتبارات نمونه را نیز می‌طلبد که مردم شهرستان رامسر از کمترین آن که جایگاه سی ان جی باشد بی‌بهره‌اند.
به طور کل در شهرستان رامسر 231 دستگاه تاکسی در حال فعالیت‌اند که از این تعداد، تاکسی‌های دوگانه‌سوز شهرستان رامسر 221 دستگاه بوده که 151 دستگاه در شهر رامسر و 71 دستگاه در شهر کتالم و سادات‌شهر مشغول به فعالیت‌اند و بقیه خودروهای موجود به علت فرسوده بودن شرایط نصب مخزن گاز را نداشته و در حال نوسازی هستند.
حال با شرایط ویژه‌ای که شهرستان رامسر دارد از قبیل شهر نمونه گردشگری، داشتن آمار بالای توریست و گردشگر به ویژه در ایام تعطیل سال، شهرستان معین دو استان گیلان و مازندران و ... آیا یک جایگاه سی ان جی کفایت می‌کند.
این در حالی است که این جایگاه هر چند وقت یک بار به دلیل مشکلاتی برای یک روز تعطیل هم می‌شود که در این بین بیشترین آسیب به رانندگان تاکسی وارد می‌شود برای تامین گاز مورد نیاز خود یا باید به تنکابن و یا چابکسر مراجعه کنند که علاوه بر طی مسافت طولانی باید ساعت‌ها در صف سی ان جی هم معطل شود و از آن گذشته پس از این معطلی ها زمانی برای کار کردن و تامین خرج زن و بچه برای رانندگان تاکسی باقی نخواهد ماند.
حال اگر تمام اینها را نادیده بگیریم یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه گردشگری فراهم کردن امنیت گردشگران است که باز هم با وجود جایگاه سی ان جی در حاشیه میدان شهید خلعتبری که تنها جایگاه سی ان جی بوده و صف طولانی را هم ایجاد می‌کند این امر نیز فراهم نخواهد شد.
انتهای پیام/خ20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد