رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در رامسر

 

تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در رامسر

رئیس اداره کار رامسر خبر داد:
تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان رامسر از تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری و جذب بهداشت‌یار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد رمضانی ظهر امروز در پایان جلسه مشترک با دستگاه‌های اداری مرتبط با واحد کارگری که نمایندگان واحدهای کارگری نیز حضور داشته‌اند که به منظور پیگیری خدمات رفاهی کارگران شهرستان رامسر تشکیل شده بود پس از بحث و تبادل نظر اعضا افزود: برای واحدهای کارگری به ویژه واحدهایی با داشتن بالای 50 نفر نیروی انسانی به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری به ویژه بیماری‌های شغلی باید خانه‌های بهداشت کارگری تشکیل داده تا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و بیماری‌های شغلی، معاینات دوره‌ای غربالگری و صدور کارت تندرستی برای کارگران مشمول قانون کار نیز از این طریق پیگیری شود.
وی از دیگر مصوبات جلسه را حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه برای تامین نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: در راستای سیاست اخیر دولت دهم درباره حذف واسطه‌گری پیمانکاران برای تامین نیروی انسانی مقرر شد که واسطه‌گری‌های پیمانکاران برای جذب نیروی انسانی حذف شود.
رمضانی درباره اهمیت سلامتی نیروی انسانی ادامه داد: سلامتی نعمت بزرگی است که باید تلاش کنیم تا این نعمت بزرگ را حفظ کنیم.
وی یکی از راه‌های حفظ سلامتی و شادابی و نشاط را ورزش دانست و بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تا با مراکزی که دارای امکانات ورزشی، تفریحی و ... هستند انعقاد قرارداد شده و کارگران را برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی تشویق کنیم که این خود نه تنها باعث سلامت و شادابی افراد می‌شود بلکه یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد نیز محسوب می‌شود.
در ادامه این جلسه درباره راه‌اندازی تعاونی مسکن کارگری و همچنین تعاونی مصرف کارگری بحث و تبادل نظر شد که در صورت تهیه زمین و ... برای رفاه حال کارگران شهرستان رامسر اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد