رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مسئول بسیج اساتید رامسر: باید حسین فهمیده‌ها برای مقابله با جنگ

 

مسئول بسیج اساتید رامسر:
باید حسین فهمیده‌ها برای مقابله با جنگ نرم تربیت شوند
مسئول بسیج اساتید رامسر:
باید حسین فهمیده‌ها برای مقابله با جنگ نرم تربیت شوند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اساتید رامسر بسیج را سد محکمی در برابر جنگ سخت و جنگ نرم دانست و گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید فهمیده‌هایی در عرصه‌های مختلف علم و پژوهش و دین داشته باشیم .


سید یوسف هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر درباره کارکرد بسیج اساتید شهرستان رامسر افزود: این تشکل با حضور رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران و فرمانده سپاه رامسر و جمعی از مسئولان در سال 89 با حکم رسمی رئیس بسیج اساتید کشور در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی آغاز به کار کرد.
وی در ادامه به برخی از کارهای فرهنگی پژوهشی این تشکل که اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید کارهای زیادی را انجام داده که می‌توان از آن جمله به انتشار منظم نشریه سرو، انتشار ویژه‌نامه‌های متعدد به مناسبت‌های مختلف، برگزاری نشست‌های ماهانه و فصلی، برگزاری اردوهای فرهنگی، دیدار با مقام معظم رهبری، هم اندیشی بسیج اساتید و جامعه پزشکی و... اشاره کرد.
هاشمی در ادامه رسالت خطیر بسیج اساتید را تشریح کرد و ادامه داد: بسیج رسالت بلند و خطیری دارد که مهم‌ترین آنها صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است.
وی افزود: برای نشر فرهنگ بسیجی با توجه به رسالتی که بسیج اساتید دارد باید در گسترش فعالیت‌های پژوهشی و فناوری تلاش کرده و در این میان نباید از بسترسازی مناسب فرهنگی و ایجاد پیش‌زمینه‌های مناسب برای دستیابی به بازخوردهای مطلوب غافل ماند.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: برای بسترسازی و فرهنگ‌سازی هیچ محیطی بهتر از محیط علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها نیست، توانمند کردن بسیجیان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری یکی از راه‌های مهم گسترش فرهنگ بسیجی است.
وی در ادامه به استناد سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: خود دانش مایه اقتدار است چه به فناوری شود و چه نشود، اگر علم داشته باشید سخن برتر، دست برتر و... از آن شماست.
رئیس مرکز آموزش عالی فنی و حرفه ای پسران رامسر بیان داشت: تفاوت نگاه دین یعنی اسلام به علم با نگاهی که دنیای مادی به علم دارد این است که ما علم را می‌خواهیم برای سعادت، رشد و شکوفایی بشر، پس علمی که مانند حوزه باشد یعنی یادگیری اصل مسئله، پس می‌توان فرهنگ ناب بسیجی را منتشر کرد.
وی از دیگر راه‌های گسترش فرهنگ بسیجی را بصیرت یافتن جامعه دانست و گفت: هدف و انگیزه‌های جوانان باید در راستای اعتلای فرهنگ ناب محمدی ارتقا یابد.
هاشمی دلیل اصلی ترویج فرهنگ بسیج را ایستادگی در برابر دشمن دانست و بیان داشت: وقتی نوای دلنشین تفکر بسیجی در کشوری طنین‌انداز شود طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد و برای ترویج آن باید حوزه و دانشگاه در تعامل با یکدیگر فعالانه نقش محوری بسیج را پیاده کنند.
وی افزود: اسلحه‌های سرد یا گرم همه قلم، اندیشه و فکر اساتید و جوانان ما را هدف گرفته‌اند که تحت عنوان جنگ نرم است و اتفاقات امروز که در عصر اسلام‌خواهی بیشتر شده است از جمله هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، ماجرای غزه و... همه نشان‌دهنده این است که جریان اسلام‌ستیزی هنوز در اروپا و غرب عقب ننشسته و در هر فرصتی شروع به تاخت و تاز می‌کند و برخی از دستان بدتر از دشمن که در زمان امام علی (ع) هم بوده‌اند جزء یاران امام بوده و بعدها راه خود را کج کرده‌اند و اکنون در هر فرصتی آماده ضربه زدن خواهند بود.
وی در پایان افزود: بسیجی‌شدن یک اصل است و بسیجی ماندن اصلی دیگر، حال برای اینکه بتوانیم در لباس بسیجی بمانیم باید فرهنگ شهادت را ادامه دهیم و آن چیزی نیست جز پیروی از خط ولایت و ولی فقیه که در همه حال به پشتیبانی امام زمان (عج) پیروزی با ماست.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد