رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب رامسر منصوب شد

 

رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب رامسر منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس هیئت قایقرانی مازندران؛
رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب رامسر منصوب شد

خبرگزاری فارس: طی حکمی از سوی رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان مازندران محسن جلیل‌نژاد به عنوان رئیس هیئت قایقرانی واسکی روی آب شهرستان رامسر منصوب شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، رامین سرسخت جنتی رئیس تربیت بدنی رامسر پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب شهرستان رامسر که با حضور جمعی از ورزش دوستان، مسئول و پرسنل حراست دریا و رئیس هیئت نجات غریق شهرستان تشکیل شد طی سخنانی این ورزش را ورزشی با سابقه دانست و گفت: هر‌چند این ورزش در کشور از ورزش‌های باسابقه محسوب می‌شود ولی در شهرستان رامسر به دلیل نداشتن متولی و بی‌نظمی‌های موجود ورزشی نوپا بوده و سابقه درخشانی ندارد‌.
وی افزود: استارت کار قایقرانی و اسکی روی آب تقریبا توسط خود آقای جلیل‌نژاد در شهرستان زده شد که شروع خوبی بوده و ما چندی قبل شاهد برگزاری مسابقات کشوری جت اسکی در شهرستان رامسر بوده‌یم که این امر برای نخستین بار در غرب استان مازندران به وقوع پیوست.
جنتی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان رامسر برای این ورزش اظهار داشت: شهرستان رامسر به دلیل ظرفیت بالای گردشگری و همچنین داشتن دریا فرصت مناسبی برای ساماندهی این ورزش فراهم می‌کند به ویژه اینکه ما از ظرفیت‌های خوب دریاچه سد میجران و دریاچه قو ‌نیز بهره‌مند هستیم‌.
وی در ادامه بیان داشت: با توانمندی‌ها و سوابقی که در آقای جلیل‌نژاد سراغ داریم این ورزش نظم و انسجام خاصی در رامسر می‌گیرد و از قطبی بودن در استان خارج می‌شود.
رئیس تربیت بدنی رامسر گفت: امیدواریم رئیس هیئت قایقرانی واسکی روی آب شهرستان رامسر با تلاش ورزشکاران خوب ما تهدیدات موجود را تبدیل به فرصت کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد قهرمانی در این رشته ورزشی باشیم.
در ادامه محسن جلیل‌نژاد رئیس هیئت قایقرانی اسکی روی آب شهرستان رامسر طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک عید غدیر بزرگ‌ترین مشکل حوزه قایقرانی را نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و متولی دریا دانست و گفت: هماهنگی خاصی بین دستگاه‌های اجرایی و متولی دریا وجود ندارد که این خود معضل بزرگی است.
وی نخستین هدف و اقدام خود را ساماندهی قایق‌ها و جت اسکی‌ها در شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: تمام افرادی که جت اسکی دارند باید گواهینامه و مجوز دریافت کنند.
جلیل‌نژاد در ادامه گفت: ساماندهی حوزه دریا یکی از دلایل پیشرفت شهرستان‌ها‌ست و ما باید تلاش کنیم این حوزه را ساماندهی کنیم.
وی با تاکید بر قدیمی بودن این ورزش افزود: تاریخچه این ورزشی به 70 سال قبل برمی‌گردد که انگلیسی‌ها رواج داده‌اند و در ایران از سال 1345 به رسمیت شناخته شد.
این مسئول ورزشی تصریح کرد : این ورزش دارای شش رشته ورزشی است که ما در استان مازندران تنها هفت نفر آن هم از بابلسر در تیم ملی داریم که این باید افزایش یابد و باید تلاش کنیم از شهرستان رامسر نیز قهرمانانی داشته باشیم.
در ادامه این مراسم سید حسین میر ابراهیمی مسئول حراست دریا و آبزیان در شهرستان رامسر طی سخنانی گفت: در حال حاضر مجوز 25 قایق را در شهرستان رامسر داریم که به صورت تفریحی و مسافرکشی در حال فعالیت هستند‌.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در این حوزه به ویژه در این برهه زمانی از سال با آن مواجهیم تداخل صید با قایقرانی و عبور جت اسکی است.
میرابراهیمی خاطرنشان کرد: در این فصول که ما صید را چه به صورت قانونی و چه به صورت غیرمجاز داریم عبور جت اسکی‌ها مانع از صید می‌شود که باید محدوده خاصی برایشان تعریف کنیم.
انتهای پیام/آ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد